Sparer du penger til barnet ditt??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Vi har månedlig sparing :)
Tenker dere at disse pengene kan de disponere helt fritt når de blir gamle nok, eller hvordan har dere tenkt å gjøre det?

Sparer barnetrygd på egen konto i mitt navn, for bruk på større ting som konfirmasjon, førerkort, utdannelse etc. Klarer heldigvis oss uten den PT. Så har han egen konto i sitt navn for sparebøsser, julegaver og bursdagsgave og der sparer farmor og mormor til han.
Vi setter ikke av noe mer, han koster meg tross alt 5-7000 i måneden:)

Vi setter inn penger til han hver mnd i tillegg til å ha en sparebøsse vi putter kronestykker på :) Tenker de skal brukes til noe fornuftig når han blir gammel nok :)

Nei dessverre,ikke nå pga litt trang økonomi.

Sparer 200 kr i mnd til hver av de.
Utenom det går det småpenger titt og ofte på grisene deres. Også bursdagspenger og sånt :)

Ja, vi sparer et fast beløp:D
Det samme gjør besteforeldrene..

Sparer ikke fast beløp hver mnd, men sparer til henne. Det er ikke penger hun kommer til å disponere fritt, men penger vi tenker å bruke når hun skal ta lappen, kjøpe bolig osv :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Sparer fast beløp hver mnd, jeg legger inn et beløp på en konto som frøkna skal bruke på bolig og samboer på en annen konto. Også har hun egen konto som gaver og sparebøsse pengene går på på, også har hun egen sparebøsse hos besteforeldrene :)

Me sparar ein fast sum kvar mnd. Min far og mor gjer det samme :)

❤️Gutt Februar 2014❤️

Ja, har fast trekk hver mnd.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nei, ville aldri funnet på å spare penger som hun kan få til å bruke på hva hun vil.
Betaler heller ned på boliglånet vårt, så kan hun få forskudd på arv når hun skal kjøpe egen bolig.
Kan også få økonomisk hjelp til å ta førerkort f.eks.
Vil ikke risikere at vi sparer penger og så sløses det bort på russetid eller silikonpupper!

Husk at hvis dere sparer i barnas navn, så får de automatisk pengene når de blir 18. Da kan man ikke si hva de skal bruke pengene på, så de kan fint sløse bort alt på tull.

Vi sparer litt hver måned til begge to, i tillegg til at vi sparer litt til oss :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Husk at hvis dere sparer i barnas navn, så får de automatisk pengene når de blir 18. Da kan man ikke si hva de skal bruke pengene på, så de kan fint sløse bort alt på tull.

Håper de fleste vet det :) sikkert greit med en påminnelse.

Jeg sparer TIL barna, men ikke på deres konto ;)

Ja, setter av litt av barnetrygden hver måned.

Sparer foreløpig 100,- i måneden til hver av dem(er student nå). Er egentlig bare for å ha noe i bakhånd mtp konfirmasjon, billapp el lignende. Man vet jo aldri hvilken økonomisk situasjon man er i om 15-20 år :) kommer aldri til å gi ungene penger som de kan disponere som de vil..

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Nei, ville aldri funnet på å spare penger som hun kan få til å bruke på hva hun vil.
Betaler heller ned på boliglånet vårt, så kan hun få forskudd på arv når hun skal kjøpe egen bolig.
Kan også få økonomisk hjelp til å ta førerkort f.eks.
Vil ikke risikere at vi sparer penger og så sløses det bort på russetid eller silikonpupper!

Her sparar me peng, men når han får dei kun når han skal kjøpe seg hus/leilighet. Detta blir ikkje fyllepeng ;)

Reknar med at banken informerar kundane sine. Det gjorde min iallefall :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Back
Topp