Sjokolade krem uten smør ?

lillegull11

Gift med forumet
Februarlykke 2015
det er krise lager kake til bursdag her og er tom for smør og matbutikken er stengt og jeg skal ha bursdag imorgen for guttungen! er det noen som har en oppskrift uten smør? jeg har egg, melk , oboy, kakaopuver, kaffe , melis , vaniljesukker i skapene .. håååper noen har en reddene oppskrift :p takk på fårhond ! ;) Haar foresten krem fløte også :P

Last edited:
Har du kremost? :D

ja har en halv boks ca :p

Den kan du piske sammen med melis og kakao til en luftig krem :)
Kanskje ha dette som fyll og så lage en annen av pisket krem og oboy å sprøyte i ett mønster på toppen?

Den kan du piske sammen med melis og kakao til en luftig krem :)
Kanskje ha dette som fyll og så lage en annen av pisket krem og oboy å sprøyte i ett mønster på toppen?
må prøve på dette ;) har laget en sjokoadefyll men er ikke nok så ble jeg tom for smør så typisk :p så skal prøve på den du skrev på nr 2 kremen ;) Takk!

Ingredienser:
1
eggehvite
1/4 tssitronsaft
3,5 dlmelis
Fremgangsmåte:
1.
Eggehviten vispes til den er blitt hvit og luftig og tilsettes sitronsaft.
2. Sikt inn melis gradvis til icingen er fast, dvs. at ringene etter vispen ikke siger sammen når du stopper mikseren.
3. En annen måte å teste det på er at man tar litt icing mellom tommel- og pekefinger og drar fingrene fra hverandre. Icingen skal da føles seig, og det skal stå igjen to «topper» mellom fingrene.
Stor Porsjon:
Bruk: 1dl eggehvite, 1ts sitronsaft og ca. 14dl melis

Denne kan du også bruke, og bytte ut litt av melisen med kakao :) Da får du en tykk melisglasur som du kan sprøyte på eller ha i noen dråper vann og pensle på :) lager du den hvit kan du farge den som du vil, og sprøyte mønster.. Denne stivner og blir "hard", og gir bedre resultat enn vanlig melisglasur...

Denne i pepperkake "malte" jeg med med denne glasuren :)
320619_10151414035317317_1024681619_n.jpg

Back
Topp