Alternativ til marsipan

Meluca

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Kan se ut som om 22 mnd sønnen min er allergisk mot nøtter. Han fikk elveblest i helga. Han hadde funnet en peanutt på gulvet. Så han ble full av utslett. Så nå tørr jeg ikke bruke marsipan på kakene til ungene sin bursdag i slutten av september og begynnelsen av oktober. Så da lurer jeg på. Hva kan jeg bruke som alternativ? Gjerne med oppskrifter om dere har :-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Sukkerpasta? Det smaker dog ikke noe godt, men det ser pent ut :)

Sukkerpasta? Det smaker dog ikke noe godt, men det ser pent ut :)
Hvis man lager den selv, så går det kanskje an å putte oppi noen dråper med smak? :-)

Hvis man lager den selv, så går det kanskje an å putte oppi noen dråper med smak? :-)
Jo, men den er så seig. Har brukt det et par ganger og i ungene peller det av. Jeg hærer det ikke selv.

Er ikke det og sukkerpasta det samme? :)
Smaker omtrent det samme men er ikke helt det samme.
Sukkerpasta lages av blant annet gelatin og sirup mens marshmellowfondant er marshmellow, melis og litt vann.

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Smaker omtrent det samme men er ikke helt det samme.
Sukkerpasta lages av blant annet gelatin og sirup mens marshmellowfondant er marshmellow, melis og litt vann.

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)
:D Det ante jeg ikke. Takk :)

Jeg synes marshmellowfondant ikke er så søt som sukkerpasta ( selv om begge deler er veldig søtt):)

Marshmellowfondant er veldig lett å lage selv. Og jeg synes det går veldig greit å bruke det på kaker, bare pass på at du ikke får så tykt lag. Er sikkert fullt mulig å ha oppi noen dråper med smakstilsetning også, men jeg synes faktisk ikke smaken er så ille(synes i grunnen den smaker veldig lite). Sukkerpasta kan fort bli litt søtt, synes jeg.

Sjekk ut med legen om han tåler Mandler selv om han ikke tåler peanutter noen gjør det også... Men ville gjort det med lege...

Sent from my iPhone using BV Forum

Sjekk ut med legen om han tåler Mandler selv om han ikke tåler peanutter noen gjør det også... Men ville gjort det med lege...

Sent from my iPhone using BV Forum
Men tester de på så små barn?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp