Fadder utenfor familie

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Dere som har vært fadder utenfor familie, hva har dere kjøpt i gave?

Sent from my iPhone using BV Forum

Mente fadder var fadder? :p

Kjøpte en søt bok til oppveksten og gav 1000 kr :)

<3 29.12.14 <3

En har fått Vennebyen Hardangerbestikk med skål. En annen fikk en Nøstebarnpysj og en Bergans barnehagesekk.

Jeg har kjøpt ett teppe med navn og fødselsdato fra pledd.no og en eventyrbok!:-)

Telefontasting
Gutt12 og lillebaby mai15

Mente fadder var fadder? :p

Kjøpte en søt bok til oppveksten og gav 1000 kr :)

<3 29.12.14 <3
Hehe.. Fadder er fadder.. Helt riktig, men kjøper man ikke litt dyrere, eller kanskje annerledes til tantebarn? Jeg tenkte i alle fall det ..

Her kjøpte vi en sparkedrakt med matchende hårbånd og en nydelig rosa kjole. Videre en prinsessebamse med sovemelodi når man trakk opp bak;)

Jeg tenker at fadder er fadder. Hadde ikke gjort forskjell selv om noen er i familie :) Tenker heller at fadderbarnet får litt mer til bursdager opp gjennom årene feks:)

Her vårt fadderbarn fått to sølskjeer og 500kr. Så får han sølvskje + noe annet hver bursdag. Blir slik til han har fått nok skjeer i allefall :)

Hehe.. Fadder er fadder.. Helt riktig, men kjøper man ikke litt dyrere, eller kanskje annerledes til tantebarn? Jeg tenkte i alle fall det ..

Jeg tenker også det, men en gave til rundt 1000 er vel mer enn nok?

Tror det er som man føler på selv jeg, skjønner tankegangen :)

<3 29.12.14 <3

Jeg er litt enig i at fadder er fadder, og uansett - annerledes gave enn om man bare er gjest.
Men til tantebarnet mitt ville jeg nok gitt for litt mer enn om det hadde vært barnet til en venninne...?
Har gitt diamantsmykke til ca 1500kr til mine fadderbarn.

Jeg er fadder til to. En fra min familie og en er barnet til min beste venninne.

Begge fikk likt:

En malt stol fra "gro design". Med navn, fødselsdato, kl.slett, vekt osv...

En bamse med navn og dato fra "nameon" og

Baby-håndkle med navn fra "nameon".

Det ble vel kanskje rundt 1000kr tilsammen. Jeg vet at stolene er veldig populære blandt barna når de vokser. Og mødrene har vært veldig fornøyd med håndkleet :)

Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

Minien min har fadder utenfor familie, av den fadderen fikk hun: mummiebestikk og skål og "den store mummieboka" :)

Her er det ofte sølvskje. Ungene mine har fått det og vi pleier å gi det :-) En fin gave som de forhåpentligvis setter stor pris på etterhvert :-)

En fikk slipsnål til barn og ei fikk sakkosekk...begge tingene var noe foreldrene ønsket seg til barnet :)

slipsnål og mansjettknapper hvis det er gutt da... :)

små sølvbokser til første tann og første hårlokk :)

Jeg er fadder til to, begge fikk bøker; den store eventyrboka og den store sangboka. Pluss en liten leke.

Men tror nok det hadde blitt litt ekstra om det var søsteren min sitt barn (hun har ingen).

Fadder er fadder spør du meg. Gavene har variert veldig siden jeg har 5 fadderbarn (ikke i slekt med noen av de) men gavene til dåpen var rundt 500 kr tror jeg

Kjøpte sånn "dåpstallerken" som man kan gravere på:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Dere som har vært fadder utenfor familie, hva har dere kjøpt i gave?

Vi har kjøpt fin barnebibel, samt kristne barnebøker deriblant en flott barneandaktsbok med en tekst for hver dag. Det er jo trossalt trosopplæring man forplikter seg til og sier ja til i kirka. :)

Back
Topp