Skravlingstråd :)

Hei igjen, ladies!

I dag har jeg på meg mine nye mammastrømpebukser, og litt vide og fleksible klær, det er himmelsk!
Her har det vært en aktiv helg, med mye fest og farting. Sliiteen!

Nå vet alle i nærmeste familie om graviditeten. Fortalte det til svigersøster i går, og jeg må ærlig innrømme at jeg ble kjempeskuffa over reaksjonen hennes. Det var rett og slett ingen reaksjon! Ikke et smil, ikke en gratulasjon.. Samboeren hennes sa gratulerer, og da spurte hun hvordan formen min var. Det var alt. Vi har ikke et veldig nært forhold, men jeg har alltid sett på oss som venner (har tross alt vært sammen med broren hennes i snart 12 år).

Ble noen tårer i bilen på vei hjem, men jeg gråter jo veldig mye for tida, da.. Hvordan hadde dere reagert?

Last edited:
Huff da. Kanskje du kan spørre henne om det? Har ikke opplevd sånn. Alle ble glade og spør hvordan det går med meg og den lille.

Hva driver dere med ikveld ?:)

Jeg sitter hjemme alene, mannen dro på reisearbeid idag og kommer ikke hjem før torsdag. Var en tur på butikken istad, kjøpte meg stor pose ostepop, 4-5 kindersjokolader, en pose med kjempeklumper, både sur og salte, en snapcrackle og boks battery :-) Sitter å ser "Dear John" nå, kosermeg :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for støtten :)
Jeg forventer ikke at alle skal bli like entusiastiske som oss over graviditeten, men jeg vet med meg selv at jeg blir veldig glad på vegne av søsken og søskenbarn når jeg får sånne nyheter. Og uansett er det vel vanlig folkeskikk å gratulere.

Det hørtes deilig ut, Heipådei!
Selv sitter jeg her og spiser kavring og kefir.

Takk for støtten :)
Jeg forventer ikke at alle skal bli like entusiastiske som oss over graviditeten, men jeg vet med meg selv at jeg blir veldig glad på vegne av søsken og søskenbarn når jeg får sånne nyheter. Og uansett er det vel vanlig folkeskikk å gratulere.

Det hørtes deilig ut, Heipådei!
Selv sitter jeg her og spiser kavring og kefir.
Ååå kavring med surmelk har jeg gått og småtenkt på i det siste. Det ble ikke det, men kirsebæryoghurt med cottage chees på meg.

Når det gjelder reaksjonen til svigersøsteren din virker det helt ærlig som hun har problemer med å få barn selv, evt gjerne skulle ha fått en til. Kanskje hun til og med nettopp har mistet. Kanskje hun fellte like mange tårer som deg etterpå? Gi henne litt tid. Hvis tillfellet er at hun har noe problemer med å få barn selv så er det jo du som er den heldige, for du har jo en frisk og fin baby som du snart får ha i armene.

Hva driver dere med ikveld ?:)

Jeg sitter hjemme alene, mannen dro på reisearbeid idag og kommer ikke hjem før torsdag. Var en tur på butikken istad, kjøpte meg stor pose ostepop, 4-5 kindersjokolader, en pose med kjempeklumper, både sur og salte, en snapcrackle og boks battery :) Sitter å ser "Dear John" nå, kosermeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Kunne jeg også fort kjøpt meg :-) Utenom battery da..

Kjeeeedelig! Jeg er så utrolig lei av ligge hjemme på sofaen og se på datan. Mannen er på et møte med jobben. Ungene sover. De venninnene jeg kunne ha invitert er endten gravid dårlig og alene med barna, eller sliten etter å ha startet i ny jobb og har tre små barn. Så da er jeg her alene da. Blæ! Og vi har ikke tv. Kun på nettet. Kanskje jeg må finne noen å ringe etterhvert.

Ååå kavring med surmelk har jeg gått og småtenkt på i det siste. Det ble ikke det, men kirsebæryoghurt med cottage chees på meg.

