Erfaringer etter fødsel

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Har dere gjort dere noe erfaringer etter fødsel av utstyr/klær dere trengte mer av? Eventuelt hadde for mye av?:) Andre nyttige ting dere har kjøpt etter at babyen kom? Eller er det mye body og strømpebukse?:)
Kjekt med alle råd og tips:D

Syntes egentlig heldress pysj med knepping helt ned var best og ullsokker :)

Syntes egentlig heldress pysj med knepping helt ned var best og ullsokker :)
Signerer den - omslagsbodyer og klær med så mye knapper som mulig er kjempekjekt, det gjør det mye enklere å bytte bleier og skifte klær når den lille gulper ned alt rundt seg eller man skal ha hud-mot-hud kvalitetstid :)
Og gulpekluter, kjøp masse gulpekluter!

Fikk bruk for ammeinnlegg i merinoull fra første stund, veldig glad jeg hadde dem på sykehuset. Har bare to par men kunne godt hatt fler...de må vaskes ofte når en har overproduksjon og lekker. Angrer på at jeg ikke sydde selv i forkant, de er ganske dyre.

Måtte raskt supplere med flere gulpe/kose/stellekluter enn hva vi hadde til å begynne med.

Og jeg hadde strikket alt for mange babysokker i for liten størrelse :-(

Fikk bruk for ammeinnlegg i merinoull fra første stund, veldig glad jeg hadde dem på sykehuset. Har bare to par men kunne godt hatt fler...de må vaskes ofte når en har overproduksjon og lekker. Angrer på at jeg ikke sydde selv i forkant, de er ganske dyre.

Måtte raskt supplere med flere gulpe/kose/stellekluter enn hva vi hadde til å begynne med.

På sparkjøp får du ammeinnlegg i ull til 59kr pr par... Berre ett lite tips! ;)

Ammeinnlegg i ull er ett must.. og Purelan-salve. Har vært veldig sår.. :P
Gulpekluter, håndklær og myke vaskekluter får man nesten ikke nok av.
Veldig praktisk med omslagsbodyer og klær som er lette å ta av og på. Blir noe gulp og bæsj på klærne.. glad jeg har mye skift. ;)

Håndklær til stellematta har det gått en del av hær, da lille bæsjer og tisser ned samboer ofte :P
Vi bruker engangskluter fra apoteket og de er vi veldig glad i, og hadde aldri klart meg uten purelan salven :)

Takk for tips :-) Det var litt mer økonomisk enn de fra Ull-Rik. Eneste forskjellen er vel at de kan vaskes på 60 grader, men det har kanskje ikke så mye å si...?
Jeg koker mine ull innlegg. Det kan du gjøre med alle! Bare skyll dem først og kok i 5min :)

Simplex øyesalve har reddet ammingen her. Fikk den anbefalt av helsesøster da jeg var veldig sår og blødde fra begge brystvortene. Og har vært å kjøpt flere gulpekluter og større sokker. Anbefaler gulpekluter med farge, veldig upraktisk med hvite!

Allerede på sykehuset fant jeg ut at jeg kom til å ha stor glede og behov for ammepute, så vi var innom og kjøpte det på vei hjem fra sykehuset, noe jeg er veldig glad for. :-)

Ammeinnlegg i ull er ett must.. og Purelan-salve. Har vært veldig sår.. :p
Gulpekluter, håndklær og myke vaskekluter får man nesten ikke nok av.
Veldig praktisk med omslagsbodyer og klær som er lette å ta av og på. Blir noe gulp og bæsj på klærne.. glad jeg har mye skift. ;)
Bruker du kun ull? Har hørt om noen som bruker ull med engangsinnlegg utenpå, men det er kanskje om de lekker mye?
Purelan er pakket i fødebaggen;) Har du brukt ullklær på den lille til nå?

Signerer den - omslagsbodyer og klær med så mye knapper som mulig er kjempekjekt, det gjør det mye enklere å bytte bleier og skifte klær når den lille gulper ned alt rundt seg eller man skal ha hud-mot-hud kvalitetstid :)
Og gulpekluter, kjøp masse gulpekluter!
Hva vil mange si?:)

Ammeinnlegg i merinoull er pakket i fødebaggen. Fire par. Får vell supplere etterhvert:)

Bruker du kun ull? Har hørt om noen som bruker ull med engangsinnlegg utenpå, men det er kanskje om de lekker mye?
Purelan er pakket i fødebaggen;) Har du brukt ullklær på den lille til nå?
Jeg har ullinnlegg innerst og engangs ytterst. Ellers blir det fort vått. Lekker en god del, men med ull innerst kjennes det ikke vått ut. Kjenner fort at det svir litt i puppene vist jeg bare har engangs. Ikke bra å fryse.
Har ikke brukt ull på vesla ennå.. anna enn ull utedress. Den bruker vi hver gang vi skal ut. Inne synes jeg det blir fort varmt ennå. Har bare en ullbody i 56 og en ulldress. Vil se om hun tåler det først.

Hva vil mange si?:)
Tja du kan jo se det an litt men får du en gulpebaby som meg så går det fort seks-syv om dagen ;) vi bruker dem både til amming og under hodet i senga og vogna. Har sikkert 15-20 i alt. Vi har en gutt og han er også glad i å tisse ned håndklær, oss og seg selv på stellebordet, så vaskemaskinen går hver dag..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fant ut at melkeoppsamler var kjempekjekt, for det renner skikkelig fra den ene puppen når jeg ammer på den andre så har ikke kunnet sove uten bh for da har både jeg og baby blitt klissvåt av melk når vi ligger og ammer om natten :P

Jeg fant ut at melkeoppsamler var kjempekjekt, for det renner skikkelig fra den ene puppen når jeg ammer på den andre så har ikke kunnet sove uten bh for da har både jeg og baby blitt klissvåt av melk når vi ligger og ammer om natten :p
Jepp, jeg må sove med amme-BH eller ammetopp med ammeinnlegg og fremdeles blir det mye søl i senga;)
Har ikke forsøkt melkeoppsamler, føler det bygger så mye i BH-en? Og når du ikke ammer, bidrar det lille presset rundt brystvorte til at utdrivningsrefleksen holdes i gang og det lekker mer enn nødvendig?

Har bare prøvd de i natt, og jeg har ligget uten bh med gulpekluter inni singletten for har hatt så såre brystvorter og den ene ville ikke gro om jeg lå med bh og ammeinnlegg men det har runnet gjennom når jeg har ammet, så har bare plassert på melkeoppsamlerne i natt når jeg ammet og syns det funka så jeg slapp å måtte bytte klut så ofte for da lakk det ikke så voldsomt når jeg ikke ammet :) Mens jeg ammet så klarte jeg og fylle opp ene melkeoppsamleren, så her kommer det nok melk i alle fall :P

Back
Topp