Kan jeg ringe føden?

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Mange spm fra meg idag men:

Jeg bruker paralgin forte etter store smerter pga utvidet nyrebekken som vil fortsette hele svangerskapet. Var innlagt fra mandag-tirsdag med morfin.
Men glemte å spørre hvor mye paralgin forte jeg kan ta! Og hvor ofte?
Kan jeg ringe noe sted idag for å høre? Kan jeg ringe føden selv om jeg er 22 uker bare?

Jeg var lagt inn på akutt observasjon. Bør jeg ringe dit? Tror de bare har åpen telefontid på dagen da..

Eller skal jeg bare ta det jeg trenger av paralgin forte nå og ringe fastlege imorgen?

Hva med å prøve å ringe sykehuset? Du får alltids et svar på om det er de du skal spørre? Eller kanskje legevakt? Men vil nok tro det er de på føden som vet best i en sånn situasjon.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvilket telefonnr kan man ringe sykehuset på sånn på kvelden da? Har de vanlige telfoner åpne da?
Føler det blir teit å ringe føden, men legevakta har vel iallefall ikke peil tenker jeg. Og har ikke bil så jeg får dratt på legevakta heller(noe jeg dog ei heller trenger, for vet jo hva dette er)

Jeg ringte føden da jeg var rundt 30 uker på vei og hadde så vanvittig vondt i hodet. Trengte svar på hva jeg kunne ta for å dempe smerten og de svarte meg så godt de kunne. Det de ikke kunne svare på undersøkte de og så ringte de meg tilbake.

Hadde ringt føden om jeg var deg selv om du bare er 22 uker på vei.

Nå er jeg ingen ekspert, men jeg har hørt fra andre gravide at de har tatt to paralgin forte hver 6 time. Prøv å ring sykehuset og hvis du kommer til stengt tlf så ringer du legevakta og sier du må få prate med noen på føden.

Nå er jeg ingen ekspert, men jeg har hørt fra andre gravide at de har tatt to paralgin forte hver 6 time. Prøv å ring sykehuset og hvis du kommer til stengt tlf så ringer du legevakta og sier du må få prate med noen på føden.

Ok, etter googling så satser jeg på å ta hver 6. time også ringer jeg fastlege imorgen:)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Mange spm fra meg idag men:

Jeg bruker paralgin forte etter store smerter pga utvidet nyrebekken som vil fortsette hele svangerskapet. Var innlagt fra mandag-tirsdag med morfin.
Men glemte å spørre hvor mye paralgin forte jeg kan ta! Og hvor ofte?
Kan jeg ringe noe sted idag for å høre? Kan jeg ringe føden selv om jeg er 22 uker bare?

Jeg var lagt inn på akutt observasjon. Bør jeg ringe dit? Tror de bare har åpen telefontid på dagen da..

Eller skal jeg bare ta det jeg trenger av paralgin forte nå og ringe fastlege imorgen?

Når jeg hadde første time hos jordmor i uke 16 tror jeg det var, noterte hun tlfnr til fødeavdelinga på helsekortet mitt og sa jeg kunne ringe dit om det var noe jeg lurte på når ho ikke var å få fatt i.

Skader ikke å ta en tlf, mener di du bør snakke med noen andre henviser di deg videre :-)

Legevaktene har sykepleiere som svarer tlf hele døgnet om man lurer på noe som ikke er nødvendig å reise dit for å få svar på :) De burde vite sånt... Om ikke hadde jeg ringt føden, medisinmengder når man er gravid skal man være forsiktig med..

Æsj, høres ikke noe særlig ut, god bedring :)

Hadde nok ringt føden og snakka med dem jeg!

Hadde ringt føden :)

Back
Topp