Elsker deg/ gla i deg

Vi sei ælske dæ flere ganga pr dag,trur d har blitt en vane etter å ha vorre sammen i 13 år :Heartred
 
Vi sier det flere ganger om dagen, og er ganske likestilt på hvem som sier det først. Tror ganske mange hadde syntes det hadde vært for ofte om de hadde hørt oss, men jeg synes det er godt å høre og godt å si det :)
 
Her sies det hver morgen og hver kveld, og noen ganger ellers i løpet av dagen! :) veldig godt å høre det, selv etter 9,5år i lag ;)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app
 
Vi sa det for første gang ganske nylig faktisk. Det har vært et tema vi begge har snakket om lenge før vi ble kjærester og gravide - og både for meg og ham er det utrolig vanskelig og sårt å uttale de ordene av diverse grunner. Vi koser og kysser, klemmer og komplimenterer hverandre hele tiden og sovner alltid med armene rundt hverandre. Han sier hele tiden at jeg er vakker, at han er glad i meg og han finner meg søt i de mest bisarre situasjoner. Han tørker bestandig tårene mine, blir aldri sint på meg, trøster meg og passer på at jeg har det godt til enhver tid. Han er ikke redd for å virke umandig og lar meg klype ham i kinnene, holde rundt ham og kjærtegne ham akkurat når jeg vil, uansett hvem vi er sammen med. Og vi er dønn ærlige mot hverandre vedrørende alt.

Men akkurat de ordene har ingen av oss turt å si før nå. Vi var bestevenner i noen år før vi fant ut at vi hadde følelser for hverandre i høst og derfra gikk det fort. Vi ble gravide på prevensjon, flyttet sammen og planlegger å dele resten av livet med hverandre. Jeg har visst at jeg elsker ham lenge, og jeg vet det har vært gjensidig, men det å uttale det.. haha, ikke lett.

Det gikk dog veldig fint. Jeg sa det bare når vi så på TV og han smilte fra øre til øre og sa det tilbake. Jeg spurte om han ikke allerede visste det, hvorpå han svarte; "Jeg håpet."

Og det var det.

Vi har vel ikke sagt det siden? Men jeg trenger ikke si det - vi trenger i det hele tatt ikke si så mye om hvordan vi har det sammen eller hva vi føler for hverandre. Det reflekteres hver dag i alle små og store handlinger.
 
Vi bruker både elsker deg og glad i deg. Vi bruker mest glad i deg da elsker deg er en stor ting å si og som vi ikke misbruker. Vi sier glad i deg hver dag. :) men aldri på autopilot!


Sent from my iPad using BV Forum
 
Vi sier det flere ganger til dagen. Og det er mye kjærlighet i det:) Men han sier det i hytt og pine til sin 18 år gamle sønn og 12 år gamle sønn og. Istedenfor "glad i deg". Andre som gjør det, eller har hørt det? Jeg reagerte veldig på det i begynnelsen for føler at magien i "jeg elsker deg" forsvinner litt. Kommenterte det og at jeg synes det var litt voldsomt, men jeg hadde liksom ikke noe mer argument eller meninger om det. Hva tenker dere om det?
 
Vi sier det flere ganger til dagen. Og det er mye kjærlighet i det:) Men han sier det i hytt og pine til sin 18 år gamle sønn og 12 år gamle sønn og. Istedenfor "glad i deg". Andre som gjør det, eller har hørt det? Jeg reagerte veldig på det i begynnelsen for føler at magien i "jeg elsker deg" forsvinner litt. Kommenterte det og at jeg synes det var litt voldsomt, men jeg hadde liksom ikke noe mer argument eller meninger om det. Hva tenker dere om det?

