Får barna våre barnehageplass?

bringebæra2014

Forelsket i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Jeg skjønner ikke så mye av dette barnehagestyret. Men hvis barnet er født etter 1. sept får man altså ikke plass? Vil det si at når jeg starter studie høsten 2015 så har vi ikke barnehageplass til babyen? Hva gjør man da? Har man ingen sjans å få det heller? Hjelp meg kloke damer ;)

Sent from my iPhone

Som jeg forstår, barn født etter 1.sept ikke har krav på plass. Men om det blir ledige plasser i bh, så de som står på lysta kan få plass :)

Som jeg forstår, barn født etter 1.sept ikke har krav på plass. Men om det blir ledige plasser i bh, så de som står på lysta kan få plass :)

Sign

Men her vi bor er det liten sjanse for det. Vi kan søke, men lite håp om å få plass.
Men som student kan du ha fortrinnsrett på studentbarnehagene til Studentsamskipnaden så jeg ville søkt der også.
Jeg har hørt mye bra om de barnehagene. :) (de har egen kokk)

Sign

Men her vi bor er det liten sjanse for det. Vi kan søke, men lite håp om å få plass.
Men som student kan du ha fortrinnsrett på studentbarnehagene til Studentsamskipnaden så jeg ville søkt der også.
Jeg har hørt mye bra om de barnehagene. :) (de har egen kokk)

ja, de har veldig gode barnehager ved høgskoler, jeg har hørt mye godt også :)

Det kommer nok an på hvor du bor. Her i kommunen er det dårlig med barnehageplasser til barn født sent på året så vidt jeg vet, men i nabokommunen er det opptil flere private barnehager som har ledig kapasitet året rundt. Og som de andre sier kan du jo forsøke studentbarnehage også hvis det er det der du studerer :)

Kommer helt an på som de andre her sier. Førstemann her er født i januar, og vi fikk ikke plass før i august da han var 1,5 år. Søkte også om plass i studentbarnehage, men ble bare venteliste der (så er ingen garantier der heller) - fikk da plass måneden etter han startet i kommunal bhg, men orket ikke bytte siden det da ble oppsigelsesbetaling + betaling i en bhg til også var vi jo allerede i gang i den da. Slipper heldigvis(forhåpentligvis) å bekymre meg for å få plass til lillebror siden jeg mest sannsynlig blir hjemme i alle fall til han er to år :)

Back
Topp