Abortrisiko ved sen implantasjon

Mulan

Elsker forumet
Mailykke 2018
Junispirene24❤️
Jeg drev og søkte litt rundt for å finne ut om det er noen sammenheng mellom sen implantasjon og ufrivillig abort. Fant denne:

• 13% ved implantering på dag 7 - og påviselig hCG tidligst dag 9 etter eggløsning
  • 26% ved implantering på dag 8 - og påviselig hCG tidligst dag 10 etter eggløsning
  • 52% ved implantering på dag 9 - og påviselig hCG tidligst dag 11 etter eggløsning
  • 86% ved implantering på dag 10 eller senere - og påviselig hCG tidligst dag 12 etter eggløsning eller senere
Syns dette var skremmende høye tall... Noen som vet hvorfor det er sånn?

Hva mener du med implantert? Ivf? Den dagen egget fester seg?

Sent from my SM-T900 using BV Forum mobile app

Det er vel ikke så mange som vet når det skjer uansett. Så lenge en ikke temper så vet man jo ikke helt sikkert når el var heller. :)

Så jo tidligere en får utslag på graviditetstester jo større sjanse for at det går bra? Kanskje... ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så jo tidligere en får utslag på graviditetstester jo større sjanse for at det går bra? Kanskje... ;)

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, men det avhenger jo samtidig som krica sier at du er sikker på når EL var:) altså må du tempe:)

Det er jo slik at lutealfasen til en kvinne som regel er 14 dager. Hvis egget fester seg sent vil jeg tro at sjansen for at prosessene som starter utstøtningen av egget(menstruasjonen) gjør at en ikke rekker å si i fra til kroppen at den er gravid, og at kroppen ikke skal starte minstruasjonen. Derfor er det også vanskeligere for kvinner med kort lutealfase å unnfange.

Eller noe sånt. Sikkert noen med bedre peil enn meg her inne. At man får sent utslag på test kan bety at el var senere enn en trodde, at kroppen produserer hcg sent eller at egget festet seg sent. :)

Jeg har fått svake streker fra 8-9 dpo hver gang jeg har vært gravid (og jeg temper og har også fått bekreftet EL i forhold til tempekurve ved UL hos gynekolog). Alle mine spirer har dødd selv om de festet seg tidlig. Tror som vanlig at det ikke finnes noen garantier her.

* Taster på app på mobilen *

Jeg har fått svake streker fra 8-9 dpo hver gang jeg har vært gravid (og jeg temper og har også fått bekreftet EL i forhold til tempekurve ved UL hos gynekolog). Alle mine spirer har dødd selv om de festet seg tidlig. Tror som vanlig at det ikke finnes noen garantier her.

* Taster på app på mobilen *
Nei, det er jo sant! Men håper du får superspiren din snart:) Livet er dessverre ikke alltid rettferdig!

Back
Topp