Blir dere redde?

Det er langt, langt, langt større sjangs for at vi blir utsatt for en bilulykke som tar livet av en eller flere av oss, enn at IS kommer ramlende inn døra og dreper oss her.

Det drepes tross alt ganske mange i trafikken hvert år. Det er ikke mange terrordrepte her i landet utenom en viss helnorsk terrorist....

Det er langt, langt, langt større sjangs for at vi blir utsatt for en bilulykke som tar livet av en eller flere av oss, enn at IS kommer ramlende inn døra og dreper oss her.

Det drepes tross alt ganske mange i trafikken hvert år. Det er ikke mange terrordrepte her i landet utenom en viss helnorsk terrorist....
Grunnen til at vi ikke tenker på å kjøre bil som farlig, er jo for at dette er noe vi gjør hver dag. Vi tenker ikke over det.
Men terrorisme er noe som skaper frykt og det er jo hele vitsen. Jeg tror mange av oss følte en slags redsel i 2011 for da ble det faktisk virkelig.

Grunnen til at vi ikke tenker på å kjøre bil som farlig, er jo for at dette er noe vi gjør hver dag. Vi tenker ikke over det.
Men terrorisme er noe som skaper frykt og det er jo hele vitsen. Jeg tror mange av oss følte en slags redsel i 2011 for da ble det faktisk virkelig.

Jada, men greia er at jeg VIL IKKE la dem få skremme meg, rett og slett fordi det er jo målet deres.

Og det ER mye farligere å kjøre bil, som jeg altså ikke er redd for. Og ikke bor jeg typsik akkurat i noen storby heller, at de i det hele tatt skulle finne veien ut hit til oss er ikke så veldig trolig. Dette velger jeg derfor å ikke la gå inn på meg.

Det betyr ikke at jeg ikke følger med og bekymrer meg for det på verdensbasis, men ikke her for meg og min familie personlig.

Er ikke redd for min egen del, men har svigermor og mange andre i den delen av verden. De har merket dette på kroppen, så vi har det nok nærmere enn mange av dere. Det er rart å tenke på at det stedet vi besøkte senest i fjor nå er rammet og veldig preget av dette. Vi snakker med familien veldig ofte, og håper at disse farlige menneskene blir stoppet snart!

Må innrømme at jeg ikke liker det ja. De kan godt finne på å komme til Norge også sikkert. Tror i grunn vi har et godt militærtstyrke her i landet som styrker opp. Min mann har jobbet for militæret og ønsker å reise ned for å kjempe mot is.

Ja det kan så være!! Men kan man da heller ikke bekymre seg for noe som er mer realistisk, sykdom eller lignende?? Jeg tror det er større sjans for at jeg dør på vei til bhg etterpå enn at det banker terrorister på døra her :p jeg er bare så lei sånne forumdamer som er redd for alt, gjør ingenting og klager over nett :p
Denne kommentaren synes jeg er langt over streken, ærlig talt man velger ikke hva man er redde for.
Skikkelig ufin synes jeg du er i dine innlegg i denne tråden her.

Må innrømme at jeg ikke liker det ja. De kan godt finne på å komme til Norge også sikkert. Tror i grunn vi har et godt militærtstyrke her i landet som styrker opp. Min mann har jobbet for militæret og ønsker å reise ned for å kjempe mot is.
Trodde ikke det var noe særlig med militær styrke jeg. Blir jo nedprioritert så det holder. De som reiser nedover er jo de som virkelig duger, tror ikke det er så mange.
Har jo bestandig vært snakk om at det er for dårlig rekruttering til militæret.

Trodde ikke det var noe særlig med militær styrke jeg. Blir jo nedprioritert så det holder. De som reiser nedover er jo de som virkelig duger, tror ikke det er så mange.
Har jo bestandig vært snakk om at det er for dårlig rekruttering til militæret.
JA godt mulig. Prøver bare å være godtroende. men blir nok til at de som er gode reiset til utlandet for å hjelpe og vi sitter uten den gode hjelpen.

JA godt mulig. Prøver bare å være godtroende. men blir nok til at de som er gode reiset til utlandet for å hjelpe og vi sitter uten den gode hjelpen.
Uff ja....

nehh..tenker ikke på det noe særlig.Selv om jeg ser alvoret i det.

Mange folk har "irrasjonell" angst for ting.

Jeg feks er livredd høyder og skarpe gjenstander.
.Potensielt farlige ting og prosentsjangsen for at det skal skje noe dødelig er temmelig liten.
Er allikevel en ting som skjer i hjernen som man ikke kan noe for.

Temmelig uempatiske og korttenkte folk som kaller psykiske lidelser hysterisk.
Da er man en enkel sjel som vet man lite om livet tenker jeg

Hehe nei det var det ikke, men jeg mener det jeg mener.

Det må være ganske bekymringsfritt og behagelig å være i en så naiv boble som du lever i :)

Hehe nei det var det ikke, men jeg mener det jeg mener.
Ikke stygt ment men slik svarer ikke voksne folk om andres folks meninger!! Tåpelige kommentarer å komme med til folk som er bekymret. Sier du slike ting til de som har flyskrekk? edderkopp fobi eller andre fobier? Vis heller litt forståelse for at alle er vi forskjellige og reagerer ulikt på forskjellige ting.

Ikke stygt ment men slik svarer ikke voksne folk om andres folks meninger!! Tåpelige kommentarer å komme med til folk som er bekymret. Sier du slike ting til de som har flyskrekk? edderkopp fobi eller andre fobier? Vis heller litt forståelse for at alle er vi forskjellige og reagerer ulikt på forskjellige ting.
Noen gjør dessverre det....

Åh gå og ta deg en bolle da

Back
Topp