Tilbake og med gode nyheter?

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Etter at første forsøket ikke gikk bra i juni bestemte vi oss for å bare ta en liten pustepause med all prøvingen og bare tenke på helt andre ting. Siden mensen kom midt i fellesferien, så fikk vi ekstra lang pause og den har vi tydeligvis utnyttet godt!

Jeg fikk mens den 14/7, og har en syklus på ca. 26 dager. Så da er jeg 3+2, tror jeg?

Tok en test i dag, og den ble tydelig klar innenfor tidsfristen og etter 10 minutt var det virkelig ingen tvil.

Vi tar det hele med knusende ro, merkelig nok. Er ikke pessimistisk, men mer realistisk og vet at det er mye som skal klaffe så tidlig.

Lurer nå på om jeg skal spørre om å få Albyl-E, siden jeg sliter med å holde på graviditeten. Mistet senest i februar. Er det da fastlegen eller Ullevål jeg bør snakke med?

Liiite håp som tennes nå selvom det er tidlig :)

ImageUploadedByBV Forum1407359411.737780.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Gratulerer :D

Jeg ville ringt Ullevål å hørt hva de sa :)

Lykke til :D

Hurra! Mistenker at de ber deg ringe fastlegen, men er jo bare å spørre. Noen tar jo progesteron selvom de ikke har blitt gravide med ivf, vet du om du trenger det?

Gratulerer så mye!

Ville definitivt krevd Både Albyl og Progesteron siden du har mista flere ganger!! Gratulerer så mye med svangerskapet, håper lille spira klorer seg fast til våren :)

Hurra! Mistenker at de ber deg ringe fastlegen, men er jo bare å spørre. Noen tar jo progesteron selvom de ikke har blitt gravide med ivf, vet du om du trenger det?
Nei, det er det nok ikke, for jeg trengte ikke i følge legen på Ullevål å ta det hvis jeg ble gravid på egen hånd. Men om de faktisk har testet for det, vet jeg ikke.

Ville definitivt krevd Både Albyl og Progesteron siden du har mista flere ganger!! Gratulerer så mye med svangerskapet, håper lille spira klorer seg fast til våren :)
Takk :) Prøver å få time hos fastlegen siden sykehuset fortsatt er feriestengt!

Gratulerer:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Gratulerer:-)

Herlig! Gratulerer! :)

-iPhone appen-

Fikk legetime i morgen tidlig, så da har jeg litt sjangs på å få det igjennom. Jeg har en litt kjedelig fastlege som ikke er så lett å spørre om ting uten at jeg føler meg helt bak mål.

Trodde jeg hadde time i dag kl 08:30, men den var neste fredag!! Fikk heldigvis en ny time senere i dag. Ha ha :)

Det gikk ikke helt som vi hadde håpet. Vikaren som vi møtte var ikke helt trygg på dette, så han ringte gyn.pol på Ullevål og fikk snakket med en lege der. Han mente at siden jeg ikke har blitt utredet for habituell abort, så ville de heller ikke gi meg blodfortynnende. Han mente også at jeg ikke var i den "sub-gruppen" av oss som mister som har problemer med koagulering av blodet. Så jeg fikk et lykke til videre og ble sendt hjem.

Får snakke med de på IVF-avdelingen når de åpner igjen, så jeg får bare krysse fingrene for at alt forløper helt normalt denne gangen.

Nå ligger jeg strak ut på sofaen og er trøtt som en strømpe.

Det går jo ikke ann å kreve medisiner. Ville heller ringt Ivf klinikken, bedt en Gynokolog se over saken din å kontaktet fastlegen din. Snakker av erfaring. Min ville ikke skrive ut hverken fragmin eller albyl E selv om det ble bestemt for 4 år siden at jeg skulle stå på det fordi jeg fikk blodpropper i morkaka. Der kontaktet jeg Gynokologen på sykehuset som ringte min fastlege å anbefalte han å skrive det ut. Tungvint men glad det ikke er lett å komme å be en lege skrive ut det ene å andre.

Det går jo ikke ann å kreve medisiner. Ville heller ringt Ivf klinikken, bedt en Gynokolog se over saken din å kontaktet fastlegen din. Snakker av erfaring. Min ville ikke skrive ut hverken fragmin eller albyl E selv om det ble bestemt for 4 år siden at jeg skulle stå på det fordi jeg fikk blodpropper i morkaka. Der kontaktet jeg Gynokologen på sykehuset som ringte min fastlege å anbefalte han å skrive det ut. Tungvint men glad det ikke er lett å komme å be en lege skrive ut det ene å andre.

Nei, jeg er helt enig at man ikke bare skal få medisiner sånn helt uten videre. Men siden IVF-avd. er stengt, så ville vi prøve alt som vi kan for å få dette til å lykkes.

Har ingen symptomer og heller ikke så veldig store forhåpninger til at dette skal gå bra. Det var bedre for oss å gjøre et forsøk å få et nei, enn å angre etterpå. Skal kontakte avd. når de åpner :)

Back
Topp