Amming, gulp og hikke

anines

Elsker forumet
Jeg har nå en liten en på 5 dager. Ammer ca hver 3. time for da våkner han av seg selv og vil ha mat.

Sånn ca midt i ammingen trekker han seg tilbake og jeg tar han opp for å rape, ofte gulper han også litt, men han vil likevel ha mer mat etter dette. På sykehuset fikk jeg beskjed om at han gulpet hvis han var mett og evt hadde spist for mye, men siden han fortsatt vil ha mer kan jeg ikke skjønne at det skal være det?

En annen ting er at han får ekstrem hikke etter så og si hvert måltid, og innimellom virker det som at han blir litt utilpass og små urolig av dette. Noen tips?
 
Jeg har nå en liten en på 5 dager. Ammer ca hver 3. time for da våkner han av seg selv og vil ha mat.

Sånn ca midt i ammingen trekker han seg tilbake og jeg tar han opp for å rape, ofte gulper han også litt, men han vil likevel ha mer mat etter dette. På sykehuset fikk jeg beskjed om at han gulpet hvis han var mett og evt hadde spist for mye, men siden han fortsatt vil ha mer kan jeg ikke skjønne at det skal være det?

En annen ting er at han får ekstrem hikke etter så og si hvert måltid, og innimellom virker det som at han blir litt utilpass og små urolig av dette. Noen tips?
Mener å huske at hikking betyr at de er mette. min sønn var "kronisk" sulten, fikk liksom aldri nok hehe.
Prøv å ikke gi han mer etter rap/gulp... også ser du? :)

Gratulerer med baby :-D

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app
 
Mener å huske at hikking betyr at de er mette. min sønn var "kronisk" sulten, fikk liksom aldri nok hehe.
Prøv å ikke gi han mer etter rap/gulp... også ser du? :)

Gratulerer med baby :-D

Sent from my GT-S7580 using BV Forum mobile app


Tusen takk :) Får prøve på det! Jeg har ekstremt mye melk, så lurer litt på om han gulper fordi han får for mye alt for fort også muligens!
 
Noen babyer gulper mye, niesen min var slik til hun var et halvt år. Det så virkelig ut som alt hun spiste kom opp igjen, men hun la på seg som hun skulle. Hun måtte bare vokse det av seg.

Min baby gulper bare når han har fått for mye, så det er stor forskjell på dem. Hvis du er usikker får du ved babyen på helsestasjonen, slik at du ser om vekten øker som den skal. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Min er 4 dager, og vi har det også akkurat slik du beskriver det! Gir jeg han ikke mer etter gulping, så gråter han jo bare :-/ What to do, holder på å bli sprø!

Sånn er forløpet ofte:
Ammer litt
Han raper/gulper litt under amming
Ammer litt mer
Raper/gulper litt igjen, gråter og er urolig
Han bæsjer ofte under amming, så vi steller. Han gulper litt mer når vi steller.
Han gråter og er urolig
Vi ammer litt mer
Han sovner

Flere som har det sånn? Det tar jo litt tid å amme da for å si det slik. Effektiv ammetid er ikke så lang, ofte 5-10 min totalt, men han suger som bare det.






Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gir alltid til han er fornøyd og slipper selv :) Gulper litt nå og da. Hikker en del her og, men bruker å hjelpe med en liten skvett pupp til :)
 
Lillemann er 7 uker, raper godt og gulper av og til etter amming. Legger han til igjen etter rapepause, om han da virker uinteressert er han ikke sulten.
Han er mest fornøyd etter han har forsynt seg to ganger fra hver pupp ;) Da får han også mer av den fete ettermelken, som er viktig for at han skal bli mett og legge på seg.

Han hikker mye, pleier å tilby puppen for å stoppe det. Hikket en del i magen, jm sa det er vanlig at de fortsetter å hikke ofte etter fødsel.
Bebiser begynner ofte å hikke om de blir kalde (f.eks. når de blir tatt opp fra varm dyne/teppe). Kan være lurt å ha et teppe over de under amming. :)
 
Last edited:
Back
Topp