Gråter i søvne

BMC

Februar 14's Miss Skravle
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Mini har periodevis grått i søvne siden han var et par uker gammel. Nå skjer det nesten hver kveld/natt. Jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre? Bør jeg vekke han? Eller bare la han grine? Høres så sårt ut, jeg blir jo helt på gråten selv. Noen andre som opplever dette?

Februar-14 mamma <3

Her hadde vi noen netter da første tannen brøt igjennom der han grein og skrek i søvne. Kjempe vondt for mammahjerte! Jeg strøk på han og nyttet på natta sangen vi synger hver kveld før han sovner, det roet han..

Må være forferdelig å ha det slik over tid :( Har ingen konkrete tips å komme annet enn stryke, holde rundt og snakke til/med han.. Hvis ikke det hjelper ville jeg prøvd å ta han opp.. Har du prøvd å vekke han? Sovner han igjen? Hvor mye gråter han?

Det har hendt med begge ungene mine fra de var nyfødt omtrent. Det har aldri vart lenge. Noen ganger ser jeg jo at baby er redd, så jeg har tenkt det har vært noe mareritt eller at hun har blitt skremt av lyder. Hun finner tilbake til søvnen raskt, og de gangene hun virker litt hysterisk så stryker jeg henne på ryggen og snakker veldig mykt og rolig.

Sent from my iPhone using BV Forum

En gang jeg vekte han så ble han helt hysterisk, så frister ikke til gjentakelse. Får fortsette og bare stryke på han og være der hvis han våkner. Er vel mest vondt for mammahjertet ;)

Februar-14 mamma <3

En gang jeg vekte han så ble han helt hysterisk, så frister ikke til gjentakelse. Får fortsette og bare stryke på han og være der hvis han våkner. Er vel mest vondt for mammahjertet ;)

Februar-14 mamma <3

Forstår det ikke frister til gjentakelse! Stakkes lille og mammahjerte ditt!!

Min også har gjort det hver kveld i det siste.. Er ofte tidlig på kvelden, når jeg fortsatt er våken.. Jeg bruker å stryke litt på han.. i går var jeg uheldig å vekket han, og da ble det vondt være.. Begynte å hyle skikkelig, så måtte ta han opp. Tror han da får vanskeligheter med å skille mellom drøm og virkelighet..

Har egentlig hørt man ikke bør vekke dem, noen som vet?

Min også har gjort det hver kveld i det siste.. Er ofte tidlig på kvelden, når jeg fortsatt er våken.. Jeg bruker å stryke litt på han.. i går var jeg uheldig å vekket han, og da ble det vondt være.. Begynte å hyle skikkelig, så måtte ta han opp. Tror han da får vanskeligheter med å skille mellom drøm og virkelighet..

Har egentlig hørt man ikke bør vekke dem, noen som vet?
Kanskje d har noe med utviklingssprang å gjøre? Siden begge våres driver på nå? Ikke noe gøy i alle fall...

Februar-14 mamma <3

Februar-14 mamma <3

Er kanskje deiras måte å "gå i søvne" på? I såfall skal ein ikkje vekka dei har eg lært, om det stemmer veit eg ikkje.

❤️Gutt 24.02.14❤️

Er kanskje deiras måte å "gå i søvne" på? I såfall skal ein ikkje vekka dei har eg lært, om det stemmer veit eg ikkje.

❤️Gutt 24.02.14❤️
Stemmer sikkert, de skjønner sikkert ikke hva som skjer når de blir vekt.

Februar-14 mamma <3

Hun gjør det her og, men hvis du klarer å vente 10 min så sovner han nok igjen! Det gjør hun her :) går det mer enn 10 min så går jeg inn til henne.

Ja ofte. Noen ganger tror jeg det er drøm, andre ganger magevondt. Så lenge hun ikke våkner lar jeg henne ligge - roer seg etterhvert. Hvis hun gråter såpass at hun våkner litt har jeg tatt henne opp så har hun roet seg med en gang i armene mine. Jeg ville nok ikke vekket han.

"Godt" å se det ikke bare er min ;) takk for input alle!

Back
Topp