Brannkopper og gravid??

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Hjelp! Tror datteren min har fått brannkopper! Det startet som myggestikk i helgen, nå er de små kratere og det blir fler av de... Hun har hatt det før og det gikk greit. Problemet nå er at jeg er gravid 10+1, og såvidt jeg husker er dette farlig for fosteret??ImageUploadedByBV Forum1410284547.084190.jpg

Det er ca 10 slike kratere...

TuMmY LoVe

Jeg jobber som lærer og var gravid da jeg i en gymtime oppdaget brannkopper på en elev. Jeg tok hansker på og la plaster over før jeg ringte hjem til foreldrene. Jeg tenker at så lenge du ikke er i direkte kontakt med dem så er det ikke farlig men snakk med legevakt, fastlege el. Så er du sikker

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg jobber som lærer og var gravid da jeg i en gymtime oppdaget brannkopper på en elev. Jeg tok hansker på og la plaster over før jeg ringte hjem til foreldrene. Jeg tenker at så lenge du ikke er i direkte kontakt med dem så er det ikke farlig men snakk med legevakt, fastlege el. Så er du sikker

Sent from my iPhone using BV Forum
Takker:) det var nok litt mer hysterisk for noen år siden, for da var det veldig mye om det....

TuMmY LoVe

Hjelp! Tror datteren min har fått brannkopper! Det startet som myggestikk i helgen, nå er de små kratere og det blir fler av de... Hun har hatt det før og det gikk greit. Problemet nå er at jeg er gravid 10+1, og såvidt jeg husker er dette farlig for fosteret??Vis vedlegget 76873

Det er ca 10 slike kratere...

TuMmY LoVe

Jeg er ikke lege...men jeg har hørt at vannkopper/helvetesild kan være farlig for fosteret, men aldri brennkopper. Det er jo en bakterie infeksjon i huden, så når vel ikke inn til morkaka. Er jo selvfølgelig best å være frisk i graviditeten, så greit å unngå smitte...men trur ikke det er farlig :)

Tror ikke brennkopper er noe problem nei uansett om du skulle blitt smittet. Det er en srafylokokkinfeksjon, og lar seg raskt behandle med antibiotika ;-)

Brennkopper er ikke noe farlig for fosteret.

Vannkopper derimot er skummelt hvis du ikke har hatt vannkopper selv.

Aha, da var det nok vannkopper jeg hadde hørt om ;)

TuMmY LoVe
Det var nok det da, men fosteret skal heller ikke kunne få vannkopper om du har hatt vannkopper før.

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Back
Topp