Smok?

fagerlund

Betatt av forumet
Mannen min vil ikke at vi skal bruke smokk? Personelig så vil jeg det. Mange som ikke skal bruke?

☆Jente i november

Det har vi ikke snakket om, men jeg tenker å gi smokk om han vil ha :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Jeg håper at lille tar smokk! Har hatt tre med smokk før.... Ingen problem å få de til å slutte heller. Smokken har vært gull verdt hos oss:)

Kommer nok til å gi smokk om h*n tar smokken :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

mitt første var ikke så glad i smokk :) Han ville helst ha pupp i munnen :D Vi nesten brukte ikke smokk til jeg sluttet å amme da han var 20 mndr. Så kom det 7 mnd med smokk etter på. Jeg skal handle nå noen forskjellige smokker, fordi sist han ville ha kun slike runde og ikke flate :)

Her blir det smokk til trøst og soving.
Barn som konstant MÅ henge i puppen synes jeg er en uting. Man skal ha tid å gjøre andre ting som husarbeid, spise mat, dusje osv uten å bli brukt som smokk/sutteklut.
Har aldri skjønt hvorfor noen kvinner lar seg bli brukt som smokk.
Klart barn skal få trøst, men jeg har ikke troen på at 24/7 kroppskontakt er godt for hverken mor eller barn.

Tenkte at jeg ikke skulle gi smokk til førstemann, men da han fikk et ekstremt sugebehov og jeg da bare ble sittende med puppene ute, gav jeg ham den (ca 2mnd gammel). Tok den vekk da han var 1,5år, og det gikk kjempefint ! Kommer til å gjøre samme med lillebror om han får samme behovet :)

Ja! Smokk er tingen. Mye lettere å slutte med smokk enn å slutte med tommelen... jeg sutta så lenge at jeg var flau når jeg var mindre, men klarte ikke slutte uansett hva mamma sa/gjorde/smurte på tommelen.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hun skal ta smokk enten hun vil eller ikke;) første tok den uten problemer, 2. mann nektet, skulle kun ha puppen. Dagen jeg fikk han til å ta smokk senket freden seg over huset igjen, da var han tre mnd. Gir smokken så fort ammingen går bra.

Mitt første barn ville ikke ha smokk, men med alle problemene vi hadde med å få henne til å sove, så vil jeg jobbe hardere for at dette barnet skal ha. Så får vi heller venne av med senere.

Jeg har gitt tutt til begge to på sykehuset allerede, pga ekstremt sugebehov. De fant ikke roen og ville ikke sove, så ble en god løsning for oss. I tillegg har både jeg og mannen vært tommel-barn, og minste her fant den tidlig han også, så da tok jeg ut tommelen og dytta inn tutten heller. Det kosta oss masse med trekking av tenner og regulering pga den tommelen :p så vil prøve å unngå det på ungene. Samt som nevnt over, tutten kan man ta bort når den tid kommer, tommelen sitter fast :p slutta ikke før i 8-9års alder jeg :o

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg kommer til å tvinge i babyen smokken, Hehe. Begge mine har brukt smokk og den har vært gull!!! Ser på mine nieser som ikke bruker smokk men har vært avhengige av å henge i puppen til moren, så slitsomt!

Skulle ikke bruke smokk med førstemann, men det gikk 3 uker... da hang han i puppen i timesvis så da var det bare å dytte i en smokk. Kommer til å ha smokk klar nå.

Skulle mannen protestere så heng en klype i ene nippelen hans og be han gå med den ett par timer og så fortsatt si at snuppa ikke trenger smokk ;)

Skulle ikke bruke smokk med førstemann, men det gikk 3 uker... da hang han i puppen i timesvis så da var det bare å dytte i en smokk. Kommer til å ha smokk klar nå.

Skulle mannen protestere så heng en klype i ene nippelen hans og be han gå med den ett par timer og så fortsatt si at snuppa ikke trenger smokk ;)

Haha, innmari bra sagt! Forrige hadde ekstremt sugebehov, så blir nok å ha de på lur her også :)

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Har kjøpt et par smokker, så får vi se om hun vil ha de. :) tenker det er veldig praktisk å kunne gi henne smokk :)

Storesøster ville ikke ha smokk (eller pupp forsåvidt).. Hun har omtrent bare fått flaske og ikke virket som om sugebehovet har vært så stort...
Har funket fint uten hele veien, så tenker å se det an litt denne gangen.
Får vi en baby som har stort sugebehov skal han få smokk - hvis ikke lar vi være - så slipper vi styr med å slutte senere :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi skal kjøpe inn smokk men får se om di blir brukt. Jeg hadde d når jeg var liten men ikke barnefaren. :) vi har ingen tidligere barn så er spent på alt med barseltiden osv ;)

Mannen mener smokk er tull, men på en annen side har han en 11 åring som inntil for to år siden holdt på med totting på tommelen... Så jeg er litt uenig i den strategien hans. Smokken kan man tross alt kaste!

Her blir det smokk til trøst og soving.
Barn som konstant MÅ henge i puppen synes jeg er en uting. Man skal ha tid å gjøre andre ting som husarbeid, spise mat, dusje osv uten å bli brukt som smokk/sutteklut.
Har aldri skjønt hvorfor noen kvinner lar seg bli brukt som smokk.
Klart barn skal få trøst, men jeg har ikke troen på at 24/7 kroppskontakt er godt for hverken mor eller barn.

Min gutt nektet å bruke smokk, så da ble jeg brukt i stedet! Jeg kjøpte alt jeg kunne finne av ulike smokk typer, brukte sikkert flere tusen kroner på smokker.. Så da valgte jeg heller å bli "brukt" av min sønn, i stedet for å la han ligge der å skrike!

Jeg har en far som er tannlege og han hater smokk. Jeg har derfor ikke brukt smokk til jenta mi, og det var aldri savna heller. :) ( og nei, de trenger ikke bli tommelsugere selv om de ikke har smokk. jenta mi har aldri tatt tommelen heller) :) men så er jo alle babyer forskjellige, og noen har så stort sugebehov at smokk er kjempegreit å ha:)

Back
Topp