Fra duplo til "små"lego?

Husker enda jeg var lita og hos min farmor. Bygde DE lekre husene. Og satte de fint til pynt. Neste gang jeg kom inn til farmor hadde de dumme søskenbarna mine laga sine "lekre" versjoner av hus....
Trenger ikke si annet enn
"I came in like a wrecking ball"

:p
hahahahahaha henta slegga eller?

Her ble guttungen 4 i sommer, og han fikk masse Lego Junior Learn to Build, den går fra 4-6. Han er blitt helt hektet!
Like små biter som vanlig Lego, men med kortere og enklere instruksjoner.
Genial!!

Last edited:
Minste har nettopp begynt litt med smålego nå, for han er ikke så veldig interessert i det og han er 5, men tror det kommer av at broren på 11 elsker lego og bygger feks tankser med legoen. Eldste begynte med lego da han var 4 år om ikke jeg husker feil :)

Mellom 3 og 6 år. La barnet bestemme hva det liker best. Sønnen min lekte lenge med duplo men laget masse avansert. Han likte at det var litt størrelse på det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Guttene begynte å få smålego i 3årsalderen. Eldste jenta fikk første Lego Friends til 4års dagen. Samtidig har vi masse Duplo Lego, og den blir heller ikke satt bort enda. Ser fortsatt at det kommer store unger på besøk som blir sittende med Duplo'en. Spesielt de som ikke har det tilgjengelig hjemme enda ;-)

Mellom 3 og 6 år. La barnet bestemme hva det liker best. Sønnen min lekte lenge med duplo men laget masse avansert. Han likte at det var litt størrelse på det :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Vesla også har lekt MASSE med Duplo. Men har den siste tiden begynt å miste interessen. Tror kanskje hun kjeder seg med det. Var samme med pusslespill. Da hun fylte 3 år brukte hun ganske nøyaktig 5 min på ett dobbelt pusslespill beregnet på 4åringer. Å da var det helt nytt.

Min gutt er 3 år og har nettopp fått lov til å kjøpe seg litt smålego for bursdagspengene sine :) Han er jo ikke store gutten enda, men har lekt kjempemasse med lego i barnehagen, og han syns det er sååå gøy :D Vi sitter sammen med han å bygger og leker, og vi syns jo det er veldig gøy vi store også ;)

Tror det er individuelt jeg

Jenta vår slutta å interressere seg for Duplo da hun var tre. Har bygd Lego Friends etter tegning siden da, sånn ca.

Her har begge begynt fra 4 års alder. Eldste var kanskje noe eldre og jenta noe yngre siden broren hadde det som er året eldre.

De hadde da også ting som var fra 6-7 år i alder, føler ikke det betyr så mye så sant de ikke spiser på klossene.

Nå er de 5 og 6 og vi har enda Duploen stående, de bygger så fint med den så har ikke hjerte til å pakke den bort.

Back
Topp