Ny og spent!

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Heisann.

Jeg og sambo har prøvd å bli gravide i over 1,5 år.

Mannen har fått påvist veldig dårlige svømmere så vi vil nå bli henvist til assistert befruktning på Riksen.

Men først skal de åpne meg for å se om jeg har endometriose, noe de mistenker.

Jeg har prøvd å lese litt om ass. befruktning og det virker litt skummelt. Spesielt uttak av egg... Er det skikkelig vondt? Og alle hormonene man må ta? Jeg har litt sprøyteskrekk så gruer meg skikkelig til det. Men ønsket om barn er så stort at jeg er villig til å ofre MYE for å skape ett lite nurk til meg og sambo :)

Jeg er så spent på om det kommer til å gå bra...

Er det mange sukkess historier? :)

Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

Hei, og velkommen til oss:) Det finnes mange suksesshistorier. Noen får det til på første, og mange trenger mange fler. Men se fleste (ca. 75%) får det til iløpet av 3 forsøk. Sprøyteskrekken kommer man fort over. Nålen er liten og tynn, og når man bare får til å sette den første så er det bare barnematen resten:) Noen har vondt under uttak andre ikke. Men det er bare å be om ekstra smertestillende :) Det verste er all denne ventingen...hehe:) Hvis du er nysgjerrig, så er det bare å lese i dagbøkene, der har alle oppdatert nesten daglig:) Står mye om bivirkninger, behandling, diagnose etc. :) Masse lykke til med forsøket:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Hei, og velkommen til oss:) Det finnes mange suksesshistorier. Noen får det til på første, og mange trenger mange fler. Men se fleste (ca. 75%) får det til iløpet av 3 forsøk. Sprøyteskrekken kommer man fort over. Nålen er liten og tynn, og når man bare får til å sette den første så er det bare barnematen resten:) Noen har vondt under uttak andre ikke. Men det er bare å be om ekstra smertestillende :) Det verste er all denne ventingen...hehe:) Hvis du er nysgjerrig, så er det bare å lese i dagbøkene, der har alle oppdatert nesten daglig:) Står mye om bivirkninger, behandling, diagnose etc. :) Masse lykke til med forsøket:)

Tusen takk :)

Ja, ventingen har jeg øvd på en god stund allerede. Så har skjønt at det kommer til å ta tid... Selv når vi er igang.

Jeg snoker en del her inne, skal ta en titt på dagbøkene også :) Det er mye å lese seg opp på. Tror jeg har lest om ISCI og IVF minst 3 ganger om igjen, hehe. Men like usikker og spent likevel.

Sprøyteskrekken får jeg ta når jeg må. Tenker sambo får hjelpe meg også.

Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

IVF og ICSI er omtrent samme fremgangsmåte bortsett fra selve befruktningen. Ved ivf må cellen selv svømme til egget og bryte seg gjennom egget, men ved ICSI så tar laboratoriet ut én celle og sprøyter den rett inn i egget. Det brukes for de der mannen har få og/eller dårlige svømmere:)

IVF og ICSI er omtrent samme fremgangsmåte bortsett fra selve befruktningen. Ved ivf må cellen selv svømme til egget og bryte seg gjennom egget, men ved ICSI så tar laboratoriet ut én celle og sprøyter den rett inn i egget. Det brukes for de der mannen har få og/eller dårlige svømmere:)

Sambo hadde veldig dårlige og få svømmere så høres ut som ICSI er metoden vår når den tid kommer da...

Sambo hadde veldig dårlige og få svømmere så høres ut som ICSI er metoden vår når den tid kommer da...

Det er det vi har også. Jeg har i tillegg PCO, så vi har ikke oddsene på vår side. Hehe:)

Det er det vi har også. Jeg har i tillegg PCO, så vi har ikke oddsene på vår side. Hehe:)

Uff... Vet ikke hva PCO er enda, men høres ikke bra ut. Redd jeg har endometriose, så vi får se når de har tatt operasjonen hvor vi står.

Må nesten se programmet om adopsjon som starter på tv denna uka føler jeg. Og få mannen til å se på den også, i tilfelle det er veien vi må gå til slutt...

velkommen hit! :) det er en spennende og tålmodighetsutfordrende reise dere har framfor dere :) har ikke vært så lenge i "gamet" selv, men positivitet og tålmod må man ha ;) og det er veldig kjekt å kunne blåse ut litt hær inne når/om man har behov for det :) hormonbehandlingen gikk for meg som en drøm, uttaket gjorde litt vondt, men med litt ekstra smertestillende gikk alt bare fint, så dette går bare godt skal du se :)

Back
Topp