Når det gjelder reaksjonen til svigersøsteren din virker det helt ærlig som hun har problemer med å få barn selv, evt gjerne skulle ha fått en til. Kanskje hun til og med nettopp har mistet. Kanskje hun fellte like mange tårer som deg etterpå? Gi henne litt tid. Hvis tillfellet er at hun har noe problemer med å få barn selv så er det jo du som er den heldige, for du har jo en frisk og fin baby som du snart får ha i armene.
Å, det har jeg aldri prøvd, men det hørtes godt ut! Hvilket blandingsforhold bruker du?

Ja, jeg tenkte faktisk den tanken. Vet de leter etter større bolig, så det er godt mulig at de er i den fasen selv. Jeg konfronterte henne ikke med det. Kanskje får jeg en forklaring med tiden, kanskje ikke.
Svigersøsteren min er vakker, morsom og veldig intelligent, men det virker som om hun sliter litt med selvtilliten, spesielt når det gjelder familien. Vi hadde bl.a. ikke taler i bryllupet vårt fordi det har vært stygge scener tidligere da foreldrene deres holdt en fin tale om mannen min.
Skulle ønske jeg kjente henne bedre. Familie handler jo om kjærlighet, ikke konkurranse.

Å, det har jeg aldri prøvd, men det hørtes godt ut! Hvilket blandingsforhold bruker du?

Ja, jeg tenkte faktisk den tanken. Vet de leter etter større bolig, så det er godt mulig at de er i den fasen selv. Jeg konfronterte henne ikke med det. Kanskje får jeg en forklaring med tiden, kanskje ikke.
Svigersøsteren min er vakker, morsom og veldig intelligent, men det virker som om hun sliter litt med selvtilliten, spesielt når det gjelder familien. Vi hadde bl.a. ikke taler i bryllupet vårt fordi det har vært stygge scener tidligere da foreldrene deres holdt en fin tale om mannen min.
Skulle ønske jeg kjente henne bedre. Familie handler jo om kjærlighet, ikke konkurranse.
Jek kjøper et sånt stort beger yoghurt og et vanlig beger cottage chees, også pleier jeg å spise tre ganger, så altså tar jeg først en tredjedel av hver. Det vil si at jeg bruker opp begge begrene på tre porsjoner. Men om du synes det er litt mye cottage chees så kan du bare starte med å tilsette en skje i yoghurten og se hva du synes. :)

Når det gjelder din svigersøster er det nok lurt å være litt tålmodig da. Sikkert ikke noe lett for henne akkurat nå mens du er gravid hvis det er noe med det som plager henne. Men etter at babyen kommer kan det kanskje bli lettere. Det er jo fint at du ser positive ting med henne og gjerne vil ha et godt forholdt. Vi kan jo krysse fingrene for at hun blir gravid raskt hvis det skulle være det hun ønsker seg, og at alt ordner seg så forholdet mellom dere alle blir bedre. Trist at hun føler hun konkurrerer med broren sin. Men da er det kanskje hun og foreldrene som må ordne litt opp seg i mellom. Dere får bare fortsette å være hyggelige.

Jek kjøper et sånt stort beger yoghurt og et vanlig beger cottage chees, også pleier jeg å spise tre ganger, så altså tar jeg først en tredjedel av hver. Det vil si at jeg bruker opp begge begrene på tre porsjoner. Men om du synes det er litt mye cottage chees så kan du bare starte med å tilsette en skje i yoghurten og se hva du synes. :)

Når det gjelder din svigersøster er det nok lurt å være litt tålmodig da. Sikkert ikke noe lett for henne akkurat nå mens du er gravid hvis det er noe med det som plager henne. Men etter at babyen kommer kan det kanskje bli lettere. Det er jo fint at du ser positive ting med henne og gjerne vil ha et godt forholdt. Vi kan jo krysse fingrene for at hun blir gravid raskt hvis det skulle være det hun ønsker seg, og at alt ordner seg så forholdet mellom dere alle blir bedre. Trist at hun føler hun konkurrerer med broren sin. Men da er det kanskje hun og foreldrene som må ordne litt opp seg i mellom. Dere får bare fortsette å være hyggelige.
Det skal jeg jammen prøve! Kirsebæryoghurt er jo kjempegodt.

