Sparer du penger til barnet ditt??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Her sparar me peng, men når han får dei kun når han skal kjøpe seg hus/leilighet. Detta blir ikkje fyllepeng ;)

Reknar med at banken informerar kundane sine. Det gjorde min iallefall :)

❤️Gutt februar 2014❤️
Jeg har nemlig en venninne som arvet penger da hun ble 18. Hun tok silikon i puppene...

Jeg har nemlig en venninne som arvet penger da hun ble 18. Hun tok silikon i puppene...

Vel, dei får ein ikkje gjort så mykje med :( Berre håpa me oppdrar barna vores på ein god måte slik at dei blir flotte folk ❤️

❤️Gutt februar 2014❤️

Har satt inn penger som dem fikk i dåpen inn på sparekonto til dem :) Setter også inn en sum nå og da :) Tenker at de selv kan bestemme hva de skal brukes til når dem blir gamle nok :) Selv brukte jeg mine sparepenger på lappen og bil :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vel, dei får ein ikkje gjort så mykje med :( Berre håpa me oppdrar barna vores på ein god måte slik at dei blir flotte folk ❤️

❤️Gutt februar 2014❤️
Hehe, ja jeg håper jo det da. Men jeg tar ærlig talt ikke sjangsen. Så da blir det heller forskudd på arv når hun skal kjøpe egen bolig, enn å spare nå.
Hun har jo en konto hvor vi kan sette inn pengegaver da:)

Hehe, ja jeg håper jo det da. Men jeg tar ærlig talt ikke sjangsen. Så da blir det heller forskudd på arv når hun skal kjøpe egen bolig, enn å spare nå.
Hun har jo en konto hvor vi kan sette inn pengegaver da:)

Eg bar så heldig at pappa hadde satt av litt peng til meg, slik at når eg kjøpte leilighet fekk eg 100 000kr til oppussing. Uten at det gjekk utover arv :)

❤️Gutt Februar 2014❤️

Eg bar så heldig at pappa hadde satt av litt peng til meg, slik at når eg kjøpte leilighet fekk eg 100 000kr til oppussing. Uten at det gjekk utover arv :) Og vil ha den muligheten til å gjera det for mine barn :)

❤️Gutt Februar 2014❤️

❤️Gutt Februar 2014❤️

Sparer ikke fast beløp hver mnd. Men jeg har spart alt av penger som han har fått til dåpen, i julegaver og i bursdagsgaver :) Nå som han ble 3 år, fikk han bruke noen av pengene som han fikk til bursdagen på noe han ønsket seg, og resten satt vi inn sammen med resten av pengene vi har spart for han :)

Er noe som heter boligsparing for barn som tilsvarer en bsu konto. Denne er låst til boligformål på lik linje som en bsu.
Vi sparer 1000kr i mnd på en slik konto til poden, i tillegg til 500 på en vanlig konto. Forhåpentligvis har vi klart å lære han opp til å ikke sløse penger. Han kommer til å måtte bruke av de pengene til førerkort ect. Og jeg synes det er flott om han kan ha en litt romslig økonomi når studietiden kommer.
Så jeg er ikke så sikker på om jeg er helt enig i argumentasjonen din for å ikke spare til barn i deres navn.

Er noe som heter boligsparing for barn som tilsvarer en bsu konto. Denne er låst til boligformål på lik linje som en bsu.
Vi sparer 1000kr i mnd på en slik konto til poden, i tillegg til 500 på en vanlig konto. Forhåpentligvis har vi klart å lære han opp til å ikke sløse penger. Han kommer til å måtte bruke av de pengene til førerkort ect. Og jeg synes det er flott om han kan ha en litt romslig økonomi når studietiden kommer.
Så jeg er ikke så sikker på om jeg er helt enig i argumentasjonen din for å ikke spare til barn i deres navn.

Jeg tenker fortsatt at det er mer lønnsomt å betale ned på boliglånet. Vi kommer til å hjelpe barna økonomisk når de ble store uansett, men da heller forskudd på arv enn å spare nå.

500kr i mnd.
Dette skal brukes på bolig eller studier når hun blir voksen :)

Spare 250kr i mnd kvar til de. Blir stående på konto som eg disponerer til de e 18 år :)

Back
Topp