Sjampo til små barn

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvilken sjampo anbefaler dere? Jenta mi er 8 mnd. Kriteriene er at den vasker rent, lukter greit (bør være parfymefri men de lukter noen ganger høgg), ikke irriterer hodebunn, lett å skylle ut, svir ikke i øyne, gjør håret glatt (balsam er litt tidlig ennå) og som ikke inneholder noen skumle stoffer?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal begynne med dr greve sin

vi deler på dr greve og libero sin ;) nå har vi libero siden det var den vi fant sist gang.
veldig fornøyd med begge :)

Vi bruke Libero sin :)

Vi bruker bare rent vann vi :-) aldri brukt såpe på kroppen heller, annet enn olje i badevannet. Håret (som forresten når nesten ned på midja til toåringen) er langt, glansfullt, og lukter naturlig godt. Ikke noe problem å kjemme det heller, da de naturlige oljene ikke er vasket ut med sjampo! Får SÅ mye skryt for det håret.
(Brukte sjampo en gang hun spydde slik at det ble gnidd inn overalt - den lukta fikk jeg ikke ut med vann... )

Vi bruker bare rent vann vi :-) aldri brukt såpe på kroppen heller, annet enn olje i badevannet. Håret (som forresten når nesten ned på midja til toåringen) er langt, glansfullt, og lukter naturlig godt. Ikke noe problem å kjemme det heller, da de naturlige oljene ikke er vasket ut med sjampo! Får SÅ mye skryt for det håret.
(Brukte sjampo en gang hun spydde slik at det ble gnidd inn overalt - den lukta fikk jeg ikke ut med vann... )
Her kan det ofte bli gulp, matrester og bæsj (når bodyen dras over hodet), så greit å ha sjampo om man ikke kanskje trenger å bruke det hver gang.

Libero og natusan brukte vi mye av når hun var liten

Vi brukte den, men synes ikke den luktet godt. Nå bruker vi bamseshampo (fra apotek1), men har vært på utkikk etter en annen!
Den er god den bamse shapooen

Min er 4 år. Lurer veldig på hvem som står bak en slik undersøkelse! Konkurrenten?

Fant den samme listen på en annen side da jeg googlet, og det var Grønn Hverdag som utførte testen etter jobb fra Foreldre og Barn.
Den er fra 2010, da, men vil tro den gjelder fremdeles.

Bruker burt bees, veldig fornøyd med den. Har brukt den på mitt eget hår også :)

Back
Topp