Inspirert: hvilken smertelindring hadde du under fødselen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
Jeg blir så fascinert over at det kan være så store forskjeller! At noen omtrent føder i heisen, mens andre (meg!) ikke får skremt ungen ut engang :p

Februar-14 mamma ❤️

Jeg slekter på min mor ;p
Hun har brukt totalt under 10 timer på 3 fødsler fra første tegn. Jeg er foreløpig på 9,5 timer på 2 fødsler fra første tegn. 5,5 på førstemann og 4 på yngste.
Heftig - men heller det enn dagesvis med maserier og et døgn i aktiv fødsel. Dere som har gjort slikt imponerer meg!

Hun har brukt totalt under 10 timer på 3 fødsler fra første tegn. Jeg er foreløpig på 9,5 timer på 2 fødsler fra første tegn. 5,5 på førstemann og 4 på yngste.
Heftig - men heller det enn dagesvis med maserier og et døgn i aktiv fødsel. Dere som har gjort slikt imponerer meg!
Tror jeg slektes på min far - ikke i stand til å føde :p

Februar-14 mamma ❤️

Da kjem nestemann på 30 min :o

Hadde vore passe nervøs for den som kjem i mars/april(?). Pass på å reis på sjukehuset med ein gong ;)

Da miniville ble født hadde mannen vært og levert vovven til hundevakt etter at jeg fikk rier, også dro vi med en gang han kom tilbake. Han skal ikke det neste gang - da får hund være hund ;)

• Liker
Reactions: BMC
Da miniville ble født hadde mannen vært og levert vovven til hundevakt etter at jeg fikk rier, også dro vi med en gang han kom tilbake. Han skal ikke det neste gang - da får hund være hund ;)

Hundevaktenfår komma til dikka istede :)

Da kjem nestemann på 30 min :o

Kjenner en som kjente antydning 1535 og tilkalte barnevakten som kom inn døren 1545, ambulanse ble ringt etter og 1555 var ambulansen på plass, jenten ble født 1605.... På kjøkkengulvet :)

Kjenner en som kjente antydning 1535 og tilkalte barnevakten som kom inn døren 1545, ambulanse ble ringt etter og 1555 var ambulansen på plass, jenten ble født 1605.... På kjøkkengulvet :)
SYYYYKT :o O.o

Februar-14 mamma ❤️

SYYYYKT :o O.o

Februar-14 mamma ❤️

Hennes tredje, ho styrte hele fødselen selv om instruerte ambulansefolka i kordan ho ville ha ting.. ho har sagt i ettertid at det hadde aldri gått bra om ikkje de to andre fødselene var så grei og jordmødrene hjelpsomme og forklarende :)

I 2007 hadde ikke ahus lystgass siden ventilasjonsanlegget var for dårlig på det gamle sykehuset.
Og nå i 2014 var vi i heisen på akuttmottaket kl 1545 og miniville er født 1606 ;p

Samme problem som på Drammen sykehus med andre ord.

Ja såpass ja!!! Kunne blitt en heis-baby :D :D :D

Samme problem som på Drammen sykehus med andre ord.

Ja såpass ja!!! Kunne blitt en heis-baby :D :D :D

Var heftig iallfall, fikk pressetrang i bilen, så skrekken var kø i Rælingstunnelen ;p heldigvis (og merkelig nok mtp tidspunktet) var det ikke én bil i rundkjøringa da vi kom :D

Var heftig iallfall, fikk pressetrang i bilen, så skrekken var kø i Rælingstunnelen ;p heldigvis (og merkelig nok mtp tidspunktet) var det ikke én bil i rundkjøringa da vi kom :D

Var riktig tidspunkt å ha flaks på da :D Hehehe!! kan ikke akkurat holde igjen hvis ungen er på vei ut :D

Akupuntur, morfin, epudural, noe som var sterkere enn epudural som jeg ikke aner hva var.. Kun det siste hjalp litt:p så jeg fikk vel i meg alt de hadde å tilby på de 40 timene jeg var der.. Haha!

Sent from my iPhone using BV Forum

Akupuntur, morfin, epudural, noe som var sterkere enn epudural som jeg ikke aner hva var.. Kun det siste hjalp litt:p så jeg fikk vel i meg alt de hadde å tilby på de 40 timene jeg var der.. Haha!

Skulle bare mangle... siden du var der i 40 timer tross alt :P

Dere som fikk epidural, ble smertene helt borte?? Her måtte jeg puste meg igjemnom riene, holdte på å gå gal. Jeg er nesten overbevist om at det ikke var noe i den epiduralen jeg fikk. Riene var jo like vonde.

Nei, ikke i det hele tatt. Det ble _litt_ mindre vondt, men han lå og klemte på en nerve, så hver rie var f** meg like forbasket vond. Da de dro epiduralen ut endel, ble det bedre. Men smertefri var jeg laaaaaangt ifra.

Ingen ting :)

Storesøster 2010 [emoji173]️
Storebror 2011 [emoji173]️
Lillebror 2014 [emoji173]️

Kun lyst gass siste 30 minuttene :P hvor 5 av de var pressing ;)

Etter 18 timer med rier hvor de var dritvonde i 12, ble det epidural, var som å komme til himmelen. Funket kjempebra og jeg fikk sovet litt etter 36 våkentimer...

Klipping er ikke så ille. Jeg merket ikke noe til det og de sa ikke noe om det. Like greit.

Men det er ikke til å stikke under en stol av vakuum er forferdelig jævlig, men heldigvis varte det ikke så lenge... Jeg lå bare og pressa og pressa og pressa selv uten rier :P Ville bare få den ungen ut og vakuumet vekk!! :P

Jeg ser for meg at det er ille å ligge på ryggen. Jeg hørte jmstudenten sa "kanskje vi må legge henne på ryggen?" Da døde jeg litt og pressa som F, INGEN hadde klart å legge meg på ryggen! Den ambulanseturen var ille nok :p

Akupunktur, fetanyl, lystgass og epidural.. Prøvde alt;) epidural var jordmors sterke anbefaling etter x antall timer med rier, og det gikk timer mellom hver cm åpnig.. Epidural i 2 timer og det åpnet seg flere cm :) hadde sagt klart nei på forhånd, men neste gang skal jeg innsistere på epidural så fort det er 4 cm :) det var magisk;)

Back
Topp