Egenmld sykt barn.

detnyenicket

Gift med forumet
Jeg har nettopp fått beskjed om at jeg har overskredet mine egenmlddager på sykt barn. Utrolig kjedelig siden 7 av disse dagene er fordi vi/jeg har følgt barna til spesialister. Begge to har trengt forskjellig i år. Siden vi bor litt på landet betyr jo det at hele dager går. Resten av dagene er stort sett fordi jeg har vært hjemme med barnet for det det har blitt utredet for. Legene finner ikke svar på hva plagene kommer av, men det er stadig noe nytt som dukker opp.

Noen som har fått utvidet sykedager gjennom nav uten å ha hatt konkret diagnose?

Kanskje du kan få velferdspermisjon fra jobb de dagene du må følge barna fremover? Vet ikke om det er mulig, men verdt å ta en prat med arbekdsgiver. Eventuelt få legen til å skrive ett brev hvor han/hun bekrefter at barnet utredes? Eller noe sånn... lykke til uansett:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg tror du må ha en diagnose på barn/a for å søke. Jeg har 10 ekstra dager på min datter frem til hun fyller 6 år pga refluks. Noe som før er til at hun kaster mye opp i perioder. Snakk med arbeidsgiver i forhold til velferdspermisjon.

hmmm,nå vet jeg ikke sikkert,men når vi gikk til BUP feks.så fikk jeg fri med lønn for de timene,men jobber redusert så prøvde jo å legge det på fridager så ble ikke mange timene/dagene jeg trengte da.Likeledes når hun fjernet mandler fikk jeg perm med lønn

Takk for svar. Har frem til nå fått permisjon med lønn. Problemet er at det går på sykt-barn dagene jeg har, og da har jeg brukt opp alle. Så krysser fingre for friske barn frem til jul... Skal uansett søke NAV om flere dager, bare lurte på om andre hadde fått det uten klar diagnose :)

Takk for svar. Har frem til nå fått permisjon med lønn. Problemet er at det går på sykt-barn dagene jeg har, og da har jeg brukt opp alle. Så krysser fingre for friske barn frem til jul... Skal uansett søke NAV om flere dager, bare lurte på om andre hadde fått det uten klar diagnose :)

Men permisjon med lønn er noe annet enn sykt barn-dager. Permisjon med lønn for å følge barn til lege skal ikke gå utover sykt barn-dagene. Kanskje sjefen din ikke vet det? :)

Men permisjon med lønn er noe annet enn sykt barn-dager. Permisjon med lønn for å følge barn til lege skal ikke gå utover sykt barn-dagene. Kanskje sjefen din ikke vet det? :)

Man har ikke rett på permisjon med lønn for å følge barn til legen eller å gå selv. Men man har rett på permisjon uten lønn. Kanskje jobben der ikke dekker legebesøk med lønn? Så har de tatt det på sykt barn i steden? Egentlig ikke lov å gjøre, men kanskje det var for å slippe å trekke fra lønna?

Sent from my iPhone using BV Forum

Man har ikke rett på permisjon med lønn for å følge barn til legen eller å gå selv. Men man har rett på permisjon uten lønn. Kanskje jobben der ikke dekker legebesøk med lønn? Så har de tatt det på sykt barn i steden? Egentlig ikke lov å gjøre, men kanskje det var for å slippe å trekke fra lønna?

Det kommer vel strengt talt an på hvor du jobber hen. Der jeg jobber har vi rett på permisjon med lønn når vi selv skal til lege/tannlege OG følge barna våre til lege/tannlege. Om det er sånn andre plasser har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om. :) Men sykt barn og permisjon er to vidt forskjellige ting :)

Det kommer vel strengt talt an på hvor du jobber hen. Der jeg jobber har vi rett på permisjon med lønn når vi selv skal til lege/tannlege OG følge barna våre til lege/tannlege. Om det er sånn andre plasser har jeg ikke forutsetninger for å uttale meg om. :) Men sykt barn og permisjon er to vidt forskjellige ting :)
Ingen har vel krav på permisjon med lønn for å følge barn til slike timer, man har krav på fri uten lønn. At noen arbeidsplasser gir lønn er bare en gode, ikke noe man har krav på :)

Ingen har vel krav på permisjon med lønn for å følge barn til slike timer, man har krav på fri uten lønn. At noen arbeidsplasser gir lønn er bare en gode, ikke noe man har krav på :)

Nei, og derfor skrev jeg hva vi har rett på på min arbeidsplass og at jeg ikke har forutsetning for å uttale meg om andres rettigheter på deres arbeidsplasser. :) Likefullt er det forskjell på permisjon med/uten lønn og sykt barn dager. Det er to forskjellige rettigheter man har.

