Bilstol nr 2

Lille Lise✖️

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Novemberlykke 2018
Hei! :) er det noen som har bytta til neste bilstol enda? evt hvilken stol?
litt usikker på når vi skal bytte :p
 
Hei, vi tenker snart å bytte. Vi skl ha den mye til maxi cosi, 2way eller hva sen heter. Den eneste som følger de nye reglene og den som tar minst plass i bilen.
 
Er ikke den nye besafe i-size også godkjent? Vi vurderer nemlig den


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har tenkt på cybex sirona. Virker så utrolig greit at den kan vendes 360 grader. Men hva er det med de nye reglene som gjør at denne ikke er godkjent? :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har også lyst på sironan, men har hørt at mange har erfart at den blir for kort i ryggen! :( ImageUploadedByBV Forum1406794963.427511.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Punkt nummer 6 er den nye greia. Kan være flere følger den altså, bare hørte for litt sidene at den var den eneste. Men foreløpig tror keg valget faller på den her
 
Når skal man bytte bilstol egentlig? Hakke peiling på sånt jeg


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Man kan bytte fra 9kg. Baby bilstolene går vel opp til 13kg trur jeg.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
har nettop byttet til bilstol nr 2. besafe izi combi x3. går fra 0-18 kg. snuppa likte seg myye bedre og det er en drøm å kjøre bil! :)
 
Har også nettopp byttet til besafe izi kid x3 isofix kjempefornøyd! Og Prinsessa sitter høyt oppe og kan kikke ut av vinduet. Hadde også lyst på sirona,men endte på besafe pga lengre brukstid. ;) hvertfall om man har litt lang baby.
 
Når skal man bytte bilstol egentlig? Hakke peiling på sånt jeg


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Man kan jo velge selv bår man vil bytte. Kan fint sitte i babystolen til godt over året så lenge vektgrensen på 13 kg blir fulgt. Fordelen med neste bilstol er at di sitter høyere opp og kan se ut sv vinduet! Så utålmodige babyer vil sette pris på et tidligere bytte ;)
 
Vi har byttet til cybex sirona! Hele familien er super fornøyd :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har byttet til Britax Multitech2 og er veldig fornøyd med den.
 
Vi har fortsatt babystolen, men det blir besafe izikid x3 her også, fra storesøstra. Da må hun også bytte. Hun blir fire år om en måned, så er godt fornøyd med at hun fortsatt sitter bakovervendt! :)
 
Vi skal ha babystolen til han har vokst ut i fra den :)
Og når han har det skal vi nok ha Besafe Izi Kid i-Size :)
 
Vi skal ha babystolen til han har vokst ut i fra den :)
Og når han har det skal vi nok ha Besafe Izi Kid i-Size :)
Vi hadde også tenkt å ha det nye besafe, men de to butikkene vi var hos anbefalte ikke den stolen


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De på butikken sa det ikke var isofix på den(?) og liggestillingen var visst ikke bra. Og en del andre ting jeg ikke kommer på nå. De anbefalte cybex sirona så den kjøpte vi! Men heller dra på forskjellige forretninger og hør hva de sier?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
De på butikken sa det ikke var isofix på den(?) og liggestillingen var visst ikke bra. Og en del andre ting jeg ikke kommer på nå. De anbefalte cybex sirona så den kjøpte vi! Men heller dra på forskjellige forretninger og hør hva de sier?


Sent from my iPhone using BV Forum

Derfor jeg lurte er pga jeg jobber med bilstoler selv :) Det er forskjell på Izi kid i-Size og Izi plus!
i-Size har izofix og opp til 18 kg, men det har ikke Izi plus som er opp til 25 kg (bilstoler har ikke isofix etter 18 kg) :pSå da har dei kanskje forvekslet de to?
Derfor jeg ender nok på i-Size kontra sirona, er pga barnet har større plass (har den mest sannsynlig lengre, men er no spørs hvor stor barnet blir selvfølgelig) og den er BARE bakovervendt (da lillegutt SKAL sitte bakovervendt) :)
Men selvfølgelig, Sirona er en kjempe stol! :) Mange velger jo den kontra Besafe pga 360 graders vendingen ;)
 
Back
Topp