Trøtt som en strømpe!

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Nå har veslegutt begynt å våkne midt på natten, og kan holde det gående i hele 2,5t før han sovner igjen.
I natt var det heldigvis ikke mer enn 1 t:P

En ting er at han har sovet generelt dårlig siden fødsel og det lengste i strekk er 5t(det har skjedd engang), men at han våkner og dunker meg i siden midt på svarte natten er fryktelig slitsomt!

Jeg ammer fortsatt en god del, og han er skikkelig puppegutt.

Siden jeg fortsatt ammer, så er det veldig praktisk med samme rom og seng. Ser det at dette ikke kun er pos, da han gjerne kan våkne av alle mine lyder og bevegelse.
Jeg syns også det er dumt å avvenne han med puppen, samtidig som han egentlig ikke trenger noe mat på natt.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg følte bare behov for å skrive det ned.
Søvn er det lite av, så det er jeg vant med...men det at han våkner om natten og ikke sovner igjen sliter på lille Synnøve gitt:P

Er det andre små som holder på slik også?
Noen støttende ord, råd og trøst trengs;) haha

Hehehe, ville absolutt kuttet ut pupp om natta :P Både du og han ville nok fått en mye bedre natt, og sovet bedre, vært mer uthvilt ;)
Få han på eget rom, og tilby vann på natten om han våkner. :) Blir noen dager med styr, så kjekt hvis pappaen kan ta seg av det ;)

Har heldigvis ikke hatt det problemet med mine her, men vet flere har holdt på sånn ja :O

Om du velger å fortsette med puppen på natt, så må du nok bare holde ut :P

Hehehe, ville absolutt kuttet ut pupp om natta :p Både du og han ville nok fått en mye bedre natt, og sovet bedre, vært mer uthvilt ;)
Få han på eget rom, og tilby vann på natten om han våkner. :) Blir noen dager med styr, så kjekt hvis pappaen kan ta seg av det ;)

Har heldigvis ikke hatt det problemet med mine her, men vet flere har holdt på sånn ja :O

Om du velger å fortsette med puppen på natt, så må du nok bare holde ut :p

Ja, sant nok:) Han tar det jo igjen på dagtid da:P Nattesøvnen er jo selvsagt uansett best...

Jeg må kanskje det ja,fader :P

Men en ting er at han våkner mye, og flere ganger om natten...men da har jeg bare hektet han på puppen så har han sovnet med engang...

Også er han alt for smart, så om jeg bare ligger der og later som jeg sover og han styrer rundt...så kommer han å drar meg i håret for da får han reaksjon, haha

Saken er desverre også den at eget rom er vanskelig...vi pusser nemlig opp den etg. hvor alle soverommene skal være:P

Hehe, ja, verre da ja når det ikke er eget rom, er det lenge til eget rom er klart? :) Hvis det ikke er det så ville jeg ventet til da tror jeg..
Har du familie i nærheten, eller en god venninne? Hva om du tar deg en natt eller to borte, så får pappaen være hjemme med gutten, og la han sove i sin egen seng? :) Med tilbud om vann :)
Drikker han melk på flaske?

Ville også stoppet med nattammingen.

Her stoppet vi når gutten var rundt 10 mnd. Hadde heller ikke mulighet for eget rom da pga. Oppussing, men han sov i sprinkelsengen sin på vårt rom.

Var far som tok de første 3-4 nettene. Tilbød vann, og satt hos han til han sovnet. Tok ca. 30 min første gang og 5 min andre... Etter første natten tok det få minutter hver gang og etter noen uker hadde han lært seg å finne vannkoppen som sto på en komode ved senga selv... :p

Lykke til! :)

Hehe, ja, verre da ja når det ikke er eget rom, er det lenge til eget rom er klart? :) Hvis det ikke er det så ville jeg ventet til da tror jeg..
Har du familie i nærheten, eller en god venninne? Hva om du tar deg en natt eller to borte, så får pappaen være hjemme med gutten, og la han sove i sin egen seng? :) Med tilbud om vann :)
Drikker han melk på flaske?

