Kontorjobber...

mamma10&13

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Har lenge vurdert å søke meg på sykepleien, men jeg sliter med muligens fibromyalgi og noe annet... jobber nå på sykehjem og kjenner at det i lengden nok blir for tungt for kroppen... (synes også det er litt kjedelig å bruke så mange kvelder, helger og helligdager på jobb.

Tenker at jeg kunne tenkt meg en kontorjobb, men vet så lite om mulighetene egentlig da jeg alltid har vært mest opptatt av helsevesenet...

Noen som har litt tips, ideer og forslag?

Helsesekretær da?
vurderer det ja, mangler bare siste året så det er en mulighet, er bare litt usikker på arbeidsmarkedet med den utdanningen...

Kundeservice?
Det må i mange tilfeller påberegnes litt salg, men arbeidstidene er jo som regel kurante.

Har lenge vurdert å søke meg på sykepleien, men jeg sliter med muligens fibromyalgi og noe annet... jobber nå på sykehjem og kjenner at det i lengden nok blir for tungt for kroppen... (synes også det er litt kjedelig å bruke så mange kvelder, helger og helligdager på jobb.

Tenker at jeg kunne tenkt meg en kontorjobb, men vet så lite om mulighetene egentlig da jeg alltid har vært mest opptatt av helsevesenet...

Noen som har litt tips, ideer og forslag?
Økonomi og administrasjon

Da kan du jobbe innen alt av markedsføring, logistikk, bank, regnakap osv :)

Går jo an å ta ledelse og administrasjon seinere etter endt sykepleiestudie

Bare vær obs på at mye som de fleste tenker er "kontorjobber" innebærer en del springing i korridorer og trapper. Feks typiske sekretærjobber hvor man gjør mye ærend ut av kontoret.

På en skole er jo noe annet men man bør jo ha praktisk erfaring å etter minmening å er sikkert krav til master å

Bare vær obs på at mye som de fleste tenker er "kontorjobber" innebærer en del springing i korridorer og trapper. Feks typiske sekretærjobber hvor man gjør mye ærend ut av kontoret.
Ja jeg tenker ikke at jeg skal ha en jobb jeg sitter mest mulig i ro, det er jo heller ikke bra for kroppen ;-) men tenker at det er stor forskjell på det og det å jobbe i pleien :-) kan jeg ikke ha slike jobber heller kan jeg jo ikke jobbe til slutt og jeg ønsker jo å jobbe...

Har nå sett litt på noe som heter helseadministrasjonssekretær på ecademy :-) lurer kanskje på om det kan være noe :-)

Takk for gode svar og innspill forresten :-)

Ja jeg tenker ikke at jeg skal ha en jobb jeg sitter mest mulig i ro, det er jo heller ikke bra for kroppen ;-) men tenker at det er stor forskjell på det og det å jobbe i pleien :-) kan jeg ikke ha slike jobber heller kan jeg jo ikke jobbe til slutt og jeg ønsker jo å jobbe...

Sant det! Uavhengig av alder og tilstand på de man pleier er det fysisk og mentalt anstrengende.

Du kan ta sykepleieb og PPU (praktisk pedagogisk utdanning) og bli lærer på VGs, eller ta videreutdanning som helsesøster:) da slipper du tunge løft og får god arbeidstid:)

Du kan ta sykepleieb og PPU (praktisk pedagogisk utdanning) og bli lærer på VGs, eller ta videreutdanning som helsesøster:) da slipper du tunge løft og får god arbeidstid:)
Ja helsesøster er noe jeg kunne tenkt meg, men så hører jeg en del som sier at det er vanskelig å få jobb som helsesøster nå...

Back
Topp