Dere som er hjemme med 1-åringer

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Hva finner dere på om dagene? Jeg er hjemme med en svææært aktiv gutt på 15mnd. Går i ett altså. Den timen og to han sover på dagen skulle jeg gjerne lagt meg nedpå litt, men da må jeg bruke tiden på å rydde etter formiddagens lek og kaos :D

Trenger litt tips til ting vi kan finne på. Vi er mye ute da. Går enten turer der han får rusle litt selv, går til lekeplasser, eller bare leker i hagen på huskene og trampolinen. Blir ikke like mye utetid om det er ruskevær, men har oss iallefall en liten tur ut med støvler og regnklær. Noen dager reiser vi ned til byn eller på et senter og kikker litt også. Avslutter gjerne med et kafébesøk.

Andre tips?

Vi gikk på sang og lek for barn (0-6 år) som var 1 dag i uken:) veldig sosialt og gøy for barna!

Ellers har jeg ikke mye tips!
Men nå er jo det helt hærlig Vær, så hva med og pytte han i bæremeis på fjellet?

Åpen barnehage? Mate ender? Besøke biblioteket?
Her har vi vært inne og malt i dag. Har kjøpt rammer til og skal gi besteforeldre i julegaver.

Jeg sover lett sammen med ham i sengen min på dagtid. SÅ koselig :) Rotet går ingen steder!

Fins det åpen barnehage i nærheten?
Hjemme kan han kanskje tegne? Være med på husoppgaver? Jeg opplevde det at da storesøster "fikk være med" på husarbeidet puslet hun gjerne på egenhånd sammen med meg (med et eller annet). Både koselig og effektivt :)

Har du noen veninner som har barn? Kanskje dere kan finne på noe sammen?
Er det en svømmehall nær deg?

Har mange kjente i barselgruppen, men de er jo alle ute i jobb nå ;-)
Svømmehallen har vi vært i et par ganger ja. Har til og med tatt turen til Leos lekeland så han fikk løpe rundt og boltre seg :p

Men gutten er jo superfornøyd så lenge han får traske i hagen han. Er vel kanskje bare jeg som stresser for å underholde ;)

Åpen barnehage? Mate ender? Besøke biblioteket?
Her har vi vært inne og malt i dag. Har kjøpt rammer til og skal gi besteforeldre i julegaver.

Jeg sover lett sammen med ham i sengen min på dagtid. SÅ koselig :) Rotet går ingen steder!

Ja er jo bare fantasien som stopper. Prøvde å male litt her om dagen da. Det likte han :-)

Er ganske heldige siden vi har en fin tursti rett her nede som går gjennom en fin gård. Både hester, sau, høner og griser rett nedi her. Bruker ofte gå ned og titte på dyrene. Er en hit hver gang :-)

Back
Topp