Her har vi gitt lillegutt grøt fra han var ca 5 mnd, økt litt og litt og for en ukes tid siden kom vi opp i ca en porsjon på ettermiddagen. Han har aldri gitt uttrykk for at han liker det noe særlig, og gaper ikke spesielt høyt. Noen ganger begynner han å sutre og grine og vi må bare avslutte hele måltidet før han er ferdig. Var hos ei venninne en dag og lillegutten hennes som er like gammel som min satt og sa "naaaaam nam nam" mens han spiste! Noe min lillegutt aldri har gjort. Føler liksom jeg må dytte skjeen litt inn i munnen hans og ofte bare spytter han 90% ut igjen. Bør vi bare fortsette å gi grøt? Eller ville dere kuttet ut og heller gitt f.eks grønnsaksmos? Kanskje man kan kutte grøten for en periode og så prøve på igjen om noen uker? Må man da i så fall starte like gradvis som man gjorde når man begynte å gi grøt?
En annen ting er at han har bæsja sikkert 6 bæsjebleier i løpet av det siste døgnet, begynte å gi han mild havregrøt i går, dette er første gang han får noe glutenholdig. Er det normalt at de bæsjer mye da?
En annen ting er at han har bæsja sikkert 6 bæsjebleier i løpet av det siste døgnet, begynte å gi han mild havregrøt i går, dette er første gang han får noe glutenholdig. Er det normalt at de bæsjer mye da?