Jobber i kommunal bhg. Jeg har rett på permisjon med lønn når barnet skal til spesialist/barnelege på sykehus o.l, men ikke vanlig legetime som ikke er akutt. (Kan da evnt få det på en fridag. Jobber man 100% og ikke kan få utenom arbeidstid får vi gå likevel) Nå viser det seg at den permisjonen går på sykt-barn-dagene (som er 10 dager for 2 barn). Jeg har ikke vært hjemme med barn med feber e.l mer enn 1-2 dager max. Resten er i forbindelse med enten spesialist eller plager i forbindelse med det hun utredes for. Så nå har jeg ikke mulighet til å følge barnet mitt til de timene og operasjonen som kommer for det andre barnet mitt, med lønn. Har så klart rett på fri uten lønn, evnt avspasering, men det er jo kjedelig å bli trekt i lønn om barnet mitt nå skulle bli sykt... Så håper jo å få utvidet dager med lønn ;)

Styreren min ble veldig overrasket når hun fikk beskjed om dette fra de i kommunen som jobber med den oversikten. Hun var ikke klar over det i det hele tatt. Hun vil så klart hjelpe meg slik at vi kommer best mulig ut av det, begge to, så det ordner seg nok :)

Men har du fylt ut permisjonssøknad eller sykt barn skjema? For såvidt jeg vet kan ikke innvilget permisjon trekkes tilbake eller omformes til annet så lenge den er innvilget og signert. Og er du borte hele dager eller bare timer i forbindelse med legebesøkene?

Hør med nav.
Vi har 10 ekstra dager hver (jeg og far) pga barn med pollenallergi. Men han har en diagnose.
Fått det innvilget til han er 18år :)

Men har du fylt ut permisjonssøknad eller sykt barn skjema? For såvidt jeg vet kan ikke innvilget permisjon trekkes tilbake eller omformes til annet så lenge den er innvilget og signert. Og er du borte hele dager eller bare timer i forbindelse med legebesøkene?
Har fylt ut og fått godkjent permisjonssøknadene. Hadde en som gjaldt 2 timer, men fikk den strøket som dag, da jeg tok det som avspasering i stedet for. Har ellers fått hele dager, da vi har lang kjøring. Men uansett hadde jeg blitt trukket en hel dag, og så måtte jeg jobbet det jeg kunne. (Sist jeg var borte hadde jeg tidligvakt som begynte kl 7, og måtte strengt tatt ikke kjøre før kl 9 for å rekke timen (3 timer unna), så da måtte jeg egentlig jobbe de to timene, eller avspasere, i tillegg til å bli trukket en hel dag...

Er mest sur fordi jeg vet at jeg skal på minst ett legebesøk til, og en operasjon (vet ikke om det blir kun den dagen, eller om barnet må holdes i ro en dag etterpå også), og sønnen min har feber nå, så han må til mamma i morgen...

Skriver ut fra lovverket :) er bare en gode noen arbeidsplasser har :) og ja, det e to forskjellige ting ;)

Når du skal til spesialist så har du vel krav på lønnet permisjon? Det gjelder både deg selv og barn...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Når du skal til spesialist så har du vel krav på lønnet permisjon? Det gjelder både deg selv og barn...

Har krav på permisjon, ja, men ikke nødvendigvis lønnet...
Som jeg tolker det jeg har lest til nå er det to forskjellige ting, som kommunen min har slått sammen til en gode. Sykt-barn-dager får man 10 dager til, og går ut fra folketrygden, lønnet permisjon (kort velferdspermisjon) kan man også få opp til 10 dager på, men i mitt tilfelle ser det ut til at disse dagene nå blir slått sammen, og det da er 10 dager tilsammen. Aner jo ikke om det er lovlig eller ikke, da jeg aldri har hatt behov for mer før. Styreren min hadde heller ikke vært borti det før..

Har krav på permisjon, ja, men ikke nødvendigvis lønnet...
Som jeg tolker det jeg har lest til nå er det to forskjellige ting, som kommunen min har slått sammen til en gode. Sykt-barn-dager får man 10 dager til, og går ut fra folketrygden, lønnet permisjon (kort velferdspermisjon) kan man også få opp til 10 dager på, men i mitt tilfelle ser det ut til at disse dagene nå blir slått sammen, og det da er 10 dager tilsammen. Aner jo ikke om det er lovlig eller ikke, da jeg aldri har hatt behov for mer før. Styreren min hadde heller ikke vært borti det før..
Det høres veldig rart ut...Men far til barna (hvis han er inn i bildet) har jo også sykt-barn-dager? Man har vel 20 tilsammen? Har virkelig ikke satt meg godt nok inn i dette merker jeg nå:P

Back
Topp