Kalle foreldre stygge ting

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Er det noe du har gjort? Hvordan ville du reagert hvis ditt/dine barn hadde gjort det?

Snakker da om ordentlig grove ting som h*re, f*tte osv.

Satt på banen nå og hørte en voksen gutt (17, 18 år kanskje) som kalte moren sin både det ene og det andre, og merker jeg får helt bakoversveis over hva noen får seg til å si! (Mor beit fra seg like bra, så hørtes ut som det er vanlig sjargong for dem)

For meg så ville den slags språkbruk være uaktuell!!!

Nå er jenta mi bare 4 år, men kan ikke se for meg at jeg noen gang skulle synes det var greit med den slags språkbruk oss imellom!

Har aldri/ og kunne heller aldri ha snakket sånn til min mor.

Å herregud! Det turte jeg aldri! Tror ikke tanken har slått meg heller.

Kunne kalle mamma eller pappa dum eller dust når jeg var lita og virkelig sint/fornærmet. Følte meg da som DEN svikeren, og fikk skikkelig dårlig sammvittighet.
Sjokket var derfor stort når jeg etterhvert fikk oppleve hvordan mannen og hans mor snakker til hverandre. De kaller hverandre dum, lobotomert, sprengt osv og håner hverandre om de tar feil osv. Og da i skikkelig sint og krasst tonefall. Ikke noe vennlig eller spøkefullt over det. Har gitt han klar beskjed om at sån snakker han ikke til meg, og jeg vil ikke sitte å høre på de to holde på sån! Lillegutt skal heller aldri få oppføre seg sån mot hverken oss foreldre eller andre mennesker! Man skal respektere andre, ikke rakke ned på noen og vertfall ikke sine nærmeste!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan få høre av min 12 årige datter at jeg er teit, slem eller dum hvis hun er uenig i noe. Men ikke verre. Og hun får alltid dårlig samvittighet etterpå og vi skværer opp.
Jeg hadde aldri godtatt noen verre språkbruk enn det. Barna må få lov til å være frustrert og uttrykke sinne, men de må også lære om hva som er akseptable grenser. Dvs ikke lov å slå eller sparke. Ikke lov å bruke grov språkbruk.

Har en på 11 og en på 5 og blir kalt teit og dumming og hender jeg blir kalt for slemming og men ikke mer enn det, hadde de kalt meg sånne ting så hadde jeg klikka tror jeg. Har heller aldri kalt foreldra mine sånne ting som ble nevnt i hovedinnlegget.

Nei fy, hadde jeg gjort det til mine foreldre når jeg var mindre er jeg redd jeg hadde fått pryl....
Og jeg vil absolutt ikke akseptere det fra mine barn!

Har aldri snakket sånn til mine foreldre og kommer ikke under noen omstendighet til å akseptere slik snakk fra min gutt heller. Tror ikke det er så stor fare for at jeg vil oppleve det etter hvert som han blir enda eldre, for han er ikke vant med banning og stygt språk hjemmefra.

Har aldri kalt mamma noen form for stygge ting. Det hadde jeg aldri hatt samvittighet til å gjøre! Hadde blitt utrolig lei meg om min sønn kalte meg sånne ting.. men nå er han bare 3 år da, så regner ikke med at han begynner å prate sånn med det første :P

Nei har aldri sagt slik til mine foreldre og hadde heller aldri godtatt slik språkbruk fra mine barn.

Hadde klikka fullstendig om min knert hadde brukt sånne ord til meg eller andre. Helt uakseptablet. Å kalle meg dum og dust og si at han "hater" meg er noe man bare må igjennom, men så stygge ord håper jeg virkelig han aldri kommer til å bruke.

At man nekter å bli kalt sånn tror jeg ikke hjelper,
Har aldri snakket sånn til mine foreldre og kommer ikke under noen omstendighet til å akseptere slik snakk fra min gutt heller. Tror ikke det er så stor fare for at jeg vil oppleve det etter hvert som han blir enda eldre, for han er ikke vant med banning og stygt språk hjemmefra.
Som regel er det ikke hjemmefra de plukker opp de stygge ordene.

Skal innrømme at det har skjedd ved et par anledninger midt i den verste ungdomstiden. Var ikke noe rebell akkurat, men vi hadde jo våre krangler.

Tror ikke jeg helt skjønte betydning av ordet osv da. Er jo slike ord man plukker opp. Er ikke akkurat ord som jeg har i vokabularet i dag.

Femåringen kaller meg dumme mamma når hun er skikkelig sint.

At man nekter å bli kalt sånn tror jeg ikke hjelper,

Som regel er det ikke hjemmefra de plukker opp de stygge ordene.
Nei, men så sant man viser nulltoleranse for å bli kalt slik er i hvert fall min erfaring at man da får bukt med det på hjemmebane. Hva barna sier ute er en annen ting, men i dette tilfellet var det snakk om tilsnakk hjemme til mamma eller pappa.

Jeg har blitt veldig var på språkbruken etter at vi fikk barn. Sambo banner og styrer for hver minste lille ting som går ham imot, han har fått beskjed om å skjerpe seg og har faktisk blitt flinkere.

Aldri i livet om jeg kommer til å godta mine barn kaller meg noe sånt.

Ei veninne i klassen på barneskolen, enebarn og bortskjemt- kalte moren sin for gamle kjerring. Husker jeg reagerte veldig på det den gangen....

Jeg sa stygge ting til mine foreldre da jeg var 13-14 år. Meeen, da ble drama hjemme. Så slutta fort med det, da jeg var sint :-)

Håper de ikke sier sånt til meg noen gang!

Samme her, bare at jeg har jenter. Jeg tror at slik språkbruk oftest kommer fra hjem der de voksne snakker slik; Barna plukker VELDIG LETT opp voksnes saker\språk o.l.

Back
Topp