• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Påkledning

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Er det viktig at barna er fint kledd og matcher?
Overhørte en far på åpen barnehage idag som sa at kona hadde funnet fram klærne sønnen skulle ha på seg. Hun stolte ikke på at han klarte å kle han "pent".
Her kunne jeg ikke brydd meg mindre, det viktigste er at klærne er behagelige og at hun er varm nok.

Det skal sies at jeg pynter barnet mitt av og til. Men det er ikke viktig i hverdagen:)

Last edited:
Ja, i alle fall hvis vi skal ut av huset! Men jeg har litt tvangstanker når det kommer til sånt ;)

Ja, for meg er det veldig viktig. Hvem har sagt at pen og matchende påkledning ikke er både varmt og behagelig?

Jeg kunne aldri kledd meg i en mix av alt mulig selv. Så hvorfor skal barnet mitt det?

Har aldri skjønt med på body og strømpebukse fenomenet eller mix av alle mulig farge og mønster greiene.

Jeg er også på matchekjøret:) Kjøper alltid ting som passer sammen.

Ja, for meg er det veldig viktig. Hvem har sagt at pen og matchende påkledning ikke er både varmt og behagelig?

Jeg kunne aldri kledd meg i en mix av alt mulig selv. Så hvorfor skal barnet mitt det?

Har aldri skjønt med på body og strømpebukse fenomenet eller mix av alle mulig farge og mønster greiene.
Hva hvis du arver masse som egentlig ikke passer sammen? Kjøper du nye klær da? Det er klart fine ting kan være behagelige, men det er ikke alltid behagelige ting er fine;)

Hvis ungen gulper på buksa og dere må skifte til en bukse som ikke matcher den bodyen ungen allerede har på, skifter dere også body da?

Haha, kommer du til å legge fram klærne for han i pappapermen da? Sånn som hu mora jeg hørte om idag.
Nei, da blir det litt sånn, det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av :) Men hvis jeg vet han skal noe spesielt en dag, typ legen, helsestasjonen, lekeland, kafè, så er jeg ikke fremmed for å legge matchende klær øverst i skuffen i alle fall. For det er som regel det første han får tak i som havner på ungen.. :)

Nei, da blir det litt sånn, det jeg ikke vet har jeg ikke vondt av :) Men hvis jeg vet han skal noe spesielt en dag, typ legen, helsestasjonen, lekeland, kafè, så er jeg ikke fremmed for å legge matchende klær øverst i skuffen i alle fall. For det er som regel det første han får tak i som havner på ungen.. :)
Her er det litt omvendt. Var en dag han sto og irriterte seg fordi han ikke fant en body han mente matchet med den buksa han hadde tenkt å ha på henne;)
Men så er han over gjennomsnittet glad i klær og shopping.

Har tvangstanker og ting må alltid matche ja. Selv om vi er hjemme også. Jeg kjøper bare klær som jeg vet jeg har matchende klær til hjemme eller kjøper til genser/bukse som matcher da eller senere. Har funnet ut et genialt system hvor jeg tar bilde av antrekkene/plaggene jeg har til storebroren så vet jeg hva jeg trenger av matchende klær når jeg er på shopping. I skapet hans ligger klærne sammen bukse og genser så det er lett å se hva som hører sammen, enkelt for pappaen. Litt mer rot i lillebror sine klær (jeg kjøper ikke klær til han, har alt). Men mannen får finne klær, men jeg legger frem om vi skal noe spesielt og jeg kan finne på å bytte klær på dem om han har tatt på noe som ikke matcher. Eller storebror har vel bynt å bestemme det meste selv ang. klær så jeg har gitt opp han med mindre det er noe spesielt. Hvis vi må skifte på lillebror i løpet av dagen har vi så mye klær at jeg stort sett finner ett eller annet som matcher nok hvertfall.

I kassa på HM i fjor grep storebror plutselig tak i en six pack med svarte sokker og sa høyt: "Disse sokkene matcher alt mamma". Så han har visst plukket opp litt av meg.... Haha.

Hva hvis du arver masse som egentlig ikke passer sammen? Kjøper du nye klær da? Det er klart fine ting kan være behagelige, men det er ikke alltid behagelige ting er fine;)

Vi har arvet litt og det har jeg brukt sammen med ting som har passet sammen.
Jeg kunne bare ikke tatt på henne klær jeg ikke synes er fine, litt som klær på meg selv. Jeg tar ikke på meg klær jeg ikke synes er fine.

Gulp har ikke vært noe problem her, men hadde nok fint byttet alt.

Her passer veldig mye av det hun har sammen og mannen stoler jeg fint på :)

Mannen klarer å finne de rareste kombinasjoner med klær. Skjønner ikke helt hva som skjer når han ser inn i garderobeskapet til barna. Han finner til og med ting som er for smått som jeg har lagt bort. Så her legger jeg frem klær til dattera eller så blir det olabukse med kjole over og kanskje en genser over der igjen. Hehe :-P til lillemann er det ikke mye klær å velge mellom, så der går det stortsett greit.

Vil barna skal se greit ut. Men nei, nå går det kun i ull og storesøster i barnehagen blir ikke sendt ut døra ute ull og ikke alltid det matcher men bare det er rent og ungen ikke fryser så bryr verken jeg, faren eller hun selv om det matcher.

Nå skal det sies at mannen dro på babysvømming med ungen i pysjamas her en dag. Han skjønnte ikke hvorfor hun skulle kles på to ganger. Noe som forsåvidt er sant..i går kjørte ei mor på babysvømmingen samme konseptet.

Nå skal det sies at mannen dro på babysvømming med ungen i pysjamas her en dag. Han skjønnte ikke hvorfor hun skulle kles på to ganger. Noe som forsåvidt er sant..i går kjørte ei mor på babysvømmingen samme konseptet.
Det kunne jeg faktisk ha gjort selv. Men det er fordi jeg synes pysjamas og heldress går litt over hverandre og har nok brukt klær som heldress som andre vil betegne som pysjamas :) Er veldig glad i heldress da:)

Back
Topp