Jaa.. Takk for gode råd :)
Sånne småttiser har en tendens til å få familien nærmere, på godt og vondt. Så kanskje ting blir bedre.

Åååå jeg blir så nysgjerrig når jeg ser andre gravide, vil så gjerne spørre de hvor langt de er på vei!
Når jeg var på trening i går så så jeg ei til som var gravid og med litt mer tydelig mage enn meg, ville så spørre, men turte ikke :P Er jo litt rart og gå bort til fremmede og spørre om det!

Du får gjøre et anslag basert på symfysemålet ;)

Jeg funderer litt på symptomer.. Når var det trøttheten skulle gå over? Er i uke 14 og synes jeg er trøttere enn noen sinne. Til gjengjeld har jeg absolutt ikke like mye ligamentsmerter som jeg har hatt før, og jeg hadde egentlig forventet at de skulle tilta i styrke.

Jeg funderer litt på symptomer.. Når var det trøttheten skulle gå over? Er i uke 14 og synes jeg er trøttere enn noen sinne. Til gjengjeld har jeg absolutt ikke like mye ligamentsmerter som jeg har hatt før, og jeg hadde egentlig forventet at de skulle tilta i styrke.
Jeg sluttet å være trøtt halvveis ut i uke 12, men i uke 17 kom den jaggu meg tilbake. Frekt! Håper du blir kvitt det snart, og at det ikke kommer igjen med det første :)

Ligamentsmerter har jeg hatt veldig lite av. Hadde mye murringer frem til uke 6, og så forsvant de. Merkelig hvordan vi kan være så forskjellig!

Fra mobil.

Jeg føler meg også en del trøtt. Idag sov jeg nesten hele dagen fordi jeg slet med å sove på natta.

Samme her. Konstant trøtt. Hardt å være på jobb. I dag fikk jeg litt blod på papiret og litt stikninger i magen(3 gang jeg bkør) Tenker at det er normalt. Men er fortsatt litt bekymret. Er 17 uker på vei så da bør vel alt være i orden..

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det har jeg skjønt er umulig, er så store forskjeller i mål ute å går :P

Jeg er snart 16 uker og er fortsatt trøtt og litt smerter. Men jeg har sluppet unna kvalme ol. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ligamentsmerter kommer og går. Det kan godt henne du kjenner dem igjen om noen uker. Spesielt når du gjør raske bevegelser når magen begynner å bli stor, og hvis du ligger utstrekt når du nyser.

Hei igjen, ladies!

I dag har jeg på meg mine nye mammastrømpebukser, og litt vide og fleksible klær, det er himmelsk!
Her har det vært en aktiv helg, med mye fest og farting. Sliiteen!

Nå vet alle i nærmeste familie om graviditeten. Fortalte det til svigersøster i går, og jeg må ærlig innrømme at jeg ble kjempeskuffa over reaksjonen hennes. Det var rett og slett ingen reaksjon! Ikke et smil, ikke en gratulasjon.. Samboeren hennes sa gratulerer, og da spurte hun hvordan formen min var. Det var alt. Vi har ikke et veldig nært forhold, men jeg har alltid sett på oss som venner (har tross alt vært sammen med broren hennes i snart 12 år).

Ble noen tårer i bilen på vei hjem, men jeg gråter jo veldig mye for tida, da.. Hvordan hadde dere reagert?

Litt spesielt å ikke reagere. Hørte hun deg? Sliter de selv kanskje? Vanskelig å spekulere i.

Sånn generelt så er det greitt å ha i mente at vår graviditet ikke nødvendigvis er noe som bryr andre så mye. MEN det hadde vært høflig å gratulere dda.

Forøveig noen fra svigersfamilien som ikke gratulerte her også. Sa bare :" åååååå....håper det går bra daaaa" i en litt sytete medlidende stemme.

Back
Topp