"True" med å gi baby is, for moro skyld

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg blir litt irritert på svigers for tiden. De synes det et kjempefestlig å "true" med å gi babyen min på 2 mnd krem, is o.l. når vi er på besøk.
Hysterisk morsomt... Jeg har gitt dem beskjed om at jeg ikke ønsker at han skal ha i seg sukker så lenge det kan unngås.
"Bare vent du, når du skal ligge over her skal du få så mye is du orker."
Som om de får ha ham på overnatting når de åpenbart ikke respekterer mine valg for barnet? Hadde det vært noe som var helt på trynet hadde jeg skjønt det, men dette har med barnets sunnhet og helse å gjøre. Og om de synes det er teit av meg så er det en respektløs måte å demonstrere det på.

Bah!
Overtrøtt og hormonell mamma som ikke skjønner humoren deres. Heldigvis har jeg en svigerinne som har vært i familien der mye lengre enn meg, og har lært seg hvordan de er. Vi kan øse ut litt frustrasjoner sammen innimellom.:p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg syns også at akkurat hva som skal inn i munnen til babyen og når er helt opp til foreldrene å bestemme. Her også hadde svigermor en idé om at litt etter lillemann blir 6mnd da kan han få is - eh nei!

Uff så kjedelig! Bare å stå på ditt, er du som er mammaen! Får håpe de bare tuller og at de kommer til å respektere det. Så nesten litt for meg foreldrene i Alle elsker Raymond :P

Hadde blitt så irritert. Hadde svart de med samme mynt tilbake. Trur rett og slett ikke det blir overnatting hos dere når det skal være på den måten. Her bestemmer EG over ungene mine og ikkje dåke.

Sent from my iPhone using BV Forum

"Bare vent du, når du blir gammel nok så får du ikke sove hos besteforeldrene dine for de er tydeligvis ikke bra for deg. Ja mamma vet at det er dumt lille venn, men når man ikke kan stole på at voksne mennesker respekterer det man sier til dem så går det bare ikke".

Jeg tenker at de er jo blitt besteforeldre, klart de sier sånn :p

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

svigerforeldrene mine sier samme. De ville gi ham is, cola veldig tidlig. Selvfølgelig fikk dem ikke lov til, jeg mente også at sukjeret skulle unngås lengst mulig. De sa at jeg er veldig slem mot barnet mitt :eek:

Slapp av og ikke la deg provosere er mitt beste råd...de er bare på tuppa og syns det er stas med barnebarnet sitt.
De mener ikke at de skal gi en 2 mnd gammel baby is.. "alle" besteforeldre sier sånn. Det er mange ting de kunne sagt og gjort som er mye verre enn dette.
Min svigermor gav poden min vafler med nugatti på til lunsj da hun passet han, han var sikkert ikke et år en gang. Var litt irriterende men valgte å ikke si noe.. de dør ikke av usunn mat den ene gangen..
Bare vent til vi blir besteforeldre.. vi kommer sikkert til å si og gjøre mye irriterende til våre barn/svigerbarn.:)

Hehe. Kanskje jeg er sær men jeg hadde bare sett på det som tull og ledd med :P jeg har jo sakt for tøys til tante barna når de var baby at når du kommer til tante så kan tante skjemme deg bort også kan du få spise så mye godteri du vil ; ) har kanskje sagt det når de var et par mnd men betyr ikke at de satt og spiste karameller og drakk brus når de var hos meg 6mnd gammel, langt ifra :P
Har jo vett også ;)
Sent from my SM-G350 using BV Forum mobile app

Mine besteforeldre var like ille! toppet seg virkelig når min bestemor ser en dag at snuppa var tørst og istedenfor å spørre meg (var ute å snakket med noen) så gir hun henne pepsi max med vann flaska hennes ikke så langt unna!
var vist ikke så mye men siste gang de var "alene" med henne på en god stund! ifra hun var 5-9 mnd derimot så sa dem slike ting fordi de viste at jeg irriterte meg over det.
og min bestefar sier fortsatt at hun skal få gris når hun kommer, men de respekterer heldigvis det da!

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app

Herregud, hadde blitt shittirritert selv! Minner meg om noe min svigermor kunne gjort, hun får ikke passe vår lille før han er eldre. Kun dere som foreldre som bestemmer hva som er best for barnet deres.

Svigers her var/er like ille ! Nå er gutten min 2,5 da og han får jo sukker - men opplever at det alltid skal gis noe søtt når vi er på besøk selv når det er ukedager og vi prøver å begrense det. Glad de har flyttet til en annen by nå så det blir mindre slike hverdagsbesøk og det hele gjerne må planlegges litt mer. Litt godt at de ikke kommer til å være oppå oss hele tiden med lillebrors babytid også.

Skjønner ikke greia med at besteforeldre absolutt skal proppe ungene fulle av sukker. Er det bare sånn man kan skjemme bort et barn? Min ettåring gliser stooort om han får en banan.
Selvsagt skal han få smake om vi spiser kaker og is, men vi spiser jo heller ikke det hver dag.
Skjønner godt at du irriterer deg over det.

"Bare vent du, når du blir gammel nok så får du ikke sove hos besteforeldrene dine for de er tydeligvis ikke bra for deg. Ja mamma vet at det er dumt lille venn, men når man ikke kan stole på at voksne mennesker respekterer det man sier til dem så går det bare ikke".

Godt skrevet!;):)

Åh, jeg kjente jeg ble irritert bare jeg leste innlegget ditt ;) Men det er nok som noen skriver over her, mange sier nok det når de blir besteforeldre, uten å legge så mye i det.

Jeg er beinhard når det kommer til sukkerinntaket hos vesla! (som snart er 2 år og ikke så liten lenger ;) Hun har aldri fått kjeks, kaker, godis, saft eller brus. Først i sommer fikk hun smake på is. Hun har blitt lykkelig over en smoothie eller et rundstykke. Har vi spist vafler, har hun fått brødskive og blitt kjempe fornøyd!! Hvorfor skal jeg da tilby henne søtsaker, når hun er glad for å spise sunn kost?

Barna får tidsnok i seg kaker og søtsaker. Den dagen hun selv ber om det, så skal hun få. Og jeg forstår selvsagt at så fort den første barnebursdagen kommer, så vil det bli vanskelig å fortsette i dette sporet, men da er det greit. Jeg har gjort mitt og nå er hun stor nok til å ønske det selv, derfor skal hun få!

Irritasjonen har vært alle kommentarene om hvorfor, at det er teit, at det er synd på henne osv, og da fra voksne mennesker. Ikke kom her og fortell meg at en baby på 7 mnd blir tilfredsstilt ved å få kake/is - da er det snakk om de voksenes tilfredsstillelse og glede!!

Virker som besteforeldre er helt skjermet når det kommer til kunnskap om kosthold. Og da får vi mye pes, fordi det er vår generasjon som får overvektige barn.... makan!

Vil bare si at min førtst form for fast føde var melkesjokolade av onkelen min - som truet med nettopp slike ting. Jeg var 3 mnd ;)
Mamma ble selvsagt dritsur.

Back
Topp