Gå over på mme?

CFB

Februar 2014's Miss håndarbeid
Februar 2014 - Skjult forum
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hvor lenge må/bør melk være en del av kosten til de små egentlig? Da mener jeg både mm/mme.

Hun får fortsatt pupp 3 ganger dagen. Morgen, ca lunch og siste ca kl 22.

Nå som vi skal på ferie så lurer jeg på å kutte ut lunchpuppen for det blir nok en del farting rundt og er jo umulig å amme henne rundt folk nå.. Da skal hun bare kikke rundt seg.

Er ikke så mye melk igjen så spørs om ikke det blir tomt om jeg kutter ut det ene måltidet.

Så bør jeg da innføre mme en stund til alle de andre melkemåltidene? eller er det greit å kutte melken helt ut etter hvert? Hun er nesten 7 mnd og spiser både grøt og middag.

Tror jeg tar med mme på ferien for har ikke helt fått teken på brødskiver etc til lunch. Så hun er vant med pupp+smoothie nå. Så kan jeg erstatte puppen med flaske midt på dagen i hvert fall.

Dei skal vel mm eller mme ei stund til... Dersom du hår inn på tråden: Dere dom ammer, så ligger det ein link som gir eit innblikk rundt dette :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Eg sporte hs om det når eg var der sist, da fikk eg beskjed om at han trengte kalsium fra melken så om eg ikkje ammet så fikk eg gi mme til to grøtmåltider....

Dei skal vel mm eller mme ei stund til... Dersom du hår inn på tråden: Dere dom ammer, så ligger det ein link som gir eit innblikk rundt dette :)

❤️Gutt februar 2014❤️
Takk skal gå inn der å lese :)

Eg sporte hs om det når eg var der sist, da fikk eg beskjed om at han trengte kalsium fra melken så om eg ikkje ammet så fikk eg gi mme til to grøtmåltider....
Okei. Her drikker hun jo godt med vann til alle måltider da. Så da tror jeg det blir mme til lunch og det siste måltidet på kvelden da. Sa HS noe om hvor lenge de trenger dette?

Okei. Her drikker hun jo godt med vann til alle måltider da. Så da tror jeg det blir mme til lunch og det siste måltidet på kvelden da. Sa HS noe om hvor lenge de trenger dette?

Frem til ett årsalder lfår de får vanlig melk..
Min får ekstremt magevondt av mme så eg får våkennetter av det....

Frem til ett årsalder lfår de får vanlig melk..
Min får ekstremt magevondt av mme så eg får våkennetter av det....
Uff, håper jeg slipper det.

Jeg har hvertfall min 3 dag nå uten å amme. Jeg gir mme istede

Sent from my iPhone using BV Forum
Hvordan har det gått sånn i forhold til magevondt?
Ser på nan pakningen jeg har at etter 6 mnd så kan man gå over på nan 2. Hvilken bruker du?

Ser på nan pakningen jeg har at etter 6 mnd så kan man gå over på nan 2. Hvilken bruker du?

Min får nan 1 til drikke også har eg nan2 i grauten. Har ikkje opplevd magevondt, men at han har begynt å gulpe. Dette er visstnok vanleg. Gir han nan1 før kvar dupp og kveld, altså tre gonger i løpe av dagen. Også får han pupp på morgonen, natta og etter lunch duppen.

❤️Gutt Februar 2014❤️

Hvis du ikke ammer/ammer veldig lite så må du gi mme fram til 1 år. Fra 1 år kan de drikke kumelk, men du kan fortsatt gi mme istedenfor om det faller bedre i smak (lettere å ha med ut på tur også).

Det er desverre ikke alle som kan fortsette å amme hvis de ammer så få ganger. Jeg ønsket å amme morgen og kveld lenge, men mistet melken for det var for sjelden. Dersom du ønsker å fortsatt amme litt ville jeg ikke byttet ut lunsjpuppen med flaske. Hun tar ikke puppen hvis hun er veldig sulten? Jeg pleier som regel å klare å finne meg en forholdsvis rolig krok og er hun sulten nok så drikker hun...må kanskje vente en ekstra time da. Smoothie er jo lett å ta med på tur :)

Hvis du ikke ammer/ammer veldig lite så må du gi mme fram til 1 år. Fra 1 år kan de drikke kumelk, men du kan fortsatt gi mme istedenfor om det faller bedre i smak (lettere å ha med ut på tur også).

