Hvor stor er din 2-åring?

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Datteren min ble målt og veid for ca 3 uker siden.
Var da 83 cm og 12 kg.. Syntes hun er kort,eller er det normalt? Hun blir 2 år neste måned :)
Min sønn var rundt 18-19 kg og ca 95-97 cm på samme alder..

Sent from my iPad using BV Forum

Hmmm. Jeg vet at min datter er ca 12,5 kg, hun er da 2 år og 4 måneder gammel. Vet ikke høyden, men jeg tror hun er sånn ca like over gjennomsnittet. Du finner sikkert en oversikt over gjennomsnittshøyde og lengde om du googler.

Rett før 2-års dagen var min datter 87 cm og 11,3 kg.

Vet ikkje lengd på gutten vår men han er 2 år nå i sulten av september han veier 12,5 kg. Eg trodde han var lav i vekt eg men ser att anda sina 2 åringar veier ca lika mye. Skall væl på 2 årskontroll men har ikkje fått time enda .

Min gutt er 2 år og 3 mnd. 12 kg og ble målt til 86. Men han sto ikke rolig eller så rett frem da han ble målt stående. Hs sa at de færreste 2-åringer står riktig slik st man får målt korrekt nok og at det ofte er litt feilmålinger på 2-årskontrollene spesielt. Hun tippet han var 87-88..

Sent from my iPhone using Tapatalk

hmm vet ikke helt men han har begynt på størrelse 92 nå :) han blir to straks!

Sønnen min var 93cm og ca 14kg på 2årskontrollen.

Veit ikkje lengde. Men ho er rett over 13kg tung. :) Brukar 98 i klær, så vil tru ho er over 90cm høg.

Datteren min ble målt og veid for ca 3 uker siden.
Var da 83 cm og 12 kg.. Syntes hun er kort,eller er det normalt? Hun blir 2 år neste måned :)
Min sønn var rundt 18-19 kg og ca 95-97 cm på samme alder..

Sent from my iPad using BV Forum
Ifølge percentilskjema er "innenfor normalen" ved 2 år 82-94cm. Jenta di er litt lav men innenfor. Gutten din var stor, over normalen både når det gjalt høyde ift alder og vekt ift høyde. For en høyde på 83 cm er 12 kg helt gjennomsnittelig :)

Hun er lita men ikke unormalt lita. Og så er det nok bedre å sammenligne henne med gjennomsnittet og ikke broren som var stor.

Sent from my iPhone using BV Forum

Ifølge percentilskjema er "innenfor normalen" ved 2 år 82-94cm. Jenta di er litt lav men innenfor. Gutten din var stor, over normalen både når det gjalt høyde ift alder og vekt ift høyde. For en høyde på 83 cm er 12 kg helt gjennomsnittelig :)

Hun er lita men ikke unormalt lita. Og så er det nok bedre å sammenligne henne med gjennomsnittet og ikke broren som var stor.

Sent from my iPhone using BV Forum
Takk for svar :-) :-)

Da vet jeg at hun er innenfor "normalen" :-)

Back
Topp