Vanskelig med grøt

Gi en lyd på hvordan det blir :D Har lurt på om jeg skulle prøve meg på det, men er mye arbeid om det ikke skulle bli godt.. :)

Blir spennende å se om han gjør det da ;) Hvis jeg ikke får pappapermen over på meg, må jeg nok lage maten uansett! Men synes det er helt greit egentlig :)
Måtte bare legge meg i går, sånn grøtpulver tar evigheter å lage!
Starta litt seint da...
Håper brødet er blitt til kavring nå, så skal jeg lage pulver av det. Lurer på om stavmikseren min klarer jobben, skulle hatt en foodprosessor. Tror jeg skal knuse det litt for hånd først.
Brødet ble godt i seg selv da;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Starta litt seint da...
Håper brødet er blitt til kavring nå, så skal jeg lage pulver av det. Lurer på om stavmikseren min klarer jobben, skulle hatt en foodprosessor. Tror jeg skal knuse det litt for hånd først.

Spennede å høre om grøten blir like god som brødet :) det tar veldig lang tid :/

Sent from my iPhone using BV Forum

Spennede å høre om grøten blir like god som brødet :) det tar veldig lang tid :/

Da var det ferdig hvertfall. Det var mye jobb! Venter med å teste det til hun spiser en hel posjon med grøt, for vil ikke sløse når jeg har brukt så mye tid på å lage det! Foreløpig koker jeg grøt hjemme.

Da var det ferdig hvertfall. Det var mye jobb! Venter med å teste det til hun spiser en hel posjon med grøt, for vil ikke sløse når jeg har brukt så mye tid på å lage det! Foreløpig koker jeg grøt hjemme.

Weeee, du er dyktig :) Jeg koker også grøt hjemme... Du får gi en lyd når dere er oppi full prosjon å har testet det :)

Starta litt seint da...

Hva er oppskriften? Begynte å bli nysgjerrige siden du sa det tok så lang tid :)

Hva er oppskriften? Begynte å bli nysgjerrige siden du sa det tok så lang tid :)

Kan finne oppskriften senere hvis du vil, fant den på en blogg.
Hovedprinsippet er at du baker grovbrød som du deler i skiver og tørker til kavring.
Og så finmaler du brødet til grøtpulver:)
Brødet mitt ble så saftig at det aldri ville tørke... og så skulle jeg legge meg, så da ble jeg veldig trøtt av å vente:)
Ble to brød, så vi kan spise det ene selv. Veldig godt!

Kan finne oppskriften senere hvis du vil, fant den på en blogg.
Hovedprinsippet er at du baker grovbrød som du deler i skiver og tørker til kavring.
Og så finmaler du brødet til grøtpulver:)
Brødet mitt ble så saftig at det aldri ville tørke... og så skulle jeg legge meg, så da ble jeg veldig trøtt av å vente:)
Ble to brød, så vi kan spise det ene selv. Veldig godt!

Ahhh skjønner, begynner ikke med gluten før etter 6 mnd her. Så da må jeg uansett vente litt :)

Ahhh skjønner, begynner ikke med gluten før etter 6 mnd her. Så da må jeg uansett vente litt :)

Har tenkt å vente med å gi det til henne jeg å, men jeg ville bli ferdig med å lage det siden det var så mye jobb.
Mulig det blir noe kjøpegrøt på farten etterhvert altså. Så kan hun heller få hjemmelaget grøt hjemme.

Har tenkt å vente med å gi det til henne jeg å, men jeg ville bli ferdig med å lage det siden det var så mye jobb.
Mulig det blir noe kjøpegrøt på farten etterhvert altså. Så kan hun heller få hjemmelaget grøt hjemme.

Jeg har kokt grøt til mini når vi er på farten. Så lenge vi er på besøk hjemme hos noen har det ikke vært problem...

Prøvde med gulrot og potet isteden i dag.. Det likte han faktisk:)

Så bra :) Er jo ikke alle barn som liker grøt... De MÅ jo ikke ha grøt..
Godt du fant noe han likte... Testet avekado?

Nei, det må jeg prøve:) bare å mose den da?

Ja, mose den med gaffel eller stavmikser :) Mini liker det kjempe godt! Er godt med banan oppi også, men den kan gjøre magen litt treig :(

Back
Topp