Ned i vekt

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Den siste måneden har jeg lagt på meg en del, og nå vil jeg ned i vekt. Jeg lurer på om det er noen som vet ca hvor mange kalorier jeg må ha i meg (minimum) for å oppretteholde melkeproduksjonen? Jeg tenker å endre matvanene mine i en måned veldig drastisk, men jeg vil ikke miste melken. Noen som vet??

Jeg vet faktisk ikke. Vil tro dette er veldig individuelt.. Men trenger du gjøre noe drastisk nå da? Hva med å spise sunt, kutte alt snack evt og trene ofte?

Må det vera veldig drastisk? Tenker det må vera bedre på lengre sikt å endra til generelt sunnare, både for seg og mini.

De sier man skal spise ca 500kcal ekstra om dagen om man full ammer. Men så lenge du ikke er undervektig burde melkeproduksjonen holde seg ved like uansett om du spiser mindre eller mer:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet faktisk ikke. Vil tro dette er veldig individuelt.. Men trenger du gjøre noe drastisk nå da? Hva med å spise sunt, kutte alt snack evt og trene ofte?
Jeg får ikke til å trene ofte med to barn og en mann som jobber fryktelig mye, dessverre. Spise sunt er planen, men jeg tenker at det blir å spise veldig små porsjoner. Så og si kutte ut alt av karbohydrater, men lurer på om det vil påvirke melkeproduksjonen. Spiser ikke mye til kjøtt, men kutter ut det også fordi jeg i det siste har følt meg så slapp og oppblåst. Lurer på om det blir bedre av at jeg bare spiser frukt og grønt, og kutte ut ris, pasta, poteter osv. Føler meg liksom så "tung" av maten jeg spiser. Mat skal jo gi energi, ikke få en til å føle seg så tung og ekkel

De sier man skal spise ca 500kcal ekstra om dagen om man full ammer. Men så lenge du ikke er undervektig burde melkeproduksjonen holde seg ved like uansett om du spiser mindre eller mer:)

Det har jeg ikke hørt. Har hørt man trenger 500 ekstra kalorier når man er gravid, men at amming forbrenner ca 500 kalorier, og man skal spise vanlig når man ammer. Ikke lett å bli klok på dette, nei :p

Jeg får ikke til å trene ofte med to barn og en mann som jobber fryktelig mye, dessverre. Spise sunt er planen, men jeg tenker at det blir å spise veldig små porsjoner. Så og si kutte ut alt av karbohydrater, men lurer på om det vil påvirke melkeproduksjonen. Spiser ikke mye til kjøtt, men kutter ut det også fordi jeg i det siste har følt meg så slapp og oppblåst. Lurer på om det blir bedre av at jeg bare spiser frukt og grønt, og kutte ut ris, pasta, poteter osv. Føler meg liksom så "tung" av maten jeg spiser. Mat skal jo gi energi, ikke få en til å føle seg så tung og ekkel
Nei da er det ikke så lett nei.. Skal jo få energi av å spise ja. Men kommer nok veldig an på maten.

Jeg mistet melken når jeg kom under 1800kalorier :( så jeg vil anbefale å være på en 1800-2000 kalorier, også prøve å bevege deg litt ekstra istede :)

Tror det er veldig individuelt når man mister melk og ikke.. Jeg merket det godt med en gang jeg kuttet i kalorier inn, mens andre kan fint kutte litt uten at det betyr noe. Her må du vel nesten bare prøve deg frem.

Den siste måneden har jeg lagt på meg en del, og nå vil jeg ned i vekt. Jeg lurer på om det er noen som vet ca hvor mange kalorier jeg må ha i meg (minimum) for å oppretteholde melkeproduksjonen? Jeg tenker å endre matvanene mine i en måned veldig drastisk, men jeg vil ikke miste melken. Noen som vet??
Ja minimum 1500 om dagen. På ammehjelpen står det at man ikke bør gå under det. Men igjen alle er forskjellig. Men det er minimum som er anbefalt

Du skal ikke kutte alt. Ikke på lavkarbo engang. Og du bør ikke gå på lavkarbo når du ammer. Men mer grønnsaker og frukt og mindre brød, poteter, pasta osv er bare fint :)

Det har jeg ikke hørt. Har hørt man trenger 500 ekstra kalorier når man er gravid, men at amming forbrenner ca 500 kalorier, og man skal spise vanlig når man ammer. Ikke lett å bli klok på dette, nei :p
Man bruker ca 500 kalorier på melkeproduksjon ja :) så kommer det an på hvor mye du bruker ellers i hverdagen...

Jeg fikk beskjed om at man skulle ha 150 kcal ekstra når man ammet. Altså en skive med ost ekstra.

Jeg ammer ikke, men driver å gå ned i vekt og ligger på 1600kcal daglig.

Tusen takk for svar! :D

Jeg fikk beskjed om at man skulle ha 150 kcal ekstra når man ammet. Altså en skive med ost ekstra.

Jeg ammer ikke, men driver å gå ned i vekt og ligger på 1600kcal daglig.
Fra ammehjelpen.no:

Hvor mye mat trenger den ammende?

Når du ammer, har du behov for å spise litt mer mat for å tilføre de næringsstoffene som skilles ut i morsmelken. For eksempel vil to skiver brød med pålegg og to glass skummet melk ekstra hver dag gi nok energi til melkeproduksjonen.

Fra ammehjelpen.no:

Hvor mye mat trenger den ammende?

Når du ammer, har du behov for å spise litt mer mat for å tilføre de næringsstoffene som skilles ut i morsmelken. For eksempel vil to skiver brød med pålegg og to glass skummet melk ekstra hver dag gi nok energi til melkeproduksjonen.

Ok, jeg bor ikke i Norge. Sikkert andre regler her da.

Regler? Regner med melkeproduksjon krever like mange kalorier uavhengig av hvilket land man lever i? :p

Som sagt har jeg fått beskjed om 150 kcal. 2 brød skiver og 2 glass melk er mer enn 150 kcal, så da ER det en forskjell fra Norge.

Back
Topp