Barnehagestart

Bearam

Glad i forumet
Heisann! Jeg trenger litt hjelp. Jenta mi starter i barnehagen om en liten måned. Har du noen gode tips til hva som må kjøpes inn? Hva tremger hun? Tusen takk for all tips og råd :)

Som hun over skrev, mange barnehager gir ut en liste ved oppstart..
Ville ringt barnehagen og hørt hva de ønsker at du skal ha der til mini...

Vi begynner i barnehagen for første gang i morgen og vi får all info første dagen. Du trenger jo ikke ha alt klart med en gang, men Tone sin link er jo veldig grei da:D

♡Jente 05.07.2013♡
♡Venter jente 04.01.2015♡

Utedress, regntøy, gummistøvler, joggesko eller høstsko, innesko, matboks, drikkeflaske, ekstra tøy til skiftekurv (fleesedress, genser, bukse, truser, sokker, ullsokker, gjerne to skift av hvert). Etterhver lue og votter, cherrox, vinterdress og ullklær.

Lykke til :)

Utedress, regntøy, gummistøvler, joggesko eller høstsko, innesko, matboks, drikkeflaske, ekstra tøy til skiftekurv (fleesedress, genser, bukse, truser, sokker, ullsokker, gjerne to skift av hvert). Etterhver lue og votter, cherrox, vinterdress og ullklær.

Lykke til :)
Myyyye som må handles inn skjønner jeg :p

Takk skal du ha! :)

Du trenger navnelapper til å merke alt du sender med, så slipper du at ting forsvinner :)

Jeg er SÅ lei av å merke klær...med nestemann skal jeg begynne på sommern ;) Bestill dobbelt så mange som du trur du trenger av merkelappene..det går en hel haug. Kjøp deg en merkepenn til tekstiler i tillegg, så kan du skrive navn på sokkene ;)

Jeg er SÅ lei av å merke klær...med nestemann skal jeg begynne på sommern ;) Bestill dobbelt så mange som du trur du trenger av merkelappene..det går en hel haug. Kjøp deg en merkepenn til tekstiler i tillegg, så kan du skrive navn på sokkene ;)
Såppass!! Må kanskje hive meg rundt nå da. Synes å huske jeg leste noe om en slags merkelapp stifter, har varmejern på den ene siden. Det skal visst spare mye tid, se om jeg klarer å finne den på nett :) Takk for råd!!

Såppass!! Må kanskje hive meg rundt nå da. Synes å huske jeg leste noe om en slags merkelapp stifter, har varmejern på den ene siden. Det skal visst spare mye tid, se om jeg klarer å finne den på nett :) Takk for råd!!

Jeg har bestilt sånna merkelapper som kan klistres på tøyet/vaskelappen og som ikke detter av i vask...er helt genialt. Bestilte mine på nordicprint, men veit de finnes på ørten ulike navnelappsider ;)

Første dagen trenger du ikke ta med mer enn du pleier når du skal på besøk til noen. Stelleveske med bleie, skift og eventuelt mat/drikke.

Ellers må du ha det barnet trenger for å være ute i det været som er denne årstiden. Regntøy og støvler, ullundertøy, fleece/ulltøy under regnklær om det er kaldt. Parkdress. Sko. Lue, vanter og hals. Og 1-2 sett skift av alt tøy.

Så er det vogn, dyne/teppe/pose, seler, myggnetting og regntrekk.

Vannflaske som ikke søler. Innesko som ikke detter av i lek (ikke crocks).

Matboks, bleier og sinksalve/kuldekrem/solkrem varierer om du må ha eller om bhg har.

Merk ALT mer navn. Også vogn, tøfler, zinksalve, sokker, myggnetting, smokk...ja ALT!

Sent from my iPhone using BV Forum

Da skal jeg gå innpå å se :) Supert bare å slippe skrive på hvert eneste plagg, har hørt at de tusjene fort kan slites i vask :)

Og så behagelige klær for barnet ditt å sove i når det blir kaldere :) ull!fleecegenseren-heldress feks, og ei lett lue, vanter og ullsokker:) mye har du nok sikkert fra før, og mye kan du sikkert kjøpe underveis også:) tenker du sikkert får.god info om alt dette fra barnehagen når du kommer:)

Og så behagelige klær for barnet ditt å sove i når det blir kaldere :) ull!fleecegenseren-heldress feks, og ei lett lue, vanter og ullsokker:) mye har du nok sikkert fra før, og mye kan du sikkert kjøpe underveis også:) tenker du sikkert får.god info om alt dette fra barnehagen når du kommer:)
takk for info:) Tror du det kan lønne seg å kjøpe en størrelse større? Hun vokser utrolig fort her:p

takk for info:) Tror du det kan lønne seg å kjøpe en størrelse større? Hun vokser utrolig fort her:p

Ja...hvertfall klær som skal brukes i vinter..ermer og bein kan brettes opp :) Men greit å ha noe i passe str.også...ekkelt med for mye klumpete tøy under regntøyet f.eks :p

Back
Topp