Barnehagestart!

Mamma2013

Gift med forumet
Emma begynner i barnehagen på tirsdag, wææ, tiden har gått så fort! Kjenner jeg grugleder meg, men hu kommer til å få det kjempe bra!
Men er så usikker på hva vi skal ha med av klær osv. Dette er det jeg har merket og er klart til å ha med:
- Regnklær
- Støvler
- To gensere
- To bodyer
- To bukser
- To shorts
- To t-shorter
- To par sokker
- Skinntøfler
- Vogn
- Drikkeflaske

Joggesko og sandaler tas med frem og tilbake hver dag.
Men er så usikker på om jeg skal ta med parkdressen nå? Er det noe mer jeg burde ta med?
Hvor mange her går allerede i bhg? Hvem skal starte nå i august? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vesla her skal starte tirsdag om en og en halv uke, og må si jeg gruer meg jeg også! Blir rart å ikke gå hjemme med henne hele dagen, men samtidig skal det bli litt godt også! Tror hun har veldig godt av å ha andre barn å leke med!
Kommer nok ikke til å at med så mye den første dagen(med mindre vi får liste over hva vi skal ha med på mail før den tid), vet vi får litt papirer ol da, og der står det nok hva hun trenger å ha med..
Jeg har gjort klart og merket
3 bodier
2 bukser
3 par sokker
Regntøy (todelt og heldress)
Fleecesett
Goretexsko
Støvler (hm... Må sjekke størrelsen på de!!)
Lue
Softshelldress
Ullsokker

Venter nok med parkdressen...

Skal strikke to par barnehagevotter og et par halser i bambusgarn også,

Må kjøpe inn et par strømpebukser til å ha i barnehagen og en jakke som hun kan bruke når de skal leke ute...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mini begynner 18.august... Har ikke helt orden på hva vi skal ta med, men får nok snart roen. Vi har fått liste fra barnehagen, ca det samme som dere har tatt med. Er så usikker på yttertøy jeg! Mest kjøpt nye regnklær, må handle støvler. Så har vi en arvet dress, skalldress, må se om den passer. Skal kjøpe ny høst/vinterdress når de kommer i butikken, pluss vintersko. Hva tenker dere om sherrogser? Når brukes de? Blæh


Sent from my iPhone using BV Forum
 
W har gått i bhg 2 dager i uken en stund, men begynner 4 dager fra den 18 aug. Ser ut som om dere har fått med det som er viktig, må jo bare se Ann når barnet begynner og ta med det som Evt skulle mangle. Har også tenkt å kjøpe skjerrogser og noen litt finere, men de tenkte jeg og ha hjemme. Litt usikker på når msn kan begynne å bruke det jeg.. De er vel fora?
 
W har gått i bhg 2 dager i uken en stund, men begynner 4 dager fra den 18 aug. Ser ut som om dere har fått med det som er viktig, må jo bare se Ann når barnet begynner og ta med det som Evt skulle mangle. Har også tenkt å kjøpe skjerrogser og noen litt finere, men de tenkte jeg og ha hjemme. Litt usikker på når msn kan begynne å bruke det jeg.. De er vel fora?
Etter hva jeg har lest er sherrogser/cherrox? Vanntette og foret, gode på slaps og regndager. Noen har cherrogser i stede for støvler. De skal ikke erstatte vintersko da de visstnok ikke holder på varmen under et par minusgrader(kan hende der kommer nye bedre modeller?). Jeg tror jeg går for støvler og goretex sko i vinter. Mini må også få nye gå-sko, kanskje joggesko, får se hva det blir. Prøvde shell-dressen i dag, resultat: vanntett (hurra!) og litt stor på armene... Usikker på hvor mye det betyr, da armene kan brettes opp - får høre med barnehagen hva de har erfaring med. Den dressen kan hun uansett ha til våren!


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Aurora har gått i BHG siden februar. Hun stortrives. Og vil ikke hjem når vi kommer å henter henne.

Har liggende to/tre skift av alt. + Regntøy, vår/høstdress, solhatt, tynn lue, solkrem, softshell jakke...

Tynn vognpose og et tynt teppe.

Joggesko/goretex frem og tilbake. Støvler har vi stående i BHG.

Når det blir litt mer høst så tar vi med ull og fleece, votter, Vinterdress, luer osv. Vil anbefale dockboots fremfor cherroxer.





Sent from my iPhone using BV Forum
 
jenta mi begynte 18 august og har en haug med klær så tatt med litt av hvert i bhg så de kan velge, de tar faktisk på hun parkdressen nå ja, vi bor i oslo, hun har regnsett,fleecedress og vindt/vanntett jakke der og jakka hu kommer med i bhg. spurte og de sa det var helt perfekt nå,
 
Ja, sto på tavla i gangen uka etter hu begynte at vi måtte ha med parkdress så :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp