Hjelp! Begynner å jobbe!

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Neste mandag begynner jeg å jobbe. Da er baby 6,5 mnd. Begynner i ny jobb, så derfor ble det 4 uker før permisjonen min går ut. Skal ikke jobbe mer enn 60%, men jeg kjenner på å ikke få ammet når jeg vil. Ikke lett med ammefri, så må bruke den tiden til å pumpe, så får jenta vår få mme ved behov hjemme. Om hun finner det for godt å like det da... ;) Begynner 7 om morgenen på dagvakt, så lurer fælt på om jeg rekker morgenamming i det hele tatt.
Må si jeg er litt stressa på det med amminga. Håper hun tar det bra! Hvordan er det med dere og jobb? :)

Har perm til 30/12. Far er student så har fått fedrekvoten over på meg. Men jeg starter på sisteåret på studiet mitt på torsdag! Gruer meg litt, men gleder meg også til å komme ut å treffe folk og å få brukt hodet litt. Mini tar flaske, så d er ikke noe problem. Er nesten slutta å amme, har omtrent ikke melk igjen :(

Februar-14 mamma <3

Last edited:
Gratulerer med ny jobb:)

Misunner deg ikke! Jeg har heldigvis permisjon til novermber og 5uker ferie etter det før jeg evt må begynne. Da er mini 10mnd..

Vi har søkt om å få fedrekvoten overført til meg, da pappaen til mini har store ryggproblemer og det er noe som kun blir verre :(
Da blir jeg gående hjemme til evt april, så får vi se hva vi gjør derfra når vi nærmere oss..

Jeg må si jeg er skikkelig imponert av dere som begynner i jobb nå! Jeg føler på så mange måter at det er først nå jeg begynner å kose meg skikkelig hjemme med lillegutt! Jeg skal være hjemme frem til januar for deretter å jobbe 50% natt :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg må si jeg er skikkelig imponert av dere som begynner i jobb nå!

Lillegutt 5/3-14 <3

Helt enig med du! Jeg er ikke klar til å starte på jobb igjen...

Jeg må si jeg er skikkelig imponert av dere som begynner i jobb nå! Jeg føler på så mange måter at det er først nå jeg begynner å kose meg skikkelig hjemme med lillegutt! Jeg skal være hjemme frem til januar for deretter å jobbe 50% natt :)

Lillegutt 5/3-14 <3
Starter også i 50% natt i januar! Ved siden av 100% skole da :p skulle gjerne vært hjemme, men samtidig vil jeg bli ferdig med skola slik at jeg kan begynne å jobbe fult neste sommer. Verste blir de 10 ukene med praksis og 10 uker med bachelor skriving!

Februar-14 mamma <3

Begynner ikke på lenge enda. Hadde vært superstressa selv om jeg var deg. Du får ikke inn en dagsrytme som gjør at hun våkner og får pupp før du drar på jobb? Jeg hadde tatt ammefri på begynnelsen og slutten av dagen og så pumpet i tillegg i matpausen og eventuelt en "dopause". Tar jo ikke mange minuttene? Har du kjøleskap på jobb kan du ha melken der og ta den med hjem så kan hun drikke den dagen etterpå istedenfor mme.

Sent from my iPhone using BV Forum

Starter også i 50% natt i januar! Ved siden av 100% skole da :p skulle gjerne vært hjemme, men samtidig vil jeg bli ferdig med skola slik at jeg kan begynne å jobbe fult neste sommer. Verste blir de 10 ukene med praksis og 10 uker med bachelor skriving!

Februar-14 mamma <3
Skjønner godt at du vil bli ferdig med skole! Tror du gjør lurt i å bare gyve løs på siste året :) klart 10 uker praksis kan jo bli slitsomt! Men tenk neste sommer hvor god følelse det vil bli å vite at du er ferdig :)

Lillegutt 5/3-14 <3

• Liker
Reactions: BMC
Skjønner godt at du vil bli ferdig med skole! Tror du gjør lurt i å bare gyve løs på siste året :) klart 10 uker praksis kan jo bli slitsomt! Men tenk neste sommer hvor god følelse det vil bli å vite at du er ferdig :)

Lillegutt 5/3-14 <3
Ja, er det som er, skal bli sykt digg å være ferdig! :D

Februar-14 mamma <3

Sprekt.. Jeg begynner i Januar, da er mini 10 mnd.. Gruer meg til å forlate han allerede. Håper bare jeg er litt mer klar da... Masse lykke til:) Blir vel litt deilig og komme igang også.. Jeg gleder meg egentlig på mange måter også,,, Kjedelig å gå hjemme i lengden..

Du skal bli vernepleier ikke sant? Hva blir du å jobbe med etter endt studie??
Det er et godt spørsmål :p har fast jobb, jobber for mennesker med multifunksjonshemninger. Men den jobben er i Narvik og vi har ingen planer om å flytte dit etter endt studie. Og jeg begynner å bli lei av å pendle til Narvik (1t45min) hver gang jeg har arbeidshelg. Vi flytter nok til Bardu, så får se om det er noe ledig. Blir vel vikar til å starte med.. Kunne tenkt meg å prøve meg innen psykiatri eller noe med vanskeligstilt ungdom etter hvert! Har holdt på med utviklingshemning i 15 år nå, så frister å prøve nye ting litt ;)

Februar-14 mamma <3

Det er et godt spørsmål :p har fast jobb, jobber for mennesker med multifunksjonshemninger. Men den jobben er i Narvik og vi har ingen planer om å flytte dit etter endt studie. Og jeg begynner å bli lei av å pendle til Narvik (1t45min) hver gang jeg har arbeidshelg. Vi flytter nok til Bardu, så får se om det er noe ledig. Blir vel vikar til å starte med.. Kunne tenkt meg å prøve meg innen psykiatri eller noe med vanskeligstilt ungdom etter hvert! Har holdt på med utviklingshemning i 15 år nå, så frister å prøve nye ting litt ;)

Februar-14 mamma <3
Jeg husker jeg hadde planer om å jobbe innen psykiatri i sin tid. Men jeg har endt i bolig:) Godt fungerende/unge.. Nå som jeg har fått barn har jeg veldig lyst på en 08- 16 jobb da.. Så vi får se hvor jeg ender:) Mye spennende muligheter da..
Jobben din høres veldig krevende ut, det har jeg vært lite borti.. Man får vel kanskje ikke så mye igjen, når det er multi??

Jeg husker jeg hadde planer om å jobbe innen psykiatri i sin tid. Men jeg har endt i bolig:) Godt fungerende/unge.. Nå som jeg har fått barn har jeg veldig lyst på en 08- 16 jobb da.. Så vi får se hvor jeg ender:) Mye spennende muligheter da..
Jobben din høres veldig krevende ut, det har jeg vært lite borti.. Man får vel kanskje ikke så mye igjen, når det er multi??
Nå kuppet vi tråden litt, sorry for det folkens :p

Jeg syns det er givende å jobbe med multi, men vet det er mange som ikke kunne tenkt seg det og kanskje tror man ikke får respons. Non-verbal kommunikasjon blir man i alle fall god på i en slik jobb ;) har jobbet med de samme siden de gikk på barneskola, så kjenner de rimelig godt. Da er de ikke så vanskelig å lese :)

Februar-14 mamma <3

Nå kuppet vi tråden litt, sorry for det folkens :p

Jeg syns det er givende å jobbe med multi, men vet det er mange som ikke kunne tenkt seg det og kanskje tror man ikke får respons. Non-verbal kommunikasjon blir man i alle fall god på i en slik jobb ;) har jobbet med de samme siden de gikk på barneskola, så kjenner de rimelig godt. Da er de ikke så vanskelig å lese :)

Februar-14 mamma <3
ojj ja da må du ha et riktig godt forhold til dem.. Ja det kan jo faktisk være vel så bra kommunikasjon det.. Syntes ofte det er deilig å jobbe med dem uten språk, fordi det kan bli litt mye den andre veien noen ganger.. Tenkte ikke over at det ikke var skravletråd:eek: beklager jeg å.. Gir tråden tilbake;)

• Liker
Reactions: BMC
Vi er ikke enige ennå. I utgangspunktet er permisjonen min over i midten av oktober, men vi er enige om at jeg blir hjemme til hvertfall 1. desember. Så får vi se da. Jeg må jo få meg en jobb også.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Neste mandag begynner jeg å jobbe. Da er baby 6,5 mnd. Begynner i ny jobb, så derfor ble det 4 uker før permisjonen min går ut. Skal ikke jobbe mer enn 60%, men jeg kjenner på å ikke få ammet når jeg vil. Ikke lett med ammefri, så må bruke den tiden til å pumpe, så får jenta vår få mme ved behov hjemme. Om hun finner det for godt å like det da... ;) Begynner 7 om morgenen på dagvakt, så lurer fælt på om jeg rekker morgenamming i det hele tatt.
Må si jeg er litt stressa på det med amminga. Håper hun tar det bra! Hvordan er det med dere og jobb? :)
Føler med deg! Begynner i praksis igjen om 14 dager. Da er han 6mnd. Føler meg mindre klar nå enn jeg var i vår. Også redd for å miste melka, men skal få tid til å pumpe.
Gleder meg allerede til neste barn. Da skal jeg få nyte hele min permisjon.

Februar -14 mamma <3

Er ikke alle som har mulighet for å være så mye lengre i permisjon. Jeg har ikke noe valg. Men nå er jeg litt lei av å gå hjemme da. Samtidig som det er rart å sitte her og ikke vite hvilken jobb jeg går tilbake til i september. Satser på å pumpe mest mulig nå sånn at hun kan få morsmelk når jeg slutter å amme. Regner med jeg er ferdig med å amme innen neste mnd.

Er ikke alle som har mulighet for å være så mye lengre i permisjon. Jeg har ikke noe valg. Men nå er jeg litt lei av å gå hjemme da. Samtidig som det er rart å sitte her og ikke vite hvilken jobb jeg går tilbake til i september. Satser på å pumpe mest mulig nå sånn at hun kan få morsmelk når jeg slutter å amme. Regner med jeg er ferdig med å amme innen neste mnd.
Det er det jeg synes er så synd, det blir klasseskille. Skulle vært 100% betalt permisjon til mor/felleskvote i 12 mnd og deretter fedrekvote

Last edited:
Det er det jeg synes er så synd. Skulle vært 100% betalt permisjon til mor/felleskvote i 12 mnd og deretter fedrekvote

Iallfall hvis man ikke er sikret barnehageplass. Er så forbanna håpløst.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp