Barnesete

Armyangel

Mats <3
jentene i juni13
Trenger nytt barnesete til lille. Noen som veit hva det sete som kan roteres heter?

Med førstemann hadde vi besafe, det byttet jeg ut fordi hver gang han sovnet datt hodet ned. Tror ikke at det hadde vært en god vinkel å kræsje med hodet slik. Så vi byttet om til britax multi tech. Men nå er dette seks år siden, og har sett be safe har kommet med bedre støtte til hue, så mulig det er blitt bedre. :)

Cybex sirona kan kun festes med isofix, bare sånn hvis ikke dere har det.

Og om ikke dere har det og skal kjøpe ett annet sete, prøv det i bilen først. Hjelper lite at setet er best i test om feks ikke selene er lange nok. (Vi har korte seler i bilen vår, så bør ikke ha med meg noen tjukkaser baki:p )

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Med førstemann hadde vi besafe, det byttet jeg ut fordi hver gang han sovnet datt hodet ned. Tror ikke at det hadde vært en god vinkel å kræsje med hodet slik. Så vi byttet om til britax multi tech. Men nå er dette seks år siden, og har sett be safe har kommet med bedre støtte til hue, så mulig det er blitt bedre. :)

Cybex sirona kan kun festes med isofix, bare sånn hvis ikke dere har det.

Og om ikke dere har det og skal kjøpe ett annet sete, prøv det i bilen først. Hjelper lite at setet er best i test om feks ikke selene er lange nok. (Vi har korte seler i bilen vår, så bør ikke ha med meg noen tjukkaser baki:p )

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app

Har BeSafe i bilen til sambo og bilen til mamma. Er ikke misfornøyd med det.

Har IsoFix i min bil og ønsker at sete skal ha det også :-) Tror både cybex og det Rutla pratet om har isofix.

Tenkte å prøve sete først, for å se hvordan det er i bilen og at lille sitter godt i det :-) Håper vi finner et vi blir fornøyd med ;)

Dwt sete keg prater om kan kun festes med isofix, de har ordnet med liggestillingen og det er vel den beste liggestillingen på markedet nå tror jeg. Pluss det er det eneste sete som er godkjent etter de nye kravene:) selv om de andre ikke blir ulovlige med det første,

Det går på sidebeskyttelsen tror jeg, og at man ikke skal ae på kilo, men cm:)

Anbefaler også å lese på bloggen : sikring av barn i bil. Kan og søke det på face:). Her står det mye:)

Last edited:
Bruker fortsatt babysetet og hun har masse å gå på kilo og cm messig, så vil holde henne der lengst mulig. Føler allikevel at selene begynner å bli litt korte nå som hun har tykkere klær, selv om man egentlig ikke skal ha på de sånne tykke klær i setet.. Gjelder jo for oss også, men jeg setter ikke barna inn i en iskald bil uten jakke.. :confused:

Bruker fortsatt babysetet og hun har masse å gå på kilo og cm messig, så vil holde henne der lengst mulig. Føler allikevel at selene begynner å bli litt korte nå som hun har tykkere klær, selv om man egentlig ikke skal ha på de sånne tykke klær i setet.. Gjelder jo for oss også, men jeg setter ikke barna inn i en iskald bil uten jakke.. :confused:
Om du har sånn sete som du setter i en base i bilen kan du jo ha setet inne så det blir temperert og et pledd over ungen i bilen? :-) Ganske viktig at man ikke har for mye klær på :-)

Om du har sånn sete som du setter i en base i bilen kan du jo ha setet inne så det blir temperert og et pledd over ungen i bilen? :) Ganske viktig at man ikke har for mye klær på :)

Ja, det går jo an :) Vi bruker sete med base ja, så det kan være en ide.. Får ha pledd på storebror også, han sitter jo i et fastmontert sete, så det er aaaaltfor kronglete å ta med inn ;)

Back
Topp