Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei,
Hvordan hjelpe Lillegutt å finne søvnen selv? Hva er ditt beste tips?
Takk for svar.
Hvor mistet han det?
Neida, bare tuller, hvor gammel er han? Hvordan er han rundt legging, hva slags rutiner har dere?
Haha, om han er 2 mndr har du iallefall ingenting å stresse medFølger denne.. Nå er min bare 2 mnd ennå, men enkelte høres helt hysteriske ut når jeg sier at jeg ammer babyen i søvn. Det må jeg visstnok avvenne ham med umiddelbart, ellers kommer han aaaaldri til å sovne alene.
Ser for meg at jeg må amme konfirmanten min i søvn hver kveld..![]()
OkHaha
Han er 8 mnd. Blir ammet i søvn. Vi har hatt faste rutiner hele tiden med kveldsstell, sang og kos. Nå får han og grøt på kvelden. Har veldig lyst at far og skal kunne legge Lillegutt og at jeg ikke blir så låst på kvelden
Sent from my iPhone using BV Forum
Høres ut som en god ideJeg ammet jenta mi i søvn til hu var 11mnd. Da bestemte jeg meg for at det var nok så da la jeg eller pappan henne og om hu skrek så var vi inne i rommet, tok henne opp og roet henne før vi la henne ned igjen. Sånn drev vi på noen kvelder. Plutselig en kveld kunne vi bare legge henne ned og forlate rommet og hu sovnet ila et par min. Nå er hu 19mnd, og innimellom så er hu litt umulig om kvelden, men sånn er det jo bare
Haha
Han er 8 mnd. Blir ammet i søvn. Vi har hatt faste rutiner hele tiden med kveldsstell, sang og kos. Nå får han og grøt på kvelden. Har veldig lyst at far og skal kunne legge Lillegutt og at jeg ikke blir så låst på kvelden![]()
Følger denne.. Nå er min bare 2 mnd ennå, men enkelte høres helt hysteriske ut når jeg sier at jeg ammer babyen i søvn. Det må jeg visstnok avvenne ham med umiddelbart, ellers kommer han aaaaldri til å sovne alene.
Ser for meg at jeg må amme konfirmanten min i søvn hver kveld..![]()
OkSkjønner godt at du vil at far skal ta det, men har han ikke hatt noen legginger alene ennå? Har du prøvd å gi flaske?
Min er ni måneder og vi jobber med det samme. Det er jo så koselig å amme ham i søvn, men er veldig greit å finne roen og søvnen selv. Her vil han dessuten ikke ha bryst lenger.
Etter kveldsstellet går vi inn på rommet og han ligger på fanget (ammet frem til nylig, nå får han en liten flaske). Når han er ferdig synger vi en sang og to, før det kysses godnatt. Når jeg har lagt ham ned synger jeg en fast godnattsang, før jeg sier "Nå er det natta, nå skal du sove". Dette sier jeg hver kveld. Vi er ennå der at han gråter litt dersom vi går ut, så jeg sitter ved senga uten å si noe. Lager han lyd stryker jeg ham litt på hånda og sier "mamma er her" og da roer han seg. Etter en liten stund sovner han som oftest.
Dette har krevd tålmodighet og leggingen tar litt tid, men for en uke siden gråt han fremdeles rasende så snart han ble lagt ned. Det går med andre ord fremover og jeg tenker at det viktigste er at det skal være trygt og godt, og at legging og søvn skal være noe positivt. Nå leser jeg litt mens jeg sitter der. Ganske koselig, i grunn
Lykke til![]()
Jeg ammet jenta mi i søvn til hu var 11mnd. Da bestemte jeg meg for at det var nok så da la jeg eller pappan henne og om hu skrek så var vi inne i rommet, tok henne opp og roet henne før vi la henne ned igjen. Sånn drev vi på noen kvelder. Plutselig en kveld kunne vi bare legge henne ned og forlate rommet og hu sovnet ila et par min. Nå er hu 19mnd, og innimellom så er hu litt umulig om kvelden, men sånn er det jo bare
Hvor ammer du da? I senga, også løfter du han over i egen seng etterpå eller? Våkner han av forflytningen?
Var det samme med lillingen her i huset. Jeg begynte å amme sittende i stua. Noen ganger sovnet han da, og jeg bærte han inn i senga, men var ikke alltid han sovnet eller evt våknet han ved forflytning. Var iallfall det å endre på den ammingen der slik at han som oftest la seg for kvelden i våken tilstand.
De gangene han ikke sovnet med en gang, gikk vi inn og ut igjen for å sjekke til han. Tok han som regel aldri opp av senga, men prøvde å roe han ned med stryking eller sang. Gikk her iallfall. Nå elsker han senga si, og strekker armene ut til den når jeg går bort med han
Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Jeg ammet yngste i søvn til hun var 13 mnd, vi samsov også.
Men da fikk hun eget rom, og pappan tok over leggingen for noen kvelder.
Vi ammet i senga som vanlig, så gikk vi ut på stua og pappa overtok for kveldsstell og legging.
Første kvelden hylte hun i 40 minutter mens pappan satt der inne.
Neste kveld 20 min eller noe.
Kveld tre bare 5-10 min før hun sovna.
Vi satt der inne til hun hadde sovna en periode, før vi gradvis flytta oss nærmere døra og til slutt kunne legge henne ned og gå ut.
Har alltid sunget nattasanger på fanget og etter at hun er lagt i senga.
Nå har vi også begynt å lese bok mens hun sitter på fanget, så synger vi og så blir hun lagt. Synger en sang eller to og så går vi ut.
Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Ja var ganske kraftig gråt, og mener å huske hun var litt opp og ned, stryke på i senga osv.40 min??=O Håper jeg kan holde ut det..Var det sånn hysterisk grining`? Løftet dere henne opp? snakket? sang?
Så bra at det kun tok 3 kvelder, håper på det samme![]()