Pumping

Molte

Glad i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Er det flere som sliter med å få ut nok melk når dere pumper?
Jeg har manuell pumpe fra mam, og må bruke en hel dag på å få ut nok melk til et måltid.. Jeg pumper meg ikke så ofte, men dette gjør at det blir et tiltak! Kan det være at det blir enklere med en elektrisk pumpe? Lillejenta bruker ikke så lang tid på et måltid, da kommer jo melken ut forholdsvis raskt.

Hjelper nok ikke med elektrisk. Spør legen om resept på syntocinon som bedrer utdrivingen, den ene typen er utsolgt fra leverandør men det er mulig å få en tysk en med annet varenummer

Sliter med å få det til jeg også, håndmelker når jeg skal blande i grøten. Får ikke ta i den nesesprayen:(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har både elektrisk og manuell. Syns den elektriske er mye bedre. Den stimulerer jo først og så pumper den etterpå. Kan stille inn på styrken. Har medela swing :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for svar! Vurderer å kjøpe meg elektrisk. Spireliten: er du fornøyd med din medela swing?
Er det andre som kan anbefale elektrisk pumpe?

Takk for svar! Vurderer å kjøpe meg elektrisk. Spireliten: er du fornøyd med din medela swing?
Er det andre som kan anbefale elektrisk pumpe?

Veldig fornøyd! Mens hvis man har veldig spreng så må man strekke ut huden litt slik at pumpa får ordentlig tak. Tror du får kjøpt dobbelpumpe. Det skulle jeg hatt...utrolig praktisk :-P Og da tar det kortere tid å pumpe. Men koster vel litt.

Medela Swing <3 spireliten, kanskje du kan få kjøpt større trakt som passer bedre til spreng?

Februar-14 mamma <3

Medela Swing <3 spireliten, kanskje du kan få kjøpt større trakt som passer bedre til spreng?

Februar-14 mamma <3

Gjorde det da utstyret mitt gitt opp i røyk :-P hahaha... Men med mursteinpupper så må man justere litt for at pumpa skal få ordentlig tak :-P

Jeg har elektrisk fra Avent. Har nok melk, men sliter med å få ut når jeg pumper.

Jeg slet veldig, kom bare noen skvetter, blir så stressa av det. Hentet ut Syntocinon på apoteket i går, så jeg kan få til pumpinga på jobb. :) Brukte det i tiden etter fødselen fordi det var så vondt å amme, helt supert, bare rant av seg selv. ;)

Jeg har ikke fått til pumpingen, kommer mer når jeg håndmelker. Føles ganske frustrerende til tider, for jeg har jo masse melk!
Kunne virkelig ønske at jeg slapp å amme hele tiden, hadde vært fint hvis sambo kunne gi fra flaske.
Vil også bruke det i matlaging.
Har fått resept på nesespray, men de er tomme over alt. Skal sjekke på sykehusapoteket, håper at de har der.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Nei. Bruker medela elektrisk. Men tror manuell hadde gjort samme nytten. Men når jeg ammer så tar det lang tid før utdrivningsrefleksen kommer i gang. Flere som opplever det? Har hørt den blir svakere etterhvert og det er derfor pumpen "slutter å virke" for noen. Med storebroren fikk jeg ikke ut noe med pumpen på slutten selv om amming gikk greit. Men husker ikke hvor gammel han var da...

Synes det er bedre med elektrisk ja :-) har manuell fra Avent, og med den kommer det ut mye mindre en da jeg brukte elektrisk fra medela.
Lite tips: pump deg samtidig som du ammer; litt tungvint, men melka kommer mye lettere ut her iallefall :-)

Nikolai 13.02.14 <3
fra appen

Jeg ga opp hele pumpa. Pumpa gjerne i 30 min og fikk ut 60-70ml. Håbdmelking i ti min og fikk ut 2-3dl på hver pupp. Har avent manuell pumpe, no skikkelig drit.

Back
Topp