Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Unger får ikke lov til å være unger lenger!
Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
Var kanskje ikke så mange hysteriske foreldre heller da vi var små...Husker jeg elsket å klatre i trær, men kan inne komme på at mamma ble redd og hysterisk. Har sett en del foreldre her som får panikk om ungen får et lite skrubbsår, så det er nok ikke alltid helt enkelt for de som skal bestemme hva som er lov og ikke i bhg :-/ Vi får være med ungene våre og klatre i trær sånn at de lærer seg det i fritidenNei, alt e farlig no. Vi klatra no i tre når vi va små. Ser ikkje anna enn at vi kom greit ut av da.![]()
Her trur eg heldigvis det e lov å klatre i trærene. Hvertfall det eg har tenkt etter at gutten har fortalt. Men skal høre med han seinere når han kommer hjem for å være sikker.
Sent from my iPhone using BV Forum
Var kanskje ikke så mange hysteriske foreldre heller da vi var små...Husker jeg elsket å klatre i trær, men kan inne komme på at mamma ble redd og hysterisk. Har sett en del foreldre her som får panikk om ungen får et lite skrubbsår, så det er nok ikke alltid helt enkelt for de som skal bestemme hva som er lov og ikke i bhg :-/ Vi får være med ungene våre og klatre i trær sånn at de lærer seg det i fritiden![]()
Sykt? Nei. Ansvarsfult sier jeg. En voksen på stor avdeling må passe på ca 5 barn samtidig og det mennesket har ikke sjans å dele seg på så mange om de begynner å klatre. Det er rett og slett pga sikkerhet.
Klatre i trær kan de gjøre med oss foreldre.![]()
Det høres supergøy ut! Heldige barn.Her får de klatre i trær, bruke kniv og sag. For øyeblikket holder de på å lage seg tilholdssted med gapahuk og bålgruve. Synes det er kjempebra!![]()
Ikke sant?Her klatrer ungene både hjemme og i barnehagen, heldigvisJada, noen gangen kommer femåringen hjem med blåmerker og skrubbsår fordi han har falt fra huska, snubla i sine egne ben når han løp fort, ramla fra et tre osv., men det er da en del av lek, læring og motorisk utvikling!?
Leser stadig i avisene om hvor feite nordmenn blir, overvekt blant barn osv. osv. Er jo ikke rart hvis vi oppdrar ungene til å tro at allsidig fysisk aktivitet er farlig??
Sent from my iPad using BV Forum
Jeg er helt enig i at unger har godt av å klatre i trær og jeg poengterte vel at vi gjør nye av det hjemmeBarn har godt av å klatre i trær, og trenger ikke en voksen til å stå under for å ta imot i tilfelle de skulle falle ned. Mine barn får heldigvis lov til å klatre i trær i barnehagen. Ja, de kan falle ned og slå seg. Men de kan slå seg vel så mye på en disse, et klatrestativ, en sklie eller når de løper.
Mine unger klatrer nesten daglig i trær i barnehagen, hjemme og på lekeplassen uten at de har gjort seg noe. Den eneste som har skadet seg ved å klatre i trær er faktisk jeg selv i voksen alder.