Det er nok gjerne et par mnd til.
Har mannen sin familie iallefall, men vi er veldig nærme så null stress. Venninne også. Så den biten er i grunn grei.

Han tar pumpet mm på flaske også ja.

Jeg er nok desverre litt for hønemor også. Kvier meg tror jeg:P haha

Ville også stoppet med nattammingen.

Her stoppet vi når gutten var rundt 10 mnd. Hadde heller ikke mulighet for eget rom da pga. Oppussing, men han sov i sprinkelsengen sin på vårt rom.

Var far som tok de første 3-4 nettene. Tilbød vann, og satt hos han til han sovnet. Tok ca. 30 min første gang og 5 min andre... Etter første natten tok det få minutter hver gang og etter noen uker hadde han lært seg å finne vannkoppen som sto på en komode ved senga selv... :p

Lykke til! :)

Ok. Det er nok helt sikkert det beste...

Har sprinkelseng her også.

Hadde liksom bestemt meg for at han skulle styre showet og at vi holdt på med nattammingen til han ikke ville mer, men det går gjerne ikke...Kanskje det med at han våkner midt på natten gir seg snart, hm..

Hehe, de kan holde på lenge med en slik kosevane :P
Ville tatt meg et par netter bort jeg, også hadde pappaen og ungen styra på :P Blir deilig å få tilbake senga si selv også sikkert :P

Ok. Det er nok helt sikkert det beste...

Har sprinkelseng her også.

Hadde liksom bestemt meg for at han skulle styre showet og at vi holdt på med nattammingen til han ikke ville mer, men det går gjerne ikke...Kanskje det med at han våkner midt på natten gir seg snart, hm..
Det hadde jeg også tenkt i utgangspunktet, men han spiste mindre og mindre på dagtid og våknet oftere og oftere på natten for melk, så når han startet å våkne hver time fant jeg ut at det var på tide å stoppe... :p Når vi stoppet spiste han også mye bedre på dagtid. Vinn-vinn :)

Det hadde jeg også tenkt i utgangspunktet, men han spiste mindre og mindre på dagtid og våknet oftere og oftere på natten for melk, så når han startet å våkne hver time fant jeg ut at det var på tide å stoppe... :p Når vi stoppet spiste han også mye bedre på dagtid. Vinn-vinn :)

Aha...
Nei,da nytter det jo nesten ikke fortsette:p
Har aldri vært så gale som hver time her, da har han vært syk.
Han spiser greit nok på dagtid nå syns jeg...Har gått litt opp og ned, men sånn er det vel.
Liten gutt, men det har han vært hele veien. Følger sin kurve greit så.
Tror nok det er at jeg vil så gjerne amme lenge, og hvis jeg avslutter nattammingen så kanskje han blir mindre interessert på dagtid også...Sikkert helt på tryne tankegang men:p

Uff, det der er så slitsomt! Vi har hatt det slik helt inntil nylig, da fant han selv plutselig ut at pupp er helt uinteressant. Litt trist, synes jeg, da jeg gjerne skulle ammet en god stund til (han er ni måneder), men sånn er det. Det positive er at det ikke tok mange netter før han for første gang begynte å sove rundt! Han våkner fryktelig tidlig da, men hvor deilig er det ikke med mange sammenhengende timer søvn?:p

Jeg skjønner absolutt tanken din når det gjelder at avvenning godt mulig kan gå utover dagammingen. Var selv innom tanken på å slutte, men endte opp med å tenke at nattevåken er en så liten periode i et langt liv at det var verdt det for ammingens skyld. Ser imidlertid absolutt hvorfor mange tar kampen. Du må nesten bare kjenne på hvorvidt du orker natteranglingen, det er jo fryktelig slitende mens det pågår. Huff, langt innlegg og lite hjelp fra meg :) Håper det går seg til hos dere snart :)

Back
Topp