Faren min sier "jeg elsker deg" til meg hele tiden, etter hver samtale vi har hatt omtrent og er veldig flink til å vise det, ikke bare med ord. Samboeren hans ble sammen med han da jeg var 6 år og de sier det ikke like ofte. De sier det, men de sier oftere "jeg er glad i deg" og på en måte "sparer" å si "jeg elsker deg" til de litt mer rette øyeblikkene. Jeg synes det er veldig fint at faren min sier det til meg så ofte som han gjør, føler overhodet ikke at det mister betydning av den grunn. Jeg setter pris på at han gjør det, synes det er en veldig fin ting :) Uansett hvor mye det blir sagt - vet man at personen elsker en, så mister det ikke betydningen. Da er det heller en fantastisk fin påminnelse, synes jeg :)
 
Vi sier det til hverandre "hele tiden", altså.. hver gang han drar på jobb, f. eks :) Da bruker vi 2-3 minutter før han går på å gi hverandre klem, kyss og si "jeg elsker deg" og jeg gir han beskjed om å kjøre forsiktig. Det er på en måte en slags fast rutine at jeg følger han ut døren og vinker når han skal dra :p Også sier vi det flere ganger om dagen, noen ganger så stopper vi litt opp med det vi holder på med og ser på hverandre og da kommer det veldig naturlig å si det. Litt som nyforelskede fjolls :p Synes det er viktig å utrykke kjærlighet med ord, også. Vi er så åpne om alt, vi snakker veldig mye om følelser og er veldig der hvor det er helt naturlig for oss å si ofte, egentlig :)
 
Faren min sier "jeg elsker deg" til meg hele tiden, etter hver samtale vi har hatt omtrent og er veldig flink til å vise det, ikke bare med ord. Samboeren hans ble sammen med han da jeg var 6 år og de sier det ikke like ofte. De sier det, men de sier oftere "jeg er glad i deg" og på en måte "sparer" å si "jeg elsker deg" til de litt mer rette øyeblikkene. Jeg synes det er veldig fint at faren min sier det til meg så ofte som han gjør, føler overhodet ikke at det mister betydning av den grunn. Jeg setter pris på at han gjør det, synes det er en veldig fin ting :) Uansett hvor mye det blir sagt - vet man at personen elsker en, så mister det ikke betydningen. Da er det heller en fantastisk fin påminnelse, synes jeg :)
Det er helt sant, samboeren min er flink til å vise at han både er glad i meg og barna sine:Heartpink Jeg må være flink å sette pris på det:)
 
Her er det samboeren min som er flinkest til å si det til meg. Sier det vel til hverandre hver morgen og kveld. Noen ganger ellers på dagen også, men kommer helt ann på:)
 
Hver morgen og kveld<3 og ellers på telefon når vi skal legge på (hvis ene er bortreist elr nå) og bestandig en natta sms med gla i dæ <3

Har klaga mye om at jeg synes vi tar hverandre forgitt etter 16 år, men innimellom er vi veldig flinke til å vise at vi bryr oss om den andre:) blir spennende å se nå når det kommer ny beibi i hus:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi sier det flere ganger til dagen. Og det er mye kjærlighet i det:) Men han sier det i hytt og pine til sin 18 år gamle sønn og 12 år gamle sønn og. Istedenfor "glad i deg". Andre som gjør det, eller har hørt det? Jeg reagerte veldig på det i begynnelsen for føler at magien i "jeg elsker deg" forsvinner litt. Kommenterte det og at jeg synes det var litt voldsomt, men jeg hadde liksom ikke noe mer argument eller meninger om det. Hva tenker dere om det?
Så fint st du skal ha barn med en mann som det der! Tenk så gode, trygge og åpne barn blir av å føle seg elsket og høre det jevnlig. Og tenk bare på hvordan de blir igjen til sine kjærester og framtidige barn <3 pappa og mamma sier ofte til meg at de er glad. Meg, og jeg sier det til dem. Veldig naturlig etter endt tlf-samtale med pappa f.eks " snakkes da *navnetmitt*-mor, pappa glad i deg" og det synes jeg er så koselig. :) dog har vi aldri brukt elsker deg, men det tror jeg går mye på dialekt, norm og miljø, hva som er vanlig.
 