Det er desverre ikke alle som kan fortsette å amme hvis de ammer så få ganger. Jeg ønsket å amme morgen og kveld lenge, men mistet melken for det var for sjelden. Dersom du ønsker å fortsatt amme litt ville jeg ikke byttet ut lunsjpuppen med flaske. Hun tar ikke puppen hvis hun er veldig sulten? Jeg pleier som regel å klare å finne meg en forholdsvis rolig krok og er hun sulten nok så drikker hun...må kanskje vente en ekstra time da. Smoothie er jo lett å ta med på tur :)

Er det jeg også er redd for, om jeg bytter ut den ene med flaske så tror jeg det blir lite igjen. Men jeg vet jo ikke da, kan jo være det går.

Er vi ute blant folk så spiller det ingen rolle hvor sulten hun er, hun skal bare se hva som foregår rundt seg. Og når vi skal til Hellas nå så blir det jo mye reising rundt, strandturer etc. Er ikke så lett å finne er rolig krok alltid. Eneste som skjer er at hun suger i 2 sekund og så kaster hun rundt på hodet for å se :)

Hun skal få puppen de dagene vi er hjemme i huset i hvert fall, er jo ikke hver eneste dag vi kommer til å være på farten. Så får jeg håpe at det kanskje holder liv i produksjonen :)

• Liker
Reactions: EJ
Er det jeg også er redd for, om jeg bytter ut den ene med flaske så tror jeg det blir lite igjen. Men jeg vet jo ikke da, kan jo være det går.

Er vi ute blant folk så spiller det ingen rolle hvor sulten hun er, hun skal bare se hva som foregår rundt seg. Og når vi skal til Hellas nå så blir det jo mye reising rundt, strandturer etc. Er ikke så lett å finne er rolig krok alltid. Eneste som skjer er at hun suger i 2 sekund og så kaster hun rundt på hodet for å se :)

Hun skal få puppen de dagene vi er hjemme i huset i hvert fall, er jo ikke hver eneste dag vi kommer til å være på farten. Så får jeg håpe at det kanskje holder liv i produksjonen :)
Kan godt være det går, er folk som ammer bare på kvelden til ungen er nærmere to år.

Du får tilby pupp og ha med mme i tilfelle. Får håpe hun blir tørst og vil ha pupp når det er varmt :)

Han har ikke hatt noe magevondt! Jeg har tidenes lille blidfis som sønn! Hehe.. Jeg har brukt NAN 1 frem til i går, da gikk jeg over til NAN 2 :) hadde kjøpt inn litt NAN 1 jeg ville bruke opp først :P
Han merket ikkenoe forskjell så vidt jeg kunne merke :P

Her bruker vi nan 2 nå. Sluttet å amme for litt over en måned siden, har ikke vært noe problem å gå over til mme. Ikke merket noe på magen, men så har min aldri hatt vondt i magen heller da. Du kan jo kjøpe med noen ferdigpakker å ta med i tilfelle det ikke går med amming. Jeg hadde alltid en ferdigpakke og flaske med i stelleveska de ti første ukene siden jeg brukte skjold og ikke ville amme offentlig med skjold (umulig å ikke flashe pupp da liksom....)

Februar-14 mamma ❤️

Her bruker vi nan 2 nå. Sluttet å amme for litt over en måned siden, har ikke vært noe problem å gå over til mme. Ikke merket noe på magen, men så har min aldri hatt vondt i magen heller da. Du kan jo kjøpe med noen ferdigpakker å ta med i tilfelle det ikke går med amming. Jeg hadde alltid en ferdigpakke og flaske med i stelleveska de ti første ukene siden jeg brukte skjold og ikke ville amme offentlig med skjold (umulig å ikke flashe pupp da liksom....)

Februar-14 mamma ❤️
Ja jeg har pakket ned nan også så er jeg forberedt på det meste, hehe :)
Hun har i grunn aldri hatt noe magetrøbbel her heller, så håper det går smertefritt med nan også :)

Back
Topp