Auka melkeproduksjonen

EJ

❤️ Februar 14's Miss Gravid ❤️
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Prøve no og auka produksjonen uten å måtte stå opp annakvar time på natta. Skal setta pumpa på kvar gong mini søv eller skulle tatt pupp. Tar litt pupp, men vil helst ha graut.
Ko lenge bør ein pumpa om gongen? Satt med pumpa i ca 30 min i stad :P Fekk ut nokon milliliter :P Måtte først ha på "driv ut" i fire min :O

❤️Gutt 24.02.14❤️

Prøve no og auka produksjonen uten å måtte stå opp annakvar time på natta. Skal setta pumpa på kvar gong mini søv eller skulle tatt pupp. Tar litt pupp, men vil helst ha graut.
Ko lenge bør ein pumpa om gongen? Satt med pumpa i ca 30 min i stad :P Fekk ut nokon milliliter :P Måtte først ha på "driv ut" i fire min :O

❤️Gutt 24.02.14❤️
På sykehuset fikk jeg beskjed om 10 minutt på hver pupp.

Sent from my iPhone using BV Forum

På sykehuset fikk jeg beskjed om 10 minutt på hver pupp.

10 minutt ja :P Har gjort det for tre gongar da :P

❤️Gutt 24.02.14❤️

Men må eg ta på kvar pupp kvar gong?

❤️Gutt 24.02.14❤️

Men må eg ta på kvar pupp kvar gong?

❤️Gutt 24.02.14❤️
Jeg har gjort det, men her ser det ikke ut til å hjelpe litt engang :(

Pump helt tomt rett etter amming. Da er allerede utdrivningsrefleksen i gang. Det er "sensorer" som sjekker hvor mye melk det er i puppen, og dersom det blir tomt ved amming (babyen spiser alt) økes produksjonen. Amm eller pump hver andre time på dagen.

Pump helt tomt rett etter amming. Da er allerede utdrivningsrefleksen i gang. Det er "sensorer" som sjekker hvor mye melk det er i puppen, og dersom det blir tomt ved amming (babyen spiser alt) økes produksjonen. Amm eller pump hver andre time på dagen.

Men må eg ta begge eller held det å pumpa annakvar?

❤️Gutt 24.02.14❤️

❤️Gutt 24.02.14❤️

Jeg ville tatt begge..
Jeg har styrt myyye for å holde melkeproduksjonen oppe mtp at Felix var så prematur.. Fikk beskjed på sykehuset om å droppe nattpumping, heller pumpe før jeg la meg og når jeg sto opp.. Dersom man ikke får nok søvn vil melkeproduksjonen synke (eller ikke øke) Det hjalp sinnsykt!
Husk å spise regelmessig og spis havre -havrelapper (super gode!!), havresuppe, havregrøt ++.. Drikk masse vann. Du kan også be om å få en resept på en nesespray som setter i gang utdrivningen -kjempe effektiv! ;)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

• Liker
Reactions: EJ

❤️Gutt 24.02.14❤️
Begge er best - så lenge det er noe igjen til neste måltid når A vil ha...? Pleier du å amme fra begge eller annen hver?

Her funker det best å øke på natta for nå som jeg ikke ammer om natta så har produksjonen gått kraftig ned! Kan heldigvis tilby henne en skvett nå og da. Håper det kan fortsette en stund til :-)

Leste et tips på ammehjelpen: pump ofte, fem min på hver før du bytter side, bytt side flere ganger ved hver pumping. Skjønner du hva jeg mener? Altså pumpe flere ganger på samme side men bytte med fem minutters mellomrom. Litt usikker på om jeg forklarer så det går an å skjønne det nå... Og ikke gi grøt når han tar lite, prøv heller at han er litt sulten for å se om han vil ha mer om en liten stund.

Begge er best - så lenge det er noe igjen til neste måltid når A vil ha...? Pleier du å amme fra begge eller annen hver?

Amma kun frå 1 om gangen. Er så usikker på om det er igjen noko til neste måltid om eg tar begge to... Og han nektar flaske, har ingen betydning om kva den inneheld (vatn, mme, mm, juice osv)...

❤️Gutt 24.02.14❤️

Her funker det best å øke på natta for nå som jeg ikke ammer om natta så har produksjonen gått kraftig ned! Kan heldigvis tilby henne en skvett nå og da. Håper det kan fortsette en stund til :-)

Samma her... Etter han begynte å sova bedre på natta har produksjonen begynt å gå ned...

❤️Gutt 24.02.14❤️

Jeg mista melken gradvis etter en måneds tid når nattammingen sluttet med storebroren. Skikkelig dumt for hadde lyst til å amme morgen og kveld et halvt år til. Men er enig med needlepin at søvn er viktig.

Amma kun frå 1 om gangen. Er så usikker på om det er igjen noko til neste måltid om eg tar begge to... Og han nektar flaske, har ingen betydning om kva den inneheld (vatn, mme, mm, juice osv)...

❤️Gutt 24.02.14❤️
Samme greia her. Da ville jeg tatt kun det ene.
Jeg ammer på en pupp og så pumper jeg rett etterpå så det er helt tomt (som regel ikke mye som kommer ut). På kvelden pumper jeg ca en time etter siste amming på den puppen jeg ammet sist (spiser kveldsmat og rydder litt og ordner meg så pumper jeg rett før jeg legger meg).

Jeg mista melken gradvis etter en måneds tid når nattammingen sluttet med storebroren. Skikkelig dumt for hadde lyst til å amme morgen og kveld et halvt år til. Men er enig med needlepin at søvn er viktig.

Ja, kjedelig det. Jeg kunne godt tenkt meg å amme henne til hun var ett år gammel, eller så lenge jeg føler meg komfortabel med det. Syns det er så utrolig koselig. Håper melkeproduksjonen min holder seg stabilt en stund til, selv om jeg ikke ammer om natta og heller ikke våkner med spreng.

Jeg pumpet på morran, og begynte med ammete igjen. Nå er produksjon ok igjen (dog mindre enn før)

Februar -14 mamma <3

Eg er i hovudsak litt bekymra da han nektar flaske uansett kva innhold. Redd for han vil få lite væske dersom eg må slutta å amma...

❤️Gutt 24.02.14❤️

Fant ut at eg kan legga han til puppen når han våknar for da drikker han ganske mykje, og berre det har hjelpt masse på produksjonen :)

Junior 24.02.14 ❤️❤️

Back
Topp