Ikke lov å klatre i trær?

Unger får ikke lov til å være unger lenger!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Unger får ikke lov til å være unger lenger!

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Nei, alt e farlig no. Vi klatra no i tre når vi va små. Ser ikkje anna enn at vi kom greit ut av da. :)

Her trur eg heldigvis det e lov å klatre i trærene. Hvertfall det eg har tenkt etter at gutten har fortalt. Men skal høre med han seinere når han kommer hjem for å være sikker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, alt e farlig no. Vi klatra no i tre når vi va små. Ser ikkje anna enn at vi kom greit ut av da. :)

Her trur eg heldigvis det e lov å klatre i trærene. Hvertfall det eg har tenkt etter at gutten har fortalt. Men skal høre med han seinere når han kommer hjem for å være sikker.

Var kanskje ikke så mange hysteriske foreldre heller da vi var små...Husker jeg elsket å klatre i trær, men kan inne komme på at mamma ble redd og hysterisk. Har sett en del foreldre her som får panikk om ungen får et lite skrubbsår, så det er nok ikke alltid helt enkelt for de som skal bestemme hva som er lov og ikke i bhg :-/ Vi får være med ungene våre og klatre i trær sånn at de lærer seg det i fritiden :-)

Var kanskje ikke så mange hysteriske foreldre heller da vi var små...Husker jeg elsket å klatre i trær, men kan inne komme på at mamma ble redd og hysterisk. Har sett en del foreldre her som får panikk om ungen får et lite skrubbsår, så det er nok ikke alltid helt enkelt for de som skal bestemme hva som er lov og ikke i bhg :-/ Vi får være med ungene våre og klatre i trær sånn at de lærer seg det i fritiden :-)

Mamma har alltid vært ei hønemor når det gjelder sånt. Men så lenge ho ikke såg på så fikk vi lov å styre på.

Eg får ikke panikk om ungene slår seg litt. Det e sånt som skjer. Og det e en del av læringsprosessen. Vi kan ikkje stå å ta i mot de hver gang de faller resten av livet :)

Sykt? Nei. Ansvarsfult sier jeg. En voksen på stor avdeling må passe på ca 5 barn samtidig og det mennesket har ikke sjans å dele seg på så mange om de begynner å klatre. Det er rett og slett pga sikkerhet.
Klatre i trær kan de gjøre med oss foreldre. :)

Barn har godt av å klatre i trær, og trenger ikke en voksen til å stå under for å ta imot i tilfelle de skulle falle ned. Mine barn får heldigvis lov til å klatre i trær i barnehagen. Ja, de kan falle ned og slå seg. Men de kan slå seg vel så mye på en disse, et klatrestativ, en sklie eller når de løper.

Mine unger klatrer nesten daglig i trær i barnehagen, hjemme og på lekeplassen uten at de har gjort seg noe. Den eneste som har skadet seg ved å klatre i trær er faktisk jeg selv i voksen alder.

Jeg aner faktisk ikke om de har lov eller ikke i bhg, men det er litt fordi det ikke er så lenge siden hun begynte der.
Vet at de har noe som heter "risikofylt lek" (?), der det er meningen at de skal få lov å strekke grensene og rett og slett kjenne litt på hvor grensene deres går, dette er heller ikke noe jeg har satt meg veldig inn i da hun er relativt nylig begynt i denne bhg.
Det jeg vet er at jeg har en fornøyd og blid jente, med mange blåmerker :P

De hadde mange trær i barnehagen til jentene og de var alltid i toppen av et tre når jeg så de ute. Bhg har et stort uteområde og det var selvfølgelig lov å utforske hver krik og krok der. Heldigvis.

De får lov til å klatre hos oss ;-)
De klatrer både i trær og opp på takene på småhusene som står rundt om;-)

Men her om dagen da en toåring var på vei opp på taket på ene huset stoppet jeg henne fordi jeg ikke ville klare å holde henne der oppe på toppen :-P
Men trærne klatrer hun i ;-)

Bhg til mine unger vet jeg ikke, de har ingen gode klatretrær innafor gjerdet.

I vår barnehage er det lov, takk Gud. Er nå måte på hvordan man skal pakke ungen i bobleplast. Bonusen med å klatre i trær er jo å lære kroppsbeherskelse, slik at man ikke faller ned..

Her klatrer ungene både hjemme og i barnehagen, heldigvis:) Jada, noen gangen kommer femåringen hjem med blåmerker og skrubbsår fordi han har falt fra huska, snubla i sine egne ben når han løp fort, ramla fra et tre osv., men det er da en del av lek, læring og motorisk utvikling!?:) Leser stadig i avisene om hvor feite nordmenn blir, overvekt blant barn osv. osv. Er jo ikke rart hvis vi oppdrar ungene til å tro at allsidig fysisk aktivitet er farlig??

Sent from my iPad using BV Forum

Her klatrer ungene både hjemme og i barnehagen, heldigvis:) Jada, noen gangen kommer femåringen hjem med blåmerker og skrubbsår fordi han har falt fra huska, snubla i sine egne ben når han løp fort, ramla fra et tre osv., men det er da en del av lek, læring og motorisk utvikling!?:) Leser stadig i avisene om hvor feite nordmenn blir, overvekt blant barn osv. osv. Er jo ikke rart hvis vi oppdrar ungene til å tro at allsidig fysisk aktivitet er farlig??

Sent from my iPad using BV Forum
Ikke sant?
Jeg synes det er bra at ungene får noen skrubbsår. Det er sånn de lærer hva de kan gjøre og ikke. Vet det ikke er alle i området her som tenker sånn da, så jeg tror nok de ansatte innimellom har fått kjeft av foreldre når en unge har slått seg :-/ Jeg måtte en gang hente en 3åring som hadde falt og slått ut ei tann. Ikke verdens undergang det tenker jeg, og ble absolutt ikke sur på de ansatte for at de ikke hadde passet bedre på. Er sånt som skjer når unger leker og tester grenser :-)

Ungene får absolutt lov å klatre i trær der jeg jobber. Hadde tatt opp dette med bhg. Faktisk så dekker barnehagens forsikringsselskap om noe skulle skje i skogen. Unger skal være aktive! De voksne må bare se an barnets ferdighetsnivå og veilede og hjelpe

De får selvfølgelig lov til å klatre i trær!

Barn har godt av å klatre i trær, og trenger ikke en voksen til å stå under for å ta imot i tilfelle de skulle falle ned. Mine barn får heldigvis lov til å klatre i trær i barnehagen. Ja, de kan falle ned og slå seg. Men de kan slå seg vel så mye på en disse, et klatrestativ, en sklie eller når de løper.

Mine unger klatrer nesten daglig i trær i barnehagen, hjemme og på lekeplassen uten at de har gjort seg noe. Den eneste som har skadet seg ved å klatre i trær er faktisk jeg selv i voksen alder.
Jeg er helt enig i at unger har godt av å klatre i trær og jeg poengterte vel at vi gjør nye av det hjemme ;)

Syns det er fint å se at det er mange som tillater klatring i trær her :)
Har fått inntrykk av at det er så mange foreldre som skylder på de som har ansvaret for barnet, og har jo da forståelse for at dette kan være forbudt noen steder, for ikke å få foreldre på nakken.. ;)

Ser f.eks på taekwondoen partiene at noen slutter fordi de syns vi er for strenger og ikke leker nok...taekwondo ER disiplin, og sånn er det bare :)
Vi kan jo ikke leke i 30 min når treninga varer i 60...

Back
Topp