Helt ny på dette område:).

Lillefrø15

Forumet er livet
Hei.

Jeg er helt ny på dette og det forespeiles at vi henvises til ivf. Siden dette er nytt for oss of noen av dere har vært igjennom dette eller er der nå så lurer jeg på noen ting:).

Min historie kan jeg begynne med:
Jeg og min kjære har vært sammen i 14 år snart har et barn på snart 8 år❤️. Vært prøvere i ca 18mnd og prøvd pergotime i nesten er år, av og på. Ble operert i nov 13, da fant de endometriose, min kjæres svømmere er helt perfekte❤️.

Vi ble overrasket i april 14 for sa var jeg gravid igjen❤️. Men mistet desverre i MA i mai, 8 uker på vei.. Dette var tøft, men godt å ha forum som hjelper litt på sorgen❤️.

Jeg var på kontroll nå denne uken og da ble det sagt av vi kunne henvises til ivf og velge mellom Porsgrunn og Rikshospitalet, bor på østlandet.. Har hørt at Porsgrunn er det kortere vente tid og at de ikke er så opptatt av BMI.

Noen erfaringer? Min BMI er 34, men jobber med å gå ned i vekt.

Også lurer jeg på hvor mye dette koster? Ser på nettet at det er opptil 50000,-, men det er vel privat?

Håper noen av dere kan gi oss litt svar:).
Klem fra meg❤️

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Dytter litt. Helt fersk her jeg og så jeg har ingen råd å tilby

Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3

Dytter litt. Helt fersk her jeg og så jeg har ingen råd å tilby

Drømmer om små føtter som tripper lett over gulvet en søndag morgen og hopper i senga for å vekke oss <3
Takk for det:). Håper noen vet❤️

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Tror de skal være like opptatt av bmi overalt. Det høyere bmi, jo vanskeligere kan det være å lykkes.

Ventetiden kan nok være litt tilfeldig. Jeg opplevde kort ventetid på riksen.

Når det kommer til pris, så er det kun egenandel på rundt 1500,- pr forsøk + egenandel på medisiner på ca 15 000,- (alt over får du refundert)

Privatklinikker tar rundt 30 000 pr forsøk.

Lykke til :-)

Pris på medisiner avhengiger av hva legen setter opp som program for deg. Det avhengiger av diagnose osv. Vi har gått privat og betalt 60.000 for pakke med 3 forsøk. Ingen ventetid, og på vårt 3. forsøk nå så har jeg vel brukt nesten 15.000,- på medisiner siden februar. 2 første rundene gikk jeg på menopur som er den billigste, men siste runde nå har jeg gått på helt andre medisiner som koster litt mer. De tar hensyn til BMI privat også. Man må være under 32 på skalaen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Tror de skal være like opptatt av bmi overalt. Det høyere bmi, jo vanskeligere kan det være å lykkes.

Ventetiden kan nok være litt tilfeldig. Jeg opplevde kort ventetid på riksen.

Når det kommer til pris, så er det kun egenandel på rundt 1500,- pr forsøk + egenandel på medisiner på ca 15 000,- (alt over får du refundert)

Privatklinikker tar rundt 30 000 pr forsøk.

Lykke til :-)
Oki:). Tusen takk for svar:). Vet du hva BMI grensen var på Rikshospitalet da?:)

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Pris på medisiner avhengiger av hva legen setter opp som program for deg. Det avhengiger av diagnose osv. Vi har gått privat og betalt 60.000 for pakke med 3 forsøk. Ingen ventetid, og på vårt 3. forsøk nå så har jeg vel brukt nesten 15.000,- på medisiner siden februar. 2 første rundene gikk jeg på menopur som er den billigste, men siste runde nå har jeg gått på helt andre medisiner som koster litt mer. De tar hensyn til BMI privat også. Man må være under 32 på skalaen.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Oki:). Tusen takk for svar:).

Gutt 06
MA-mai 14
Prøver på nr 2❤️❤️

Back
Topp