Tinnitus

Høres usannsynlig kjipt ut...
Det er det!!!
Drittlei hele sykdommen. Kommer ikke til å bli bedre før e blir døv :(
Har et ørlite håp om å finne mirakelkuren som gjør at e slipp anfall, fordi kvært anfall reduserer hørselen gradvis :,(
Har ikke lenger basshørsel, så mannfolk med mørke stemmer kan bare glemme å snakke til meg, for da blir det "god dag mann, økseskaft" svar. :P
Derfor finner du meg aldri ute på byen en lørdagskveld. Lydene der blir vonde for meg, og e hører ikke en dritt.

Da har jeg fått bestilt meg time og skal inn på mandag. Hvordan foregår undersøkelsen for å slå fast tinnitus?
Prøver å huske, men det er noen år siden så jeg kan ha glemt noe.

Jeg var blant annet inne i et lite rom med vindu ut mot en audiolog. Hadde vel på meg headset. Audiologen spilte av en del forskjellige lyder, og så skulle jeg trekke på en knapp hvert gang jeg hørte en lyd. Det var både pipelyder og suselyder.

Etterpå var jeg inne hos en ønh-lege som undersøkte ørene mine for synlige defekter eller skader.

Diagnosen fikk jeg der og da, og legen hjalp meg med å søke Nav om hjelpemiddel (lydgenerator med putehøytaler) så jeg skulle få forbedret nattesøvn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Prøver å huske, men det er noen år siden så jeg kan ha glemt noe.

Jeg var blant annet inne i et lite rom med vindu ut mot en audiolog. Hadde vel på meg headset. Audiologen spilte av en del forskjellige lyder, og så skulle jeg trekke på en knapp hvert gang jeg hørte en lyd. Det var både pipelyder og suselyder.

Etterpå var jeg inne hos en ønh-lege som undersøkte ørene mine for synlige defekter eller skader.

Diagnosen fikk jeg der og da, og legen hjalp meg med å søke Nav om hjelpemiddel (lydgenerator med putehøytaler) så jeg skulle få forbedret nattesøvn.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk! Så det er ikke noe vondt eller noe som gjør at jeg blir satt ut en stund? :)

Da er det konstantert godartet øresus/tinnitus... Søkt om pute, noen som vet hvor lang tid ca. det tar før man får puta? :)

Back
Topp