Vaskemiddler

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Vasker begge bada en gang i uka og har gjort det hele veien... Bruker jif, klor osv... Kjenner jo den sterke lukta mn tenker at det lille som ev. går over til baby er så minimalt at det ikke er fare for noe... Hva tenker dere? Kunne bedt sambo gjøre d mn siden jeg er hjemme på dagtid blir det til at jeg gjør det selv og på min måte :p

Vasker begge bada en gang i uka og har gjort det hele veien... Bruker jif, klor osv... Kjenner jo den sterke lukta mn tenker at det lille som ev. går over til baby er så minimalt at det ikke er fare for noe... Hva tenker dere? Kunne bedt sambo gjøre d mn siden jeg er hjemme på dagtid blir det til at jeg gjør det selv og på min måte :p
Jeg prøver bare å ikke puste det direkte inn. Tenkte likt med tørrshampo og hårspray og, de lukter jo så sterkt. Jeg synes slike sterke lukter er veldig godt under svangerskapet nå:p Ååå, bensinlukt! Hehe.
Men, som sagt, prøver bare å ikke puste det for mye direkte i lungene.

salmiakk er løsemiddel så det skal gravide ikke bruke. men vanlige såper og klor tenker jeg ikke over, vanner det ut uansett :P

Ja ak salmiakk holder jeg meg unna... Ja syns bensin alltid har lukta godt, men ikke at jeg oppsøker det altså :p

Det er jeg som tar baderomsvasken her også, men jeg har vært litt oppmerksom på å ikke puste inn spray og sånn, f.eks drar jeg en buff over nese og munn når jeg sprayer på speil og andre flater, og så går jeg ut av rommet litt slik at sprayen får lagt seg før jeg tørker av. Ser ut som en gangster men det får heller være :p
Vi har kun badekar og ikke dusj, så skrubb av denne har samboeren nå fått beskjed om å ta seg av, for det begynner å bli vanskelig å komme til og er litt redd for å skli ;)

Litt avsporing, men ikke bra å bruke klor så ofte har jeg lært:-) bakteriene blir etterhvert immune og det kan danne seg enda farligere bakterier.
Selv har jeg prøvd å ungått vasking, ikke mest pga faren men fordi bekkenet ikke takler bøy og tøy:-p

Litt avsporing, men ikke bra å bruke klor så ofte har jeg lært:-) bakteriene blir etterhvert immune og det kan danne seg enda farligere bakterier.
Selv har jeg prøvd å ungått vasking, ikke mest pga faren men fordi bekkenet ikke takler bøy og tøy:-p

Ja har selv lest det mn bruker det ofte i doen, eneste som får vekk flekkene der :)

Ville holdt meg unna klorin og jif baderom i sprayform. Spray rengjøringsmidler er ikke bra uansett.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan vel ikke bli helt hysterisk tenker jeg :p hadde disse produktene vært farlig hadde det jo vært mer opplyst :)

Kan vel ikke bli helt hysterisk tenker jeg :p hadde disse produktene vært farlig hadde det jo vært mer opplyst :)
Tenker akkurat sånn jeg også. :P
Jeg jobba som renholder med førstemann. Der brukte jeg både salmiakk, jif, klor, glansemiddel og gud vet hva vi ikke brukte. Jobba helt fram til en mnd før fødsel og det gikk helt fint. Hverken jeg eller babyen tok skader av det.
Nå jobber jeg hjemme på gården. Til rengjøring blir ofte salmiakk brukt til å vaske div utstyr.
Bruker det både ute og inne i huset. Liker å ha det rent og pent.
Har vaska rundt soverommet. Skal ta badet også. Men sørger for god utlufning mens jeg vasker. Ikke sniffe det inn.
Så jeg er ikke redd for å bruke vaskemiddel nei.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hvis dere googler eddik til husvask så er det mange fine tips der. Og eddik er desinfiserende og ikke skadelig heller :) erpå mobil så får ikke lagt ut link ;)

Bruker klorin i do og dusj og sånt, og skyller det i slukter..
Ellers bruker jeg den ajax uten parfyme, klarer ikke lukta av sånn spraygreier i svangerskapet..

Bruker spray på speil og jif flytende på resten. Ikke bra å puste inn den sprayen, gravid eller ikke.

Back
Topp