Da var foreldrepenger iorden! :)

marri86

Glad i forumet
Fikk svaret i postkassa akkurat.

Hehe,fikk både brev om at søknaden var mottatt og et annet om at den var godkjent.
De mottok den 15.08.Så lynrask service denne gangen :)

Sendte den nok inn tidlig,men jeg går jo da på svangerskapspenger,så nav hadde det nok inne i systemet at jeg går på det fram til fødsel. (Fikk og beskjed fra nav på tlf når jeg pratet med de at jeg burde sende den inn opptil 10 uker før,var visst kø på behandlingstid her i Telemark)

Var litt i tvil om de godtok kopien av helsekortet,men de gjorde tydeligvis det. :)

Hva gjorde du med det inntektsskjemaet? Arbeidsgiver gav meg beskjed om at det ikke ville bli sendt inn før sånn ca en måned etter permisjonsstart... Slik hadde det alltid vært sa hun... Mens på foreldrepengesøknaden skulle det jo helst vært med som vedlegg...?

Sent from my iPhone using BV Forum

Det skal vel egentlig sendes samtidig ja. (Hvertfall etter min oppfatning)
Så jeg tror du burde få ordnet det,si til sjefen din at det må fylles ut. Men du kan nok sende inn søknaden selv om hun ikke har sendt inn skjemaet,også at den kommer dager/en uke eller to etterpå..

Begge gangene har jeg gitt beskjed til sjef om at det må sendes inn.
Første gang skrev jeg skjemaet ut og leverte til sjefen,som fylte ut og sendte det inn til NAV for meg. (Hadde da sendt inn resten av søknaden selv)

Denne gangen så mailet jeg med selve lønningskontoret til jobben (kjede) og det var null problem.

Det anbefales å sende inn inntektsskjemaet samtidig. NAV bruker det for å beregne hvor mye du skal få/bekrefte din lønn så for å unngå forsinkelser er nok det best :)

Så digg at alt er i orden allerede. her leverte jeg det for en uke siden, den dagen jeg var 27+0. Her blir ikke inntektsskjema sendt inn etter lønna i sept..

Det får en si var kjapt :D

Shit pomfritt, håper jeg og får så raskt svar, for jeg har ikke sendt søknaden enda. Mangler skjema fra arbeidsgiver, men da kan jeg jo tydeligvis bare søke? Får vel få ut fingeren asap...

Snakket litt med NAV på chatten i dag så tror jeg har alt til å sende inn nå. Snakka med sjefen i går og sa jeg måtte ha skjemaet for inntekt, stod jeg skulle sende det som vedlegg. Ho sa di sendte det inn separat... Hatt mange gravide i det siste så håper ho har kontroll.... :-)

Snakket litt med NAV på chatten i dag så tror jeg har alt til å sende inn nå. Snakka med sjefen i går og sa jeg måtte ha skjemaet for inntekt, stod jeg skulle sende det som vedlegg. Ho sa di sendte det inn separat... Hatt mange gravide i det siste så håper ho har kontroll.... :)
Jobben min sender også separat. Det har gått helt fint med mine fødselspenger, så da ordner det seg nok for deg også :)

Fikk svaret i postkassa akkurat.

Hehe,fikk både brev om at søknaden var mottatt og et annet om at den var godkjent.
De mottok den 15.08.Så lynrask service denne gangen :)

Sendte den nok inn tidlig,men jeg går jo da på svangerskapspenger,så nav hadde det nok inne i systemet at jeg går på det fram til fødsel. (Fikk og beskjed fra nav på tlf når jeg pratet med de at jeg burde sende den inn opptil 10 uker før,var visst kø på behandlingstid her i Telemark)

Var litt i tvil om de godtok kopien av helsekortet,men de gjorde tydeligvis det. :)
Så bra du fikk kjapt svar! Har også sendt inn nå, og er Telemark som skal svare her også så håper på like kjapp respons:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Her er det bekreftet at de har mottatt min søknad. Samt at de har gitt beskjed til arb.giver om at de må sende inn inntektsopplysninger. Ringer de neste uke og sjekker om alt er mottatt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Står på NAV mener jeg at dokumentene må signeres. Har dere signert hver ark dere har sendt inn eller bare fremsida og evt heilt på slutten? Ikke papirene foran meg så husker ikke om det er noe heilt på slutten....

Har sendt inn for ca 3 uker siden, ikke hørt en lyd siden. Vet det kan ta opp til 6 uker her :)

Var og fikk meg ny bekreftelse hos legen i da, den jeg hadde var datert for tidlig etter navs regler... Så sender inn i morgen :) Sendte dere for mannen deres samtidig?

Var og fikk meg ny bekreftelse hos legen i da, den jeg hadde var datert for tidlig etter navs regler... Så sender inn i morgen :) Sendte dere for mannen deres samtidig?

Her skal mannen ha permisjon etter jeg har hatt alt + ferie så vi skal søke om utsettelse osv, det må bare gjøres føre all permisjonen jeg skal ta er over, så kommer ikke til å søke føre da. Et ofte det blir forandring i planer osv..

Nav anbefalte meg å søke kun for meg selv først, og så søke for mannen først når det nærmer seg hans tur. De hadde visst erfart at veldig mange som søker for begge ombestemmer seg underveis, og så blir det unødvendig ekstra papirarbeid for alle parter.

Når du søker får han et brev sa di til meg på chatten men frister som gjaldt han så kan fint vente med å søke :-)

Back
Topp