Her hos meg syns jeg det er helt unaturlig å si elsker deg til barna sine, syns d hører til den du er forelsket i.. Men fireåringen min har begynt å si d til meg at han elsker meg, og da kan jeg jo ikke la være å si det tilbake til gullklumpen.. :) <3


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Så fint st du skal ha barn med en mann som det der! Tenk så gode, trygge og åpne barn blir av å føle seg elsket og høre det jevnlig. Og tenk bare på hvordan de blir igjen til sine kjærester og framtidige barn <3 pappa og mamma sier ofte til meg at de er glad. Meg, og jeg sier det til dem. Veldig naturlig etter endt tlf-samtale med pappa f.eks " snakkes da *navnetmitt*-mor, pappa glad i deg" og det synes jeg er så koselig. :) dog har vi aldri brukt elsker deg, men det tror jeg går mye på dialekt, norm og miljø, hva som er vanlig.
Det er helt sant:) Tror aldri et barn har vondt av å høre at man er elsket. Setter veldig stor pris på å få høre det ofte selv, og så kysser han magen og sier at han elsker henne også:) Det varmer jo i hjerte:)
 
Vi sier det flere ganger til dagen. Og det er mye kjærlighet i det:) Men han sier det i hytt og pine til sin 18 år gamle sønn og 12 år gamle sønn og. Istedenfor "glad i deg". Andre som gjør det, eller har hørt det? Jeg reagerte veldig på det i begynnelsen for føler at magien i "jeg elsker deg" forsvinner litt. Kommenterte det og at jeg synes det var litt voldsomt, men jeg hadde liksom ikke noe mer argument eller meninger om det. Hva tenker dere om det?
Jeg synes det er rart (FOR MEG!!!) om mamma eller pappa skulle sagt elsker deg til meg. Det er ikke vanskelig å se at broren min og jeg betyr mest av alt for dem, og de skriver f.eks "kjempeglad i deg, besteste jenta mi" på bursdagskort osv,- men "elsker deg" er for meg noe spesielt man sier til kjæresten sin. Men der er det jo også folk som gjør forskjellig med å f.eks kysse barna sine på munnen eller ikke. Hos oss har det aldri vært naturlig, så jeg stusser på det, mens for andre er det det mest naturlige i verden :) Og det er jo bare viktig at man gjør selv det som er naturlig. :)
 
Oj flere ganger om dagen.. Det tror jeg hadde blitt litt for mye for meg hehe ;D Det er flotte sterke ord som er viktige for forholdet. For vår del sies det i ny og ne, akkurat passe syns jeg. Vi viser begge med kjærtegn og blikk at vi elsker hverandre omtrent hver dag. Viktig å snakke med partneren om hva du trenger. Noen trenger ord som bekreftelser, andre kjærtegn.. Vi er alle forskjellige og selv om partneren din ikke sier "jeg elsker deg" så kan han så absolutt elske deg mer enn noe ;) Noen viser det bare på andre måter. Feks sette av tid med deg, gi gaver, gjøre tjenester for deg osv..
 
Han er vell gla i meg vil jeg tru:p ellers hadde vi vell ikke Vært sammen:p bare så irriterende at det ikke går ann å vise eller si d:p nesten så d blir kleint om vi sier det å:p men jeg sier det ofte til vår datter og har alltid gjort det, å hun sier det til meg, både at hun er gla i meg å elsker meg:) er ikke oppvokst med å høre det selv eller noe form for klemming å slikt, å det bestemte jeg meg tidlig for at mine barn ikke skulle oppleve! Det samme med samboern, er ikke oppvokst med det han heller å det gjenspeiler seg nå:p Jeg får kun gaver å blomster ved bursdager og julaften, blir nesten mistenksom om han ha begynt å gitt meg noe nå:p får ta meg en liten prat med han, om han ikke sier det så kan ham vise det istedenfor:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hver dag ❤️ og mannen min er ikke en som overøser med slikt sukkersøtt for mye, men akkurat det sier han ofte og det er jeg glad for :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp