HJELP E BAY.....

nr 1 Nes H

Juni12`s hobbypsykolog
VIP
Dette er absolutt helt nytt for meg...
ALLE tips mottas med takk, både linker til ting og handle, og ting jeg bør tenke på når jeg er der.....

HJELP :)
 
Det første du må gjøre er å opprette brukerkonto, du må også opprette brukerkonto på paypal. Paypal skal sørge for at betaling skjer på en sikker måte. Tror du vil finne registrering på paypal når du har logget registrert deg på ebay. Hvis ikke har også paypal egen nettside.

Du betaler ikke toll på varene så lenge varen ikke koster mer enn 200 (eksl. frakt).

Når du skal kjøpe en vare er det lurt å scrolle seg nedover først for å se hvilke land de sender til. Opplever dog sjeldent at de ikke sender til Norge.

Om du bestiller barneklær fra Asia, vær oppmerksom på at str er veldig små. Feks vaenait pysjene, de må lillegutt ha str 3-4 år i. Du kan jo søke opp vaenait og ta en titt bare for å komme i gang:)

Anbefaler gruppen ebay<3ebay<3ebay på Facebook. Der kan du få svar på mye! Men vi er jo flere som er kjent der her inne oxo da:)
 
Så nå i den andre tråden nå at du har registrert deg;)
Hva er det du vil finne da? Kan jo kjøpe noen klistremerker til kalender, søk på stickers så kommer det sikkert opp masse:) Om jeg feks ikke vet hva et norsk ord er på engelsk bruker jeg bare ordbok på nett først og finner riktige ord;)
 
Har bare kjøpt 3 ting derfra jeg. Kanskje man burde kjøpe litt oftere hvis man finner noe fint.

Hva gjør dere med varer som koster over 200kr?
Hvordan finner man ut hvor mye toll det er?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har bare kjøpt 3 ting derfra jeg. Kanskje man burde kjøpe litt oftere hvis man finner noe fint.

Hva gjør dere med varer som koster over 200kr?
Hvordan finner man ut hvor mye toll det er?


Sent from my iPhone using BV Forum
http://toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no her finner du toll og div ;)

Veldig ofte sender selger det som gave og da er det mye som går under radaren hos tollen.

har enda ikke måtte betale toll men holder meg nesten alltid under grensa :)
 
Gitt deg noen tips i den andre tråden ;) Så ikke denne før nå :p

Er MYE fint der, kjøpte nettopp en klokke som du kan se på kammeret ;)

Ellers ville jeg fulgt rådene til Jubbu85 også har de en til gruppe på facebook som heter ebay barn&baby mange tips der ;)
 
Gitt deg noen tips i den andre tråden ;) Så ikke denne før nå :p

Er MYE fint der, kjøpte nettopp en klokke som du kan se på kammeret ;)

Ellers ville jeg fulgt rådene til Jubbu85 også har de en til gruppe på facebook som heter ebay barn&baby mange tips der ;)
Ja ebay barn&baby glemte jeg å nevne. Jeg er der også;)
 
Takker for tips :) har fortsatt ikke turt å handle men har snoka mye rundt :) ser at pris på frakt er noe jeg bør se NØYE på :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Takker for tips :) har fortsatt ikke turt å handle men har snoka mye rundt :) ser at pris på frakt er noe jeg bør se NØYE på :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
Ja, det bør man alltid sjekke:) Er også greit å hake av på de ulike alternativene øverst på siden.
Feks så bruker jeg å hake av for buy now under fanen format, og new under fanen condition.
Jeg liker i alle fall best å kjøpe nye varer og at jeg ikke får opp varer som det er budrunde på.
Man kan også velge alternativ lowest price/shipping, så får man opp de billigste varene med rimeligst frakt først:)
 
Takker for tips :) har fortsatt ikke turt å handle men har snoka mye rundt :) ser at pris på frakt er noe jeg bør se NØYE på :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
ja plutselig står det 200 i frakt :p
helt sykt noen ganger

Sent from my LG-E610 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp