Avent flaskesmokkene

GonnaBee

Elsker forumet
Mailykke <3
Bruker Avent-flaskene, og i dag da jeg skulle kjøpe større flaske så jeg at det var en oversikt over forskjellige smokker til forskjellig alder der. Babyen vår er snart 3 mnd. Det har jeg verken hørt om eller tenkt på før. Vi bruker fremdeles smokkene som var på flaskene vi fikk i babyboksene. Den jeg kjøpte i dag står det 1m+ på. Men når jeg slår opp apotekets sider kan jeg ikke for mitt bare liv finne ut hva som er forskjellen på smokkene? Kan jeg fortsette å bruke de vi har, eller er det dumt for babyen?
 
Bruker Avent-flaskene, og i dag da jeg skulle kjøpe større flaske så jeg at det var en oversikt over forskjellige smokker til forskjellig alder der. Babyen vår er snart 3 mnd. Det har jeg verken hørt om eller tenkt på før. Vi bruker fremdeles smokkene som var på flaskene vi fikk i babyboksene. Den jeg kjøpte i dag står det 1m+ på. Men når jeg slår opp apotekets sider kan jeg ikke for mitt bare liv finne ut hva som er forskjellen på smokkene? Kan jeg fortsette å bruke de vi har, eller er det dumt for babyen?

Hei:)
Det er slik at smokker for større babyer så "renner" væsken lettere gjennom. Det vil si at babyen ikke trenger å jobbe s hardt for å få ut væsken. Slik lærer også babyen seg gradvis å drikke mer/raskere. Hvis du til nå har brukt 1tut, kan du gå over til 2tut, også "jobbe deg" oppover. Bare følg nummereringen på tutene:)

Lykke til
Hilsen Åse
 
Prøvde da 2-tut i går, og han mista grepet for omtrent hver sutt. Hadde såå mye luft og vondt i magen i går, så jeg lurer på om den ikke funker så godt for ham enda
 
Prøvde da 2-tut i går, og han mista grepet for omtrent hver sutt. Hadde såå mye luft og vondt i magen i går, så jeg lurer på om den ikke funker så godt for ham enda

Hei,

Fortsett med 1-er tut litt til, og prøv med 2-er tut av og til (kanskje ikke på kveldstid så dere i hvert fall slipper masse luft på nettene). Det er litt overgang å gå fra en tut til en annen, høres ut som at det for han er best med 1er tut litt til:)
 
Back
Topp