Ordlegge seg på nettet

Fru.Maja

Forumet er livet
VIP
Nå sikter jeg ikke spesielt til den tråden som jeg opprettet på grunn av min angst, bare så det er sagt:p men noen ganger lurer jeg på om folk snakker slik til folk i "virkeligheten" som de Gjør på nett? Merker at jeg selv er mye tøffere når det kommer til å si meningene mine fks her enn jeg gjør i det daglige livet. Men noen er rett og slett slemme! Håper de er litt mildere mot ukjente til vanlig:/

Er dere tøffere på nett?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg er kanskje litt flinkere til å komme med meningene mine og til å svare på ting jeg kanskje ikke er enig i på nett. Det tror jeg kanskje er pga at jeg får mer tid til å tenke meg om når jeg er på nett. Jeg kan bruke mer tid på å tenke ut et svar og formulere meg enn i virkeligheten. Men jeg prøver å ikke være frekk eller utidig på nett da. Det syns jeg er veldig unødvendig og syns det virker som om noen er frekke rett og slett for å skape mer diskusjon. Forstår ikke helt det jeg da...

Jeg er ikke tøffere på nett iallefall.Da vil jeg nesten heller påstå motsatt. For meg blir det for dumt å være frekk med folk jeg ikke kjenner...Jeg vet ikke hvordan de vil ta det, i tilegg så faller det meg ikke naturlig. Kan heller være mer direkte med folk jg faktisk vet hvordan tar det jeg sier. Har for eks noen venninner hvor vi er så direkte at vi sier " den toppen så jævlig ut på deg":P
Har aldri skjønt greia med å være så forbanna tøff på nett.
Det blir smålig og umodent syns jeg.

Jeg sier min mening, men på en saklig og konstruktiv måte på nettet:)

Last edited:
Jeg er kanskje litt flinkere til å komme med meningene mine og til å svare på ting jeg kanskje ikke er enig i på nett. Det tror jeg kanskje er pga at jeg får mer tid til å tenke meg om når jeg er på nett. Jeg kan bruke mer tid på å tenke ut et svar og formulere meg enn i virkeligheten. Men jeg prøver å ikke være frekk eller utidig på nett da. Det syns jeg er veldig unødvendig og syns det virker som om noen er frekke rett og slett for å skape mer diskusjon. Forstår ikke helt det jeg da...
Jeg er ikke tøffere på nett iallefall.
Skjønner ikke helt greia med det der...
Jeg er meg selv uansett på nett eller i det daglige.
Jeg sier det jeg mener og tenker om en sak. Da formulerer jeg meg på min måte, noe som aldri er frekt eller slemt.
Så får folk ta meg for den jeg er;)
Jeg mente ikke at jeg er tøff på den måten at jeg er slem, men at jeg tør å ytre meningene mine mer:)

Fordelen med skriftlig kommunikasjon er at man kan lese over teksten før man sender den.
Bare synd mange ikke gjør det, og ikke tenker over hvordan meldingen kan mottas.
I tillegg er mange fryktelig hårsåre da, det er alltid noen som lar seg provosere.

Jeg tror ikke jeg er noe annerledes på nett enn in real life.

Jeg er tøffere på nett helt klart, men jeg er ikke slem tror jeg hvertfall. Jeg synes noen av innleggene som skrives her er utrolig slemme.

Jeg mente ikke at jeg er tøff på den måten at jeg er slem, men at jeg tør å ytre meningene mine mer:)

Skjønner. Ytre meningene sine er jo bare pos. tenker jeg:)
Redigerte forresten innlegget mitt noe:);)

Jeg er mer frampå på nett. I det virkelige liv velger jeg som oftest å ikke åpne munnen, mest fordi de jeg da vil komme i diskusjon med er helt håpløse å snakke med. Dessuten er jeg ikke så glad i konfrontasjoner og diskusjoner.
På nett, derimot, sitter jeg trygt bak en skjerm og kan lese igjennom andres svar og mine egne før jeg publiserer noe. Jeg syns det da er lettere å si min mening, og jeg kan unngå diskusjon enklere ved rett og slett ikke svare. MEN jeg skriver aldri for å provosere noen, såre noen med vilje og jeg prøver alltid å være saklig, selv om det er fryktelig vanskelig når enkelte andre oppfører seg som tenåringer... ;) Det er endel innlegg jeg har skrevet, men så trykket 'discard' når jeg ser at jeg blir usaklig. :P

Jeg er enig i at noen kan være slemme, og da sitter jeg og tenker og håper at det ikke er slik de lærer barna sine å være...

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg er ikke tøffere på nett iallefall.Da vil jeg nesten heller påstå motsatt. For meg blir det for dumt å være frekk med folk jeg ikke kjenner...Jeg vet ikke hvordan de vil ta det, i tilegg så faller det meg ikke naturlig. Kan heller være mer direkte med folk jg faktisk vet hvordan tar det jeg sier. Har for eks noen venninner hvor vi er så direkte at vi sier " den toppen så jævlig ut på deg":P

Kan helhjertet signere dette innlegget! Kjenner meg igjen i alt som står i det :)

Eg er snillere på nett faktisk. :)
Det eg seier privat, seier eg ansikt til ansikt med den eg snakker med.
Det eg skriver på nett, blir liggende så hvem som helst kan se det.

Samtidig så vet en aldri hvordan mottageren tar det. For alt eg veit, kan min kritikk være noe som blir tatt veldig personlig, og igjen være noe som vipper vedkommende av pinnen. Eg vil ikkje være grunnen til at andre blir deprimerte.

Eg tenker ofte kritiske tanker om tråder og innlegg, men eg holder meg til å tenke det.

Tror jeg er ganske lik på nett og i virkelighet. Men det et klart, jeg har rett og slett sagt dumme ting her inne, haha :) men jeg tror ikke jeg har vært slem.
Har fått noen mindre hyggelige svar i diskusjoner, men det kan godt være for at jeg tar ting kanskje litt personlig. At egentlig så er ikke svarene så "slemme" sett utenfra.
Men klart er det lettere å si meningen sin her, men jeg prøver å tenke meg om og spørre meg selv om "er dette noe jeg kunne ytret face to face?". Er det ikke det, synes jeg man like godt kan holde kjeft :)

Jeg er veldig ærlig og frampå både her og der. Men på nett prøver jeg å være litt forsiktig. I alle fall fremheve at det er min måte å se det på. Og at det finnes flere løsninger, måter å gjøre ting på og at folk har forskjellige syn på ting og situasjoner.

Jeg er ikke tøffere på nett iallefall.Da vil jeg nesten heller påstå motsatt. For meg blir det for dumt å være frekk med folk jeg ikke kjenner...Jeg vet ikke hvordan de vil ta det, i tilegg så faller det meg ikke naturlig. Kan heller være mer direkte med folk jg faktisk vet hvordan tar det jeg sier. Har for eks noen venninner hvor vi er så direkte at vi sier " den toppen så jævlig ut på deg":p

Sign, sign og sign. :)

Jeg tror jeg er ganske lik. Men merker at det er noen innlegg jeg begynner å svare på, som jeg hopper over, for jeg merker jeg er redd for å bli misforstått! Det er det større sjanse for at man blir når man skriver enn når man prater til folk.

Jeg tror jeg er ganske lik. Men merker at det er noen innlegg jeg begynner å svare på, som jeg hopper over, for jeg merker jeg er redd for å bli misforstått! Det er det større sjanse for at man blir når man skriver enn når man prater til folk.
Ja også er det noen jeg ikke kan svare på for jeg ser at jeg ikke klarer å svare pent :p

Man må faktisk tåle å få høre andres meninger når man sier ting, både her og i virkeligheten!

Signerer Piksi :). Uttallige ganger jeg har avsluttet et innlegg uten å poste det.

Man må faktisk tåle å få høre andres meninger når man sier ting, både her og i virkeligheten!
Forskjell på å ytre en mening å være ufyselig? Eller er du ikke enig? :) da blir man fort ensom her i verden hvertfall:)

Forskjell på å ytre en mening å være ufyselig? Eller er du ikke enig? :) da blir man fort ensom her i verden hvertfall:)

Hvor vidt man oppfattes som ufyselig kommer vel helt an på hvor hårsår den andre personen er...

Hvor vidt man oppfattes som ufyselig kommer vel helt an på hvor hårsår den andre personen er...
Så hvis jeg sier til deg at du faktisk sårer meg med dine uttalelser så gir du fullstendig faen?

Back
Topp