Sykt hvor mye barn snapper opp!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Vesla mi er fem år, og ser mye på engelske tegnefilmer på youtube, samt av og til engelske filmer sammen med oss. Hun sitter ofte og leker og snakker engelsk mens hun leker, og noe er jo mest norske ord med "engelsk" uttale, mens mye er grammatisk korrekt engelsk som passer konteksten hun leker i, og når jeg spør så vet hun i grove trekk hva ordene betyr. I går satt hun og lekte i badekaret. Noen sitater "we have a problem!" "I have a little boat". "Help, help!"

Akkurat nå sitter hun har ved siden av meg og prater på engelsk igjen. "yes, its that! Right, come on! Who's next? Yes, it that the right?"

Blir bare så imponert over hvor raskt barn kan lære uten at noen faktisk går inn for å lære dem det! Noe har hun jo lært gjennom slike læresanger på youtube, som ulike alfabetsanger på engelsk og tellesanger osv, hun elsker slike. Mens noe er bare snappet opp rett fra Peppa Pig, f.eks. "I wanna jump in a muddy puddle".

Har dere barn som overrasker med ting dere ikke visste de kunne? :)

Hihi. Er artig da ;-) Går mye i det samme her med femåringen. Hun synger feks den frostsangen, let it go, lydrett, uten at hun skjønner et eneste ord :p Veldig flink å memorisere :-)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hihi. Er artig da ;-) Går mye i det samme her med femåringen. Hun synger feks den frostsangen, let it go, lydrett, uten at hun skjønner et eneste ord :p Veldig flink å memorisere :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Sofie kan den sangen på engelsk og på norsk, så hun har morfet dem litt. :p Synger "la den go"

Jeg var flytende i engelsk i en alder av 3 år. Men jeg så kun på engelsk barnetv, norsk var så kjedelig :P

Nevøen min var bare 20mnd da han sa oppgitt til foreldrene sine: Å heeeerregud da! :P Oi oi som jeg lo!!!

Eller da han var to og et halvt og spurte om jeg hadde truffet de og de i familien hans, så sier han; Ai ai, for et rot!

Det er helt utrolig hva han lirer av seg :P

Så moro da :-) Jeg blir stadig imponert både når de kommer med engelske ord og når de imponerer med tall og regning. Det er helt fantastisk å følge med på hvor fort de lærer :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ble litt imponert når snuppa gikk til pappaen sin å ville se på "ju tubb" når han satt på daten for å betale regninger. Hun er to år, og vi ser omtrent aldri noe på you tube, så aner ikke hvor hun har plukka det opp :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Haha, ja, jeg trodde jeg visste det meste om hva som skjer i barnehagen, men her om dagen kom guttungen og sa: " A er for Ane, B er for bæsj, D er for dokke, ABCDEFLØIHEØÆÅ HAHAHA!" Haha, prompealderen <3

Flink ja! Gøy med språk :-)
Min på snart 3 år, har lært å tegne tall og vet hvilket tall som er riktig osv. Samme med former og farger.
Han har lært masse engelsk fra Dora og Diego og sier "let's go" og skjønner hva det betyr. Pluss Norsk,arabisk og Svensk. Morsomt. Skjønner ikke hvordan mine små kan takle 4 språk! (2 og 3 år )

Utrolig hva de kan ja!
Jeg oppdaget plutselig at toåringen holdt seg for munnen når hun hoster. Det er mange mnd siden forrige forkjølelse, og da var hun jo fortsatt liten, mens nå bare kan hun det sånn " av seg selv" :)

Barn snapper opp det utroligste! Min gutt på 3 år har blitt veldig fan av youtube :P Vi har vist han litt smått hvordan han går inn og finner de forskjellige videoene.. Nå går han inn på det helt selv, og har til og med lært seg å søke etter det han vil se :O F.eks så er jo Kaptein Sabeltann det helt store.. så han har lært segå trykke på forstørrelsesglasset og skrive ka, så kommer kaptein sabeltann opp automatisk siden vi har søkt på det før, og dermed får han opp alle videoene som han kan velge mellom :) Syns det er helt utrolig alt det de lærer seg i en så tidlig alder! :)

